Михаил Семерджиев, A1: Чрез Digitalk&A1 Awards искаме да създадем култура на споделянето

Александър Главчев
1883 прочитания

От началото на ноември компании могат да кандидатстват в конкурса Digitalk&A1 Awards, който ще отличи най-успешните български проекти за нови технологии, внедрени от бизнеса през 2021 г. Михаил Семерджиев, старши мениджър "ICT услуги" в "А1 България", разказва за целите, които телекомът си поставя като съорганизатор на инициативата.

Г-н Семерджиев, защо в "A1 България" взехте решение да участвате в инициатива за излъчване на най-добрите ИТ проекти за 2021 г.?

От една страна, като компания се насочваме към този бизнес, трансформирайки се в участник в ИКТ пазара. От друга страна, считаме, че е важно проектите и иновациите, които се случват в България, да получават публичност, да се виждат от хората и фирмите да разбират, че такива проекти и промените, свързани с тях, са възможни. От всичко това следва и че обществото започва да получава по-добри услуги и в крайна сметка се подобрява качеството на живот в България.

Конкурсът Digitalk&A1 Awards е дългосрочен проект. В този смисъл какви са плановете ви в перспектива?

Да, проектът е дългосрочен. В конкурса могат да участват компании, изпълнили иновативен проект в рамките на календарната 2021 г., а методологията за оценка е изработена от PwC. Жури, съставено от експерти и лидери в областта на иновациите, ще оцени кандидатурите. Както казах, искаме да разкажем повече за тях и те да придобият публичност.

В дългосрочен план ние вярваме, че след пандемията и катализирането на цялата тема около дигитализацията тези технологии и проекти имат нужда да бъдат припознати от обществото и бизнеса.

Занапред искаме да показваме все повече добри примери от всички икономически сектори. Целта е всеки да може да се припознае и да участва.

Говорейки за пандемията и понеже самата A1 предлага бизнес услуги, имате ли очаквания в каква насоченост ще са проектите в тазгодишното пилотно издание на конкурса?

Пандемията, освен негативните си ефекти, като например недостига на стоки, хардуер и оборудване като цяло, имаше и няколко благоприятни характеристики. Една от тях е, че тя се оказа катализатор за дигитализация на обществото. Първата вълна в тази насока бе всеки, който имаше такава възможност, да започне да работи еднакво ефективно както от офиса, така и от вкъщи.

Следващата голяма трансформация за бизнеса е автоматизацията на процеси. Предварително автоматизираните процеси в голяма степен заместват и облекчават служителите по време на тяхната работа. Все повече информация получаваме на ден и все по-малко време ни остава да се фокусираме върху това, което правим. Затова занапред все повече такива решения ще подпомагат хората в тяхната ежедневна работа.

Също така, както много пъти сме подчертавали, с дигитализацията идват опасностите, свързани със злоумишлени киберпрестъпления. Затова, както бизнесът се е насочил към отварянето си в посока интернет и дигитализация, така трябва да вземе и необходимите мерки за защита. В противен случай в дългосрочен план това може да изиграе на компаниите лоша шега.

Какви са наблюденията ви, фирмите осъзнават ли всичко това?

Мисля, че голяма част от тях вече го осъзнават и сами търсят такива решения и партньори като нас, които да ги имплементират. За друг тип компании ние сме тези, които подпомагаме, насочваме и ги обучаваме за това кое ще им бъде полезно, така че да бъдат адекватни спрямо случващото се в момента.

Според вас коя ще е следващата голяма промяна след пандемията?

Важна промяна след пандемията ще бъдат предизвикателствата, които ще възникнат от промените в изискванията за въглеродни емисии и консумацията на енергия. Това ще е следващата голяма тема, която ще доведе до промени в целия бизнес климат, който се е напаснал към текущите правила. Това ще стимулира компаниите да бъдат по-иновативни и да търсят нови начини да се справят с тези предизвикателства.

Много хора обаче коментират, че това не е естествено развитие, а нещо, което се налага отгоре...

Донякъде е така, но е и ясно, че текущият начин, по който живеем и работим, не е устойчив. Както в случая с пандемията, към тази тема трябва да се подхожда като към катализатор, който размества пластовете. В такива ситуации компаниите стават по-иновативни, започват да търсят промени и да се адаптират, за да оцелеят и да се развиват. Вероятно наистина външен фактор трябва да наложи нещо, което в първия момент не е приятно, но към което в крайна сметка всички се напасват.

Как вие лично виждате ролята Digitalk&A1 Awards? Смятате ли, че един такъв конкурс може да създаде култура на споделяне у нас?

Има компании, които са постигнали страхотни иновации, но някак си приемат постигнатото за нещо не чак толкова голямо. А техните успехи си струва да бъдат споделени. Ще ми се компаниите да видят, че имат шанс и, че това, което са направили, действително си заслужава.

Що се отнася до споделянето, според мен наистина става дума за култура. Даже бих казал, че това е нещо, което се наблюдава в цяла Европа. Тук не се случват толкова много иновации и няма компании, които стават толкова известни като в Щатите и в Азия, но и нагласата към успехите някак е по-различна. Надявам се с този конкурс да променим статуквото и да отворим компаниите и пазара към култура на отличаване на добрите и споделяне за вдъхновение на останалите.

От началото на ноември компании могат да кандидатстват в конкурса Digitalk&A1 Awards, който ще отличи най-успешните български проекти за нови технологии, внедрени от бизнеса през 2021 г. Михаил Семерджиев, старши мениджър "ICT услуги" в "А1 България", разказва за целите, които телекомът си поставя като съорганизатор на инициативата.

Г-н Семерджиев, защо в "A1 България" взехте решение да участвате в инициатива за излъчване на най-добрите ИТ проекти за 2021 г.?

От една страна, като компания се насочваме към този бизнес, трансформирайки се в участник в ИКТ пазара. От друга страна, считаме, че е важно проектите и иновациите, които се случват в България, да получават публичност, да се виждат от хората и фирмите да разбират, че такива проекти и промените, свързани с тях, са възможни. От всичко това следва и че обществото започва да получава по-добри услуги и в крайна сметка се подобрява качеството на живот в България.

Конкурсът Digitalk&A1 Awards е дългосрочен проект. В този смисъл какви са плановете ви в перспектива?

Да, проектът е дългосрочен. В конкурса могат да участват компании, изпълнили иновативен проект в рамките на календарната 2021 г., а методологията за оценка е изработена от PwC. Жури, съставено от експерти и лидери в областта на иновациите, ще оцени кандидатурите. Както казах, искаме да разкажем повече за тях и те да придобият публичност.

В дългосрочен план ние вярваме, че след пандемията и катализирането на цялата тема около дигитализацията тези технологии и проекти имат нужда да бъдат припознати от обществото и бизнеса.

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК