ВИЗИТКА НА ИТ ПРОЕКТА
Име на проекта: Разработка и приложение в реална бизнес среда на онлайн платформа за медия планиране и купуване mediaconnection.bgВъзложител: "Медия клуб" ООД
Изпълнител: Digital Connection и "Медия клуб" ООД
Бюджет на проекта: 100 000 лева (до 2021 г.)
Проектът е кандидат в конкурса Digitalk&A1 Awards
Как ще се развива медия планирането и закупуването на рекламно време и пространство в ерата на новите технологии е основният въпрос, който вълнува медия и маркетинг специалистите в днешно време. Дигиталните технологии дават нови възможности, от които експертите могат да се възползват, за да подобрят ефективността и прецизността на работата си. Водени от тази идея и използвайки дългогодишния си опит и познаването на рекламния пазар в България, експертите от "Медиа клуб" ООД решават да привлекат екипа на Digital Connection, с който съвместно да разработят платформа за медия планиране и да я приложат на практика в своята дейност.
"Търсихме за нов подход и се насочихме към инструментариума MarTech (marketing technology) . Целта ни беше да следваме скоростта, с която рекламодателите изискват да се променя стандарта на работа в сферата на медийната реклама", обяснява Александър Тошков, управител на Digital Connection. Резултатът е създадената платформа mediaconnection.bg, която вече има близо 2000 потребители, включително от няколко държави в Европа.
За решението
Mediaconnection.bg дава възможност на компаниите да достигнат до аудитории на стотици различни медии, да планират сами рекламните си кампании по цена, демографски, географски и поведенчески характеристики. Платформата обхваща целия процес на медия планиране и купуване, като компанията може да избира между 53 телевизионни канала, 140 сайта, 28 радиопрограми, 44 вестника, 42 списания, Google (вкл. YouTube) и Facebook (вкл. Instagram). Планираната кампания може директно да бъде заявена в медиите.
"Mediaconnection.bg демократизира рекламния пейзаж, като предоставя на бизнеса позиции в медиите под различни форми и размери. Тази технология, управлявана от данни, позволява на рекламодателите да използват всички канали за по-ефективно насочване и оценка без посредник", разказа Катерина Буюклиева, управител на "Медия клуб".
Платформата е резултат на множеството въпроси, с които експертите са се сблъсквали и на които се е налагало да отговарят през последните 15 години.
"Изградихме ново пространство, свързващо много компоненти в стабилна конструкция, подобно на асансьор в многоетажния свят на медиите. Инвестирахме в този проект много време и професионален опит, успяхме да създадем инструмент с огромен мащаб на медийното покритие, удобна структура и бързина на работа", обяснява Александър Тошков.

По думите му Mediaconnection.bg обединява безконфликтно над 300 медии и дава шанс на компании с различен мащаб да рекламират, без да губят време. До момента чрез платформата са изготвени над 1600 медия плана от различни бизнес сектори.
Какво предстои
Основното предизвикателство, с което се сблъскват създателите на платформата, е въвеждането на стандарт за реклама в медиите (off- и on-line медия). Затова в близък план в платформата ще бъдат интегрирани данни от проучване, което се провежда в момента. Това са данни от четири последователни вълни за една година и ще позволи да се въведе единна метрика за всички медии.
ВИЗИТКА НА ИТ ПРОЕКТА
Име на проекта: Разработка и приложение в реална бизнес среда на онлайн платформа за медия планиране и купуване mediaconnection.bgВъзложител: "Медия клуб" ООД
Изпълнител: Digital Connection и "Медия клуб" ООД
Бюджет на проекта: 100 000 лева (до 2021 г.)
Проектът е кандидат в конкурса Digitalk&A1 Awards