Digitalk&A1 Awards '23: Платформа улеснява обратното изкупуване на смартфони

Новата версия на Swipe.bg автоматизира заявките за продажба, позволява интегрирането на работата на всички партньори, има интеграция и с платформата на PayHawk

Владимир Владков
1853 прочитания

Swipe.bg е първата българска платформа, през която потребителите купуват и продават мобилни телефони втора употреба. Тя предоставя на клиенти възможности за продажба на техните употребявани смартфони. След като ги получат, специалисти на фирмата ги проверяват, сертифицират и продават на потребители, които искат да получат качествени и работещи телефони, но на по-достъпни цени, коментира създателят на платформата Михаил Димитров, който има богат мениджърски опит, включително най-голямата в света платформа за обяви - OLX. В екипа на Swipe.bg са още Огнян Попов, основател и изпълнителен директор на Offerista Group Bulgaria, и Никола Павлов, съосновател и бивш технически и оперативен директор в Grabo.bg.

ВИЗИТКА НА ИТ ПРОЕКТА

Име на проекта: Swipe - платформа за имплементация на програми за обратно изкупуване на смартфони

Възложител и изпълнител: СУАЙП БГ

Дата на започване/дата на приключване: юни - септември 2022 г.

Проектът е кандидат в конкурса Digitalk&A1 Awards

Категория: Вътрешни решения

"От предишния ми опит видях колко са много некоректните търговци, които се възползват от желанието на потребителите да закупят изгодно стоки. Смартфоните от своя страна са главния инструмент за измами, тъй като са желана стока и атрактивната цена може да заблуди клиентите и те да закупят краден или повреден телефон. По тази причина създадохме Swipe.bg - за да гарантираме сигурност и удобство на потребителите, които желаят да продадат или закупят проверен телефон втора употреба на изгодна цена", коментира Димитров.

Към кого е насочена платформата

В България има над 13 милиона активни смартфона, споделя създателят на Swipe.bg. Това означава повече от два телефона на глава на населението. "Всички тези потребители са наш таргет - дали като продавачи на стари смартфони, или като купувачи на реновирани продукти, които са до 50% по-евтини от чисто нови подобни. Най-важното за нас е да сме максимално близко до тези клиенти, така че те да могат да върнат старото си устройство през множество канали в зависимост от това как им е удобно", обяснява Димитров.

Това може да стане, докато потребители купуват ново устройство от ритейлъри, от телекоми, от онлайн магазини, докато посещават любимия си магазин за аксесоари или пазаруват на изплащане. "Затова развиваме мрежа от партньори, така че да позволим максимално удобство и да достигнем до всички потребители, които желаят да използват услугите ни", допълва той.

От компанията гарантират изплащане на парите към продавачите до 24 часа, което е позволило на Swipe да расте с много бързи темпове. За първата година от създаването на платформата тя е генерирала оборот от 1.4 милиона лева, а плановете за втората са той да надхвърли 10 милиона лева.

Надграждане на платформата

През април 2022 г. компанията решава да автоматизира голяма част от дейността, за да успее да увеличи скоростта на обслужване на клиентите, както и обращаемостта на продуктите. За целта е създаден вътрешен екип, който да реализира проекта.

Той е трябвало да позволи на платформа да интегрира множество партньори, които да имплементират в своята дейност програми за обратно изкупуване на смартфони. Не на последно място, след проекта чрез платформата трябва да се осигурено управлението на всички екипи - обслужване на клиенти, техници, маркетолози и други.

Реализация на проекта

Една от постигнатите основни цели на проекта е да ускори процеса по обслужване на клиенти. "Преди ни отнемаше до 3 дни да обслужим заявки за продажба на телефони. Сега това се случва моментално и автоматизирано", обяснява Димитров.

Същевременно платформата вече дава възможност за автоматизирано ценообразуване, което осигурява бърза ликвидност и незадържане на инвентар.

Интегрирането на работата на всички партньори в една платформа позволява на екипа да има цялостен контрол и проследимост на инвентара. "Благодарение на всичко това успяваме да растем с изключително бързи темпове. Само за 4 месеца сме увеличили оборота си над 10 пъти, без това да е нарушило качеството на услугата ни и без да сме увеличавали значително екипа и маркетинг бюджета си", коментира Димитров.

Платформата е реализирана основно на PHP програмен език и е изцяло персонализирана. Новите функционалности за партньори са множество, но основно включват панел за инспекция на устройствата, проследяването на статуса на устройствата - от самата оценка, през извършен ремонт до пускане за продажба. Същевременно панелът позволява директно плащане към клиента и заявка на куриер от офиса на партньор от центъра на Swipe, така че да има бърза ликвидност и обращаемост на устройствата.

Плащането към крайните клиенти става по четири метода - с наложен платеж, с банков превод към сметка на клиента, през офис на EasyPay или посредством пощенски паричен превод през "Еконт". "За да автоматизираме плащанията по банков път, създадохме интеграция с платформата на PayHawk, коментира Димитров. По този начин плащанията минават директно от нашия панел, а не трябва да се нареждат индивидуално в онлайн банкирането", обяснява той.

Етапи на проверка на получените устройства:

Предизвикателствата

Те са свързани основно с бързината на развитие на компанията. Тя отчита огромно търсене на продукти и услуги, затова екипът по проекта се стреми да отговори максимално бързо. "Колкото по-бързо достигнем до повече клиенти, които желаят да продадат старите си устройства, толкова повече продажби ще генерираме. Затова е важно възможно най-бързо да включим повече партньори в нашата екосистема. Това е процес, който отнема технологично време (основно при нашите партньори) и е трудно да го ускорим", допълва Димитров.

Перспективи

Все още надграждаме платформата, така че да позволи пълна автоматизация и автономност. Освен това е изключително важно платформата да събира и анализира всички бизнес данни. "Като цяло целим платформата да стъпи върху алгоритми за изкуствен интелект (Artificial Intelligence), така че да е полуавтономна, а бизнес процесите винаги да са най-оптимални", твърди Димитров.

Според него компанията развива иновативни услуги не само за българския пазар, но за целия свят. Целта е те да бъдат наложени в България и след това те да бъдат разпространени и на други пазари. "Същевременно комбинацията между бизнес процеси и технология ни различава от повечето конкуренти, които разчитат на ръчни процеси и не могат да разгърнат бизнесите си. Вярваме, че до 5 години ще се превърнем в най-голямата компания за реновирани смартфони в Източна Европа", коментира той.

Swipe.bg е първата българска платформа, през която потребителите купуват и продават мобилни телефони втора употреба. Тя предоставя на клиенти възможности за продажба на техните употребявани смартфони. След като ги получат, специалисти на фирмата ги проверяват, сертифицират и продават на потребители, които искат да получат качествени и работещи телефони, но на по-достъпни цени, коментира създателят на платформата Михаил Димитров, който има богат мениджърски опит, включително най-голямата в света платформа за обяви - OLX. В екипа на Swipe.bg са още Огнян Попов, основател и изпълнителен директор на Offerista Group Bulgaria, и Никола Павлов, съосновател и бивш технически и оперативен директор в Grabo.bg.

ВИЗИТКА НА ИТ ПРОЕКТА

Име на проекта: Swipe - платформа за имплементация на програми за обратно изкупуване на смартфони

Възложител и изпълнител: СУАЙП БГ

Дата на започване/дата на приключване: юни - септември 2022 г.

Проектът е кандидат в конкурса Digitalk&A1 Awards

Категория: Вътрешни решения

Най-новото

Digitalk Conference: Изкуствен интелект

Digitalk Conference: Изкуствен интелект

  • 0
  • 181




3.3 млрд. устройства ще търгуват едно с друго до 2030 г.

3.3 млрд. устройства ще търгуват едно с друго до 2030 г.

  • 0
  • 191





Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК