Digitalk&A1 Awards ’23: Дигитален консиерж подпомага обслужването в туристическия бранш

Digitalk&A1 Awards ’23: Дигитален консиерж подпомага обслужването в туристическия бранш

Мария Карашанова
1349 прочитания

Последните няколко години се оказаха особено турбулентни за редица индустрии и по-специално за развлекателния сектор. Туристическият бранш премина през един от най-трудните си периоди по време на пандемията, но предизвикателствата продължават с войната в Украйна, покачването на цената на енергоносителите и спадането на покупателната способност на населението. Всички тези фактори са ключови за финансовите резултати на компаниите в сектора. Именно за преодоляването на тези препятствия помага стартъпът TouchMenu със своя дигитален консиерж.

ВИЗИТКА НА ИТ ПРОЕКТА

Име на проекта:
TouchMenu - Дигитален консиерж

Възложител и изпълнител: "ТЪЧМЕНЮ" ООД

Дата на стартиране/дата на приключване: 2021 г . - 2022 г.

Проектът е кандидат в конкурса Digitalk&A1 Awards

Категория: Стартъп

"TouchMenu предоставя едно надеждно решение, с което дава възможност на туристическата индустрия да повиши своята конкурентоспособност и да върне приходите, които генерираше от своята дейност в икономиката на страната преди посочените процеси", разказва Тодор Бобев, главен изпълнителен директор на TouchMenu. Разработената интерактивна платформа има за цел да намали разходите на бизнеса, да подпомогне работата на персонала и да замени хартията, не само менютата в заведенията, но и инфо папките в хотелските стаи.

Решението

Първоначалната идея на TouchMenu е да подпомага работата на служителите и да замени част от хартиените менюта в туристическия сектор. Постепенно обаче възможностите на платформата излизат извън рамката единствено на "дигитално меню". Функционалностите на платформата непрекъснато се надграждат и в момента се ползва като модул за менажиране на СПА центрове, с възможност за резервиране на час директно от госта, поръчка на храна, с възможност за онлайн плащане, както и за всички продукти и услуги, предлагани от хотела. Резервационният модул успешно се интегрира и в сайтовете на хотела, за по-лесен достъп до услугите и от външни гости. Освен това решението позволява да се предоставят статистически репорти на мениджмънта и да се повишават продажбите чрез различни инструменти. В този смисъл приложението може да бъде ценен помощник за цялостното дигитализиране на хотелиерския и ресторантьорския бизнес.

Като цяло дигиталният консиерж е насочен към компаниите, които оперират в туристическата индустрия. Той на практика свързва хотели и други места за настаняване с всички прилежащи към тях обекти, в това число СПА центрове, ресторанти, барове, конферентни центрове, заведения за хранене и развлечение и атракциони.

Как работи

TouchMenu дава възможност чрез сканиране на QR код с помощта на собствените смарт устройства, да се отвори уеб базирано приложение. През него потребителите могат да правят директни поръчки от дигитално меню, да извършват онлайн разплащания, да достъпват до информационна дигитална папка, социални медии, модули за обратна връзка и оценки и специални предложения. Бобев подчертава също така, че TouchMenu се разработва изцяло от български екип с дългогодишен опит в туристическата и ИТ индустрия, и се хоства в центрове за данни захранвани от възобновяеми енергийни източници.

В основата на приложението са заложени иновативни технологии, включително изкуствен интелект: "TouchMenu не само помага на бизнеса да оптимизира работните процеси и да увеличи продажбите и клиентската удовлетвореност, но и предоставя на потребителите персонализиран изглед и достъп до всички предлагани продукти, услуги и активности. Освен това мениджмънтът получава достъп до детайлни анализи на потребителското поведение, демографски данни, статистики за продажби и автоматични известия", разкрива още Бобев.

Предимства

Интерактивната платформа носи редица предимства както за посетителите, така и за управителите и служителите на организациите в туристическия бранш. От една страна тя обединява на едно място всички предлагани продукти и услуги, което улеснява достъпа на клиентите до тях и съответно подпомага за тяхната по-висока удовлетвореност след престой.

От друга страна TouchMenu е насочен към персонала, като подпомага за оптимизирането на работните процеси и ефективността при взаимодействието на различните звена или екипи, например в хотелските комплекси. Това на свой ред значително съкращава времето за обслужване и да гарантира една по-бърза комуникация между клиентите и персонала.

"Дигиталният консиерж позволява на мениджмънта да редуцира разходите на персонал като дава възможност на гостите да получават необходимата им информация, без да ангажират служители, да разглеждат дигиталното меню и да правят своите поръчки онлайн независимо дали се намират в своята хотелска стая, в ресторанта или на плажа пред хотела", изтъква Бобев. По думите му по този начин интерактивната платформа може и да помогне на туристическия сектор да се справи с недостига на работна ръка.

В допълнение решението подпомага значително и управлението на самите компании и техните мениджъри, тъй като предлага разнообразни възможности за подобряване на работните процеси. Например чрез него организациите могат да повишат приходите от един свой клиент чрез по-високи продажби на допълнителни услуги, както и такива, които се представят по-слабо. Освен това дигиталният консиерж благодарение на изкуствения интелект може да предоставя детайлни анализи на потребителското поведение, демографски данни, статистики за продажби и автоматични известия.

В помощ на околната среда

Все по-често, когато говорим за дигитализация, на преден план излиза и въпросът за екологичните последствия от дейността и тяхното минимизиране чрез интегрирането на иновации. Именно такъв е случаят и с приложението TouchMenu, което на практика превръща компаниите в по-зелени.

"Екологичните ползи, които произтичат вследствие на елиминирането на принтерната хартия, спомагат на компаниите в туристическата индустрия да повишат своята конкурентоспособност", изтъква Бобев. Той допълва, че чрез дигиталния консиерж фирмите увеличават своя принос за опазването на околната среда и за намаляването на въглеродния си отпечатък.

Към момента от възможностите на решението се възползват повече от 150 обекта, в които то е внедрено, като то е на разположение на гостите в над 100 хил. хотелски стаи. Въпреки това от компанията не планират да спират неговото развитие и продължават да разработват нови функционалности, които да бъдат представени през настоящата година. По думите на Бобев през 2023 г. платформата предстои да бъде позиционирана на няколко нови пазара, както и да разшири своето присъствие в държави на Балканския полуостров и ОАЕ.

"ТouchMenu предоставя още една възможност за повишаване на конкурентоспобността на компаниите, операриращи в туристическия бизнес, като увеличават своите продажби на допълнителни услуги и оптимизират числеността на своите служители. Основна метрика за измерване на успеха са крайните потребители и позитивната обратна връзка, която получаваме от тях, като основна част заложена в използването на услугата", допълва основателят на платформата. Той е убеден, че след като дигитализацията навлиза във все повече ежедневни процеси, то това е предпоставка за отлични перспективи и още по-широко приложение на дигиталния консиерж.

Последните няколко години се оказаха особено турбулентни за редица индустрии и по-специално за развлекателния сектор. Туристическият бранш премина през един от най-трудните си периоди по време на пандемията, но предизвикателствата продължават с войната в Украйна, покачването на цената на енергоносителите и спадането на покупателната способност на населението. Всички тези фактори са ключови за финансовите резултати на компаниите в сектора. Именно за преодоляването на тези препятствия помага стартъпът TouchMenu със своя дигитален консиерж.

ВИЗИТКА НА ИТ ПРОЕКТА

Име на проекта:
TouchMenu - Дигитален консиерж

Възложител и изпълнител: "ТЪЧМЕНЮ" ООД

Дата на стартиране/дата на приключване: 2021 г . - 2022 г.

Проектът е кандидат в конкурса Digitalk&A1 Awards

Категория: Стартъп

Най-новото





ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

  • 1
  • 137





Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК