За втора поредна година Digitalk&A1 Awards търси най-иновативните проекти

За втора поредна година Digitalk&A1 Awards търси най-иновативните проекти

Кой ще бъде следващият еднорог и как да управляваме ефективно ИТ проектите влизат във фокуса на инициативата

5962 прочитания

Най-интересните технологични проекти отново се събират в Digitalk&A1 Awards. За втора поредна година организаторите от Digitalk и А1 ще отличат най-иновативните внедрявания на технологии в България през 2022 година и ще очертаят тенденциите, които движеха корпоративните проекти, и предпочитаните ИТ решения и платформи. Съорганизаторите си поставят за цел да насърчават компаниите да използват достиженията на технологиите по иновативен начин. С инициативата Digitalk и А1 целят да създадат "общество на най-напредналите в технологично отношение организации", чиито членове имат достъп до последните технологии, анализи и прогнози.

Второто издание на Digitalk&A1 Awards започва с обединяване на най-интересните проекти за годината на обща платформа. Всяка успешна история, свързана с решаването на бизнес казус с помощта на технологиите, въвеждане на по-успешен модел, подобряване на отношенията в екипа или специфична област, развита благодарение на ИТ, може да се включи в инициативата, като публикува данни за проекта тук. Събирането на проекти ще започне в началото на ноември и ще продължи до януари 2023.

#Платформа за технологии

#Вътрешни и външни решения

#Digitalk&A1 Awards търси еднорог

#Кой може да участва

#Методология и жури

#Какво се случи до момента

Платформа за технологии

Digitalk&A1 Awards представлява платформа, която обединява най-новите технологии и използването им за решаване на различни бизнес казуси. В рамките на проекта се провеждат конкурс за внедрявания на нови технологии, специално организирани тематични уебинари и за първи път през тази година съвети от специалисти за управление на ИТ проекти. В поредицата статии за ефективно управление на проекти ИТ специалисти ще споделят своя опит при реализацията на технологични проекти, ще дават съвети как да се намалят разходите, как да се управляват ефективно проектите, какви са подводните камъни, с които са се сблъскали, как са ги преодолели и какви изводи са си направили. Във фокус ще бъдат още темите за избора на доставчик, мотивацията на екипа, лидерството, както и други аспекти, задължителни за успешния проект.

Уебинарите ще продължат да търсят решението на конкретни бизнес казуси с технологични решения. В тях експерти в съответните области ще обсъдят възможностите и потенциала на определени технологии, свързани с участващите проекти. В предходното издание на Digitalk&A1 Awards уебинарите покриха темите "Суперкомпютрите и за какво може да ги използва бизнесът", "Цифрова самоличност - практическо приложение и рискове" и "Отвъд Индустрия 4.0".

Вътрешни и външни решения

Тази година компаниите, които ще бъдат отличени в Digitalk&A1 Awards, ще бъдат разделени на две основни категории. В първата попадат организации, които сами са разработили решение на базата на иновативни технологии и са го внедрили успешно в своите структури. Втората категория обхваща организациите, които разчитат на външна помощ при разрешаване на бизнес казусите си, независимо дали на базата на съществуващо технологично решение или на специално разработено за тях.

Digitalk&A1 Awards търси еднорог

Второто издание на инициативата на Digitalk и A1 ще обърне специално внимание на една категория визионери, за чиито внедрявания ще говорим през следващите години - стартъпите. Те ще бъдат оценявани най-вече на база на тяхната иновативност и креативност, като тежест в представянето им ще дадат и показателите Стратегия и визия. Стартъпите с най-голям пазарен потенциал ще бъдат отличени заедно с добрите практики на специална церемония през пролетта.

Кой може да участва

Digitalk&A1 Awards е насочен към компании, които през 2022 г. са реализирали успешни внедрявания на нови технологии в своите структури. В него могат да участват представители на всички сектори на икономиката без ограничения в размера - от стартъпи, през микро- и малки предприятия, средни фирми, големи компании и корпорации. Заедно с корпоративния сектор, в инициативата могат да се включат и държавни и общински организации.

Методология и жури

Методологията за оценяване на участниците в Digitalk&A1 Awards е разработена специално за проекта от PriceWaterhouse Coopers. Тя се опира на четири основни критерия: Стратегия и визия, Имплементация, Ефективност и резултати, Иновативност и креативност и Въздействие и перспективи за развитие. Опитни лидери в сферата на иновациите, в т.ч. представители на бизнеса, академичните среди, организациите с нестопанска цел, start-up общността и други влизат в състава на журито. Те ще гарантират, че всички кандидатури ще бъдат внимателно оценени при най-високи стандарти и независими гледни точки.

Какво се случи до момента

Близо 30 кандидатури събра първото издание на Digitalk&A1 Awards. От тях до финалното оценяване от журито достигнаха 18, сред които проекти, реализирани в: НАОС, "Фрамар", "Кока-Кола", консорциум "Петаскейл суперкомпютър - България", Дентална клиника "Д-р Парушева", "Група за компютърно асистирана радиология и ортопедична хирургия", "Белсистемс" ООД, ферма "Отбрани", "Медия клуб" ООД, Telus, Нов български университет, Paysera, TBI Bank, Банка ДСК, Обединена българска банка, хотел Casa di Fiore, Държавна агенция "Електронно управление" и Националната агенция за приходите.

Победителите

Четири иновативни ИТ проекта бяха отличени в първото издание на Digitalk&A1 Awards. Три от тях получиха награда като лидери по методологията, изработена от PwC, тъй като журито им е поставило оценка над 75% по всеки от четирите критерия. Отличието за всеки от тези проекти акцентира върху най-добрия му резултат. Четвъртият проект получи специална, поощрителна награда заради неговото огромно въздействие върху администрация, гражданите и бизнеса с оглед перспективите за развитие на нови електронни услуги. От съорганизатора на конкурса А1 победителите получиха и ваучер за високоспециализираната технологична услуга "Тест за пробив на сигурността", или т.нар. Penetration Test.

По критерия "Въздействие и перспективи за развитие" отличието получи "Група за компютърно асистирана радиология и ортопедична хирургия" за използването на съчетание от смесена реалност и 3D холограми в областта на персонализираната медицина и костната хирургия.

Проектът на Paysera бе награден заради постигнатите резултати, ефективност и имплементация. Компанията е разработила нов платежен метод, който улеснява онлайн търговията и надгражда възможностите за приемане на плащания във виртуалното пространство. Услугата по иницииране на плащания (УИП) е базирана на отвореното банкиране и вече е внедрена в системата за онлайн плащания - Paysera Checkout.

Дентална клиника "Д-р Парушева" бе наградена по критерия "Стратегия и визия". Клиниката предлага дентални услуги в същия ден чрез 3D принтиране и изцяло дигитален работен процес.

Специалната поощрителна награда получи проектът на НАП за надграждане на основните системи на агенцията за предоставяне на данни и услуги към вътрешни и външни системи. Чрез него са надградени информационните системи на НАП за предоставяне на електронни административни услуги и е изградена архитектура, ориентирана към услуги (SOA), а основната цел е предоставянето на качествени, ефективни и лесно достъпни електронни услуги за гражданите и бизнеса.

Най-интересните технологични проекти отново се събират в Digitalk&A1 Awards. За втора поредна година организаторите от Digitalk и А1 ще отличат най-иновативните внедрявания на технологии в България през 2022 година и ще очертаят тенденциите, които движеха корпоративните проекти, и предпочитаните ИТ решения и платформи. Съорганизаторите си поставят за цел да насърчават компаниите да използват достиженията на технологиите по иновативен начин. С инициативата Digitalk и А1 целят да създадат "общество на най-напредналите в технологично отношение организации", чиито членове имат достъп до последните технологии, анализи и прогнози.

Второто издание на Digitalk&A1 Awards започва с обединяване на най-интересните проекти за годината на обща платформа. Всяка успешна история, свързана с решаването на бизнес казус с помощта на технологиите, въвеждане на по-успешен модел, подобряване на отношенията в екипа или специфична област, развита благодарение на ИТ, може да се включи в инициативата, като публикува данни за проекта тук. Събирането на проекти ще започне в началото на ноември и ще продължи до януари 2023.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК