SAP отчита добро второ тримесечие, но търговската война удря по продажбите на софтуерни лицензи

Бил МакДърмът, главен изпълнителен директор на SAP.
© SAP SE / Wolfram Scheible

SAP отчита добро второ тримесечие, но търговската война удря по продажбите на софтуерни лицензи

Владимир Владков
167 прочитания

Бил МакДърмът, главен изпълнителен директор на SAP.

© © SAP SE / Wolfram Scheible


SAP обяви финансовите си резултати за второто си тримесечие, като облачните приходи са много силни, но няма промяна в плановете за цялата финансова година на технологичния гигант.

Приходите на SAP за Q2 2019 са над €6,63 милиарда по стандарта IFRS (МСФО), (или €5,99 млрд. извън МСФО - non-IFRS), което е с 11 на сто повече на годишна база. Това означава, че базовият приход от една акция е €0,48 (€1,09 non-IFRS), който е много по-добър от първото тримесечие на 2019 г. (тогава акционерите загубиха по 10 евроцента на акция). SAP обяви оперативна печалба €0,83 милиона (по IFRS), която обаче спадa с 21 на сто спрямо същия период на предишната година, като спадът се дължи на сериозните разходи за преструктуриране.

Новите абонаменти за облачни услуги са се увеличили за периода със 17% до 494 млн. евро (15% в постоянна валута). Приходите от нови абонаменти за облачните услуги (извън сегмента инфраструктура като услуга IaaS) бележат ръст от 27%, след като SAP се концентрира върху IaaS възможностите с по-голям марж на печалба по модела на партньорство с доставчици на хипермащабни IaaS услуги. Общите приходи от облачни услуги са скочили с 40 на сто годишно до 1,69 млрд. евро (по IFRS) и с 35% (извън МСФО, при постоянна валута).

Приходите от софтуерни лицензи обаче са спаднали с 5% до 948 млн. евро. Това се дължи на макро колебания, особено на пазара в Азия, където търговската война между САЩ и Китай продължава с пълна сила. Регистрираните нови поръчки за облачни и софтуерни услуги са с ръст от 3% на годишна база. Приходите от регистрирани нови заявки за облачни и софтуерни услуги (извън IaaS) бележат ръст от 9%.

Използването на S/4HANA се е увеличило с още 600 нови потребители, достигайки повече от 11 500 клиенти, което е с 29% повече от предходната година. През второто тримесечие над 50% от допълнителните клиенти на S/4HANA са нови. S/4HANA продължава да бъде избирано от световни компании – лидери в своите сектори като Wanhua Chemical Group и транспортното министерство на Тексас.. SAP и Intel стартираха партньорство, за да улеснят и ускорят процеса по усвояване на S/4HANA, създавайки нов център (Center of Excellence). Все повече компании, включително Mercedes- Benz EQ Formula-E Team са избрали облачно използване на S/4HANA. Hitachi, Colgate-Palmolive и Deloitte and Touche Южна Африка са стартирали оперативната употреба на S/4HANA Cloud през второто тримесечие.

"ИТ директорите разгръщат все по-мащабни програми за дигитална трансформация, като по този начин нашата компания затвърждава постигането на поставените от нас годишни цели", заяви Бил МакДърмът, главен изпълнителен директор на SAP.

"Нашата оперативна печалба е забележителна като се има предвид препятствието с маржа от последното ни придобиване и неотдавнашната краткосрочна несигурност, свързана с търговията в Азия, която се отрази на представянето ни на софтуерните услуги в региона", допълва Лука Мучич, главен финансов директор.

SAP обяви финансовите си резултати за второто си тримесечие, като облачните приходи са много силни, но няма промяна в плановете за цялата финансова година на технологичния гигант.

Приходите на SAP за Q2 2019 са над €6,63 милиарда по стандарта IFRS (МСФО), (или €5,99 млрд. извън МСФО - non-IFRS), което е с 11 на сто повече на годишна база. Това означава, че базовият приход от една акция е €0,48 (€1,09 non-IFRS), който е много по-добър от първото тримесечие на 2019 г. (тогава акционерите загубиха по 10 евроцента на акция). SAP обяви оперативна печалба €0,83 милиона (по IFRS), която обаче спадa с 21 на сто спрямо същия период на предишната година, като спадът се дължи на сериозните разходи за преструктуриране.

Най-новото


НОИ ще дигитализира пенсионните производства

НОИ ще дигитализира пенсионните производства

  • 0
  • 175

"Kyndryl България" навърши една година

"Kyndryl България" навърши една година

  • 0
  • 211

Microsoft интегрира ChatGPT в своята търсачка Bing

Microsoft интегрира ChatGPT в своята търсачка Bing

  • 0
  • 103






Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК