Цената на акциите на Spotify скочи с 15%, след като услугата за стрийминг на музика декларира изненадваща печалба през третото си тримесечие.
Компанията отчете брутна печалба от 441 милиона евро при 1,73 милиарда евро приходи. Това е едва вторият път в историята на Spotify, в който е на зелено като публична компания. Приходите нарастват с 28%, докато печалбата се увеличава с 29% в сравнение със същия период на миналата година.
Най-важен за акционерите обаче е ръстът на потребителите. Към днешна дата Spotify може да се похвали с 248 милиона активни потребители месечно и 113 милиона абонати, като платената потребителска база на платформата нараства с 31% спрямо година по-рано. "Ръстът на нетните абонати надхвърли очакванията ни и беше воден от силно представяне както в семеейния ни план, така и в този за ученици - две от офертите за отстъпки на компанията", заявиха от Spotify.
Високият ръст на потребителите позволява на Spotify да запази лидерската си позиция в индустрията за музикален стрийминг. Конкурентът - Apple Music – разчита на едва 60 милиона абонати, според данни, оповестени през юни. Междувременно Unlimited и Prime Music на Amazon имаха 32 милиона потребители към април, според Financial Times.
Не на последно място, компанията обяви, че се наблюдава сериозен напредък и в слушането на подкасти. "Продължаваме да наблюдаваме експоненциален растеж на интереса при подкастовете и ранни индикации за значително увеличено превръщане на безплатните в платени потребители", категорични са от Spotify.
Въпреки оптимистичните перспективи и добрата пазарна позиция насоките на компанията за четвъртото тримесечие не са чак толкова розови. Spotify очаква оперативни загуби в размер на 133 милиона евро за тримесечието, без да дава конкретна причина за това. Най-вероятно става дума за реинвестиране, тъй като Spotify в момента гледа към налагането си на развиващите се пазари.
Въпреки че Spotify непрекъснато увеличава аудиторията си, компанията все още не е доказала, че може надеждно да превърне слушателите в печалби. Тя засега изпреварва Apple и Amazon, но двата гиганта разчитат и на други бизнес направления като iPhone или Amazon Web Services.
Цената на акциите на Spotify скочи с 15%, след като услугата за стрийминг на музика декларира изненадваща печалба през третото си тримесечие.
Компанията отчете брутна печалба от 441 милиона евро при 1,73 милиарда евро приходи. Това е едва вторият път в историята на Spotify, в който е на зелено като публична компания. Приходите нарастват с 28%, докато печалбата се увеличава с 29% в сравнение със същия период на миналата година.