Скейлъп компаниите Frudada, Cheese the Queen и Moré Noir са победителите в пилотното издание на програмата за растеж Dare to Scale. Те бяха избрани от жури по време на заключителното събитие на инициативата, което се проведе на 12 декември в София Тех Парк. Критериите, по които бяха отличени сред останалите участници, бяха: база на потенциал за разрастване на бизнеса, стратегия за растеж и презентационни умения.
Всички 10 компании трябваше пред публиката да представят своите бизнес идеи и проекти. На база на своето презентации те бяха оценени от жури в състав: Росен Плевнелиев, президент на България (2012-2017); Димитър Шумаров, изпълнителен директор и главен финансов директор на Пощенска банка; Виктор Билянски, съосновател и главен технически директор на ScaleFocus; Бойко Таков, изпълнителен директор на ИАНМСП; Сабина Гьошева, съосновател на BY FAR и Endeavor предприемач.
Припомняме, че програмата е създадена от българския офис на глобалната мрежа Endeavor с основен партньор Пощенска банка и с подкрепата на "Скейл Фокус" и Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия. Целта на инициативата е да се помогне на предприемачите да изградят познания и умения, необходими за разширяването на бизнеса си още преди да са предприели тази стъпка. В пилотното издание се включиха 10 български компании, подбрани сред общо 35 кандидатствали, отговарящи на определени критерии, най-важният от които - дейността да е с потенциал за глобален растеж, без значение от сектора или локацията. В продължение на 4 месеца, между септември и декември, участниците преминаха през 8 специализирани обучения и индивидуални менторски сесии.
"Радвам се от резултата, който участниците показаха днес! Най-важното качество, за да успееш в днешно време, е никога да не се отказваш и да не се притесняваш да мислиш глобално. Единственото истинско препятствие, което ще има да превъзмогне всеки един участник, е да пребори себе си. Endeavor с програмата Dare to Scale точно това цели, развиване не само на междуличностните умения, но и разгръщане на предприемаческия борбен дух. Пожелавам на участниците да гледат в перспективата и да продължават да вярват в себе си!", отбеляза Сабина Гьошева, съосновател на BY FAR и Endeavor предприемач.
Наградата за победителите е допълнителни часове индивидуални менторски сесии с бизнес лидери от мрежата на Endeavor, медийно представяне в бизнес медии, както и специални преференции от Пощенска банка. Компанията, класирана на първо място, получи и покана да се присъедини към годишната сбирка на Endeavor.
Все повече жени предприемачи
Интересно е да се отбележи, че 42% от основателите на всички компании в инициативата са жени, а първите три места също се заемат от дами. Самите организатори също признаха, че са приятно изненадани от статистиката, тъй като обикновено в предприемаческите среди представителите на силния пол доминират.
Друг любопитен резултат от заключителния етап на инициативата е липсата на ИТ компании сред победителите. Всъщност половината от участващите организации работят в сферата на информационните технологии, но въпреки това нито една от тях не успя да достигне до челните места. Повече за ИТ скейлъп компаниите можете да прочете в 9 и 10 брой на списание CIO.
Организаторите на Dare to Scale отчитат висока степен на удовлетвореност (над 90%) сред участниците в пилотното издание. В тази връзка те съобщиха, че Dare to Scale ще провежда и през следващите години, за да насърчи растежа на още повече нови месни компании. Програмата ще продължи да помага на организациите да развиват своите идеи и стратегии, а също така ще им помогне да разширят значително и мрежата си от бизнес контакти.
"Ключов елемент от проекта е, че благодарение на Dare to Scale, всеки от тях разшири значително мрежата си от бизнес контакти и вече виждаме ефекта, който това има върху тяхното израстване като лидери. Това е изключително важно при създаването на подкрепящи се микро-общности и е възможно благодарение на отдадеността на всички ментори, партньори и членове на борда на Endeavor, които с готовност споделяха от своя опит и време с участниците. Това ни дава силна увереност в добавената стойност на програмата и ни зарежда с амбиция да я продължим и надградим през следващата година, " подчерта Ирина Енчева, мениджър предприемачески подбор и растеж на Endeavor Bulgaria.
Скейлъп компаниите Frudada, Cheese the Queen и Moré Noir са победителите в пилотното издание на програмата за растеж Dare to Scale. Те бяха избрани от жури по време на заключителното събитие на инициативата, което се проведе на 12 декември в София Тех Парк. Критериите, по които бяха отличени сред останалите участници, бяха: база на потенциал за разрастване на бизнеса, стратегия за растеж и презентационни умения.
Всички 10 компании трябваше пред публиката да представят своите бизнес идеи и проекти. На база на своето презентации те бяха оценени от жури в състав: Росен Плевнелиев, президент на България (2012-2017); Димитър Шумаров, изпълнителен директор и главен финансов директор на Пощенска банка; Виктор Билянски, съосновател и главен технически директор на ScaleFocus; Бойко Таков, изпълнителен директор на ИАНМСП; Сабина Гьошева, съосновател на BY FAR и Endeavor предприемач.