Световните продажби на битова техника и електроника ще достигнат 1,05 трлн. евро през 2020 г. прогнозират анализаторите от GfK, цитирани от Cnews, т.е. с 2,5% повече от 2019 г. Най-силна се очаква да е динамиката в при малката битова техника (+8%), телеком сектора (+3%), както и при едрата битова техника (+2%).
Първенец по ръст е малката битова техника. Продажбите на ИТ, офисни продукти и потребителска електроника (аудио, фото и видео продукти) се очаква да останат почти същите. Сред основните стимули в телеком сегмента се посочва навлизането на 5G.
През 2020 г. купувачите на битова техника и електроника все така ще харчат най-много за телекомуникационни продукти, чиито дял през 2019-та е бил 43%. Очаква се тази година оборотът в сегмента да достигне 454 млрд. евро. На втора позиция е едрата битова техника, чиито продажби ще нараснат до 187 млрд. евро. Приходите от потребителска електроника пък ще достигнат 146 млрд. евро. Сегментът с най-голям ръст, този на малката битова техника, ще достигне 97 млрд. долара оборот.
Като основни съставящи на търсеното потребителско изживяване с посочват високата производителност, иновативността, дизайна на технологичните продукти и т.н. Тези тенденции се проявяват при търсене на различни стоки, като OLED телевизори (19% ръст от финансова гледна точка) и при гейминг лаптопите (+15%). В телекомите пък почти ¾ от продадените телекоми са с диагонал 6 и повече инча.
Фактори като простота на използване и опростяване на ежедневието пък отразяват търсенето в категории като роботи-прахосмукачки (+18%). Друга уверено растяща категория са умните часовници, където се очаква 48 на сто ръст.
Световните продажби на битова техника и електроника ще достигнат 1,05 трлн. евро през 2020 г. прогнозират анализаторите от GfK, цитирани от Cnews, т.е. с 2,5% повече от 2019 г. Най-силна се очаква да е динамиката в при малката битова техника (+8%), телеком сектора (+3%), както и при едрата битова техника (+2%).
Първенец по ръст е малката битова техника. Продажбите на ИТ, офисни продукти и потребителска електроника (аудио, фото и видео продукти) се очаква да останат почти същите. Сред основните стимули в телеком сегмента се посочва навлизането на 5G.