Microsoft на ръба на антимонополно разследване заради реклама на Edge в Windows 10?

Microsoft на ръба на антимонополно разследване заради реклама на Edge в Windows 10?

Иван Гайдаров
637 прочитания

Първоначално, Microsoft внедри секцията "Предложено" (Suggested) в старт менюто на Windows 10 като начин да рекламира своите официални приложения. Сега обаче компанията сякаш е попрекалила и далеч е надхвърлила саморекламата.

Последното разширяване на рекламната кампания на Microsoft в нейната операционна система става все по-агресивна и много потребители се възползват от възможността да изключат досадната функционалност, но тези, които не са го направили, може би са забелязали, че последното представяне на собствения браузър на технологичния гигант "хвърля камъни" в двора на негов конкурент.

В списъка се показва въпрос, който гласи: "Все още използвате Firefox? Microsoft Edge е тук!". Рекламата предоставя и връзка за изтегляне на браузъра през Chrome. Според съобщение на компанията тя планира да продължи да разпространява подобни реклами и в Wordpad, за да насърчи потребителите да използват официалните Office приложения.

За щастие, има лесен начин да деактивирате тези реклами. Можете или да щракнете с десния бутон върху самото съобщение и да изберете опцията "Изключване на всички предложения" в контекстното меню, или да отворите секцията "Настройки", а после Персонализация> Старт и деактивирайте опцията: "Понякога показвай предложения в Старт". (Personalization > Start: Occasionally show suggestions in Start).

Трудно е да се отрече, че в случая Microsoft използва привилегированата си позиция като доставчик на операционна система, за да популяризира своя браузър по начин, който нарушава правилата за конкуренция по отношение на разработчиците на трети страни, а именно по сходни причини компанията имаше сериозни проблеми в началото на века. Въпреки че много неща се промениха оттогава и операционните системи за настолни компютри сега са много по-малко важни за цялостното технологично пространство, регулаторите все по-често обръщат поглед към монополните практики на технологичните гиганти - проблем, с който Microsoft до този момент имаше щастието да не се сблъска.

Тези насочени реклами в Start Menu обаче могат спокойно да наредят компанията до Google, Amazon и Facebook, които вече са обект на разследвания от страна на властите по сходни причини.

Първоначално, Microsoft внедри секцията "Предложено" (Suggested) в старт менюто на Windows 10 като начин да рекламира своите официални приложения. Сега обаче компанията сякаш е попрекалила и далеч е надхвърлила саморекламата.

Последното разширяване на рекламната кампания на Microsoft в нейната операционна система става все по-агресивна и много потребители се възползват от възможността да изключат досадната функционалност, но тези, които не са го направили, може би са забелязали, че последното представяне на собствения браузър на технологичния гигант "хвърля камъни" в двора на негов конкурент.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК