Все повече компании планират алтернативи на присъствените технологични конференции

Pixabay.com

Все повече компании планират алтернативи на присъствените технологични конференции

Владимир Владков
294 прочитания

© Pixabay.com


Пандемията отложи или отмени всички технологични конференции, а графиците за представянето на редица продукти се променят доста динамично. Някои предлагат технологичните събития на живо да бъдат сериозно намалени, дори след приключване на пандемията.

Пакетът от анулирани конференции заради COVID-19 включва редица доставчици, преосмислящи бъдещето на присъствените събития. Технологичните гиганти, отменили своите събития на живо по време на най-натоварения сезон за конференции, са избрали да проведат виртуални събития. Сред тях са IBM, Dell, Hewlett Packard Enterprise, Cisco, Apple, Microsoft, AWS, Oracle, Nutanix, Veeam и Rubrik.

Анулираните събития имаха лавинообразен ефект върху по-малки доставчици, които спонсорират по-големите конференции. Тези доставчици често поставят свои щандове на основния етаж, за да покажат своите продукти и услуги и да организират срещи лице в лице с перспективни бъдещи клиенти. Целта е да се създаде информираност, пазарно търсене и връзки с клиенти.

Освен че унищожи графика за конференциите, коронавирусът поставя под въпрос и събитията за представяния на продукти. Някои доставчици предполагат, че живите демонстрации на технологиите ще бъдат силно намалени дори след пандемията.

Как ще изглеждат бъдещите технологични конференции?

Продуктовите компании ще търсят начини да достигат до потребителите и перспективните купувачи, след като премине опасността от вируса. Дотогава технологичните компании ще измислят креативни начини да заменят технологичните конференции. Много от тези методи вероятно ще включват проекти, върху които компаниите вече са работили, тъй като има установена тенденция към повече видеоклипове, уебинари и онлайн сесии. Тенденцията е всичко да се премества към цифровия свят. Сегашната ситуация само ускорява още повече този процес.

Според някои организатори на живи събития, основното им предимство е да се привлече вниманието на посетителите за два или три дена. Но същото нещо може да бъде осъществено и виртуално. Но каквото и замени технологичните конференции, то трябва да е много по-интерактивно от сега предлаганите видеоклипове и демонстрации. Виртуалните събития може би ще имат нужда от виртуални павилиони за всеки производител, както и начини, които да стимулират посетителите да "посетят" всеки един. В изложбените палати се използват редица "трикове" като маршрути, преминаващи покрай всички щандове, "карти с печати", удостоверяващи посещението на определени щандове, разигравани томболи с награди и др. Стимулите от залите като брандирани щипки, шапки, значки, чаши или фланелки могат да бъдат заменени с карти за подаръци въз основа на посещения на дигитални кабинки. Томболите и наградите също могат да бъдат разпределени по този начин. Би трябвало да има начин да бъдат стимулирани и спонсорите на събитието, може би чрез рекламни банери. "Организирането на виртуално събитие трябва да бъде креативно, защото все още това е скок в неизвестното. Трябва да мисли как подобно събитие да е по-привлекателно от поредната виртуална конференция", коментират от рекламна агенция.

Същевременно физическите събития включват пътувания, свързани с по-високи разходи, по-голям стрес, повече планиране и организация за всички участващи страни. Трябва да се отчете всеки детайл, включително каква храна ще бъде предоставена на участниците. Премахването на пътуванията и свързаните с тях разходи означава, че могат да се случат повече такива събития. Удобството и достъпността на виртуалните събития ще дадат възможност на някой да присъства на множество събития, в бърза последователност или дори едновременно, без да рискува да изпусне нещо важно.

Технологичните панаири няма да умрат

Не всички споделят оптимизма относно виртуалните събития. Производителите на разнообразни физически продукти все още имат нужда от реални изложбени площи.

Шефът на Общността на независимите организатори на изложби (SISO) Давид Одрен, коментира, че е рано да се прогнозира края на физическите технологични конференции. SISO покрива и други събития, а не само на технологичната индустрия, а 2019 г. е била годината, наситена с най-много събития. И макар че 2020 със сигурност ще има рязък спад, няма причина да се смята, че търговските изложения вече няма да са популярни тогава, когато тяхното провеждане стане безопасно.

Според Одрен, търговските изложби да най-добрият начин купувачите и продавачите да осъществят контакт лице в лице, ето защо дори доставчици, които не продават физически продукти, посещават тези събития. Когато са въвлечени огромни фирми и стотици хиляди долари, хората искат да осъществят тези транзакции в същата стая. "Събитията наживо ще се завърнат, просто защото този бизнес модел работи, твърди шефът на SISO. - Хората просто обичат да са заедно."

Анализатори от Enterprise Strategy Group (ESG) смятат, че популярните търговски изложения са дали добър ритъм на представянията на продукти. Мнозина очакват, че производителите ще имат какво да обявят на големи конференции като VMworld или Consumer Electronics Show. Все още не може да се предвиди кога ще започнат технологичните конференции на живо. На търговските изложения има хора, които никога не са чували за по-малките доставчици, могат да се разходят и да научат за тях. Има и специфични притеснения как ще се възприеме пускане на нови версии на продукти по време на бедствието, тъй като в обществото това може се възприеме като опортюнистично.

Според проучване на ESG, 62% от организациите са били "обречени" да похарчат повече за киберсигурност през 2020 г. 32 на сто от респондентите ще инвестират в технологии за киберзащита, използвайки изкуствен интелект за засичане на заплахи, следват приложения за защита на данни (31%), за мрежова сигурност (30%) и за облачни приложения за сигурност (27%).

Снимка на Armin Schreijäg от Pixabay

Пандемията отложи или отмени всички технологични конференции, а графиците за представянето на редица продукти се променят доста динамично. Някои предлагат технологичните събития на живо да бъдат сериозно намалени, дори след приключване на пандемията.

Пакетът от анулирани конференции заради COVID-19 включва редица доставчици, преосмислящи бъдещето на присъствените събития. Технологичните гиганти, отменили своите събития на живо по време на най-натоварения сезон за конференции, са избрали да проведат виртуални събития. Сред тях са IBM, Dell, Hewlett Packard Enterprise, Cisco, Apple, Microsoft, AWS, Oracle, Nutanix, Veeam и Rubrik.

Най-новото

Google инвестира в стартъпа Anthropic, ще конкурира ChatGPT

Google инвестира в стартъпа Anthropic, ще конкурира ChatGPT

  • 0
  • 191









Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК