Bosch - един от водещите доставчици на технологии и услуги в света, приключи финансовата 2019 година в България с общ обем на консолидираните продажби в размер на 297 млн. лв. (152 млн. евро), отбелязвайки ръст от над 46% в сравнение с предходната година.
"През 2019 постигнахме силен ръст поради увеличеното търсене на нашите продукти и услуги и бързия развой на активностите ни за разработка на софтуер. България продължава да бъде важен пазар за Бош, което се потвърждава от скоростното разрастване на новосъздадения ни Инженеринг Център в София, който се оформя като глобален хъб за автономно шофиране и изкуствен интелект", коментира Михай Болдижар, генерален директор на "Роберт Бош" ЕООД и представител на Група Бош в България.
Към 31 декември 2019 г. броят на служителите на Bosch в България е 430 души - почти 100% ръст в сравнение с миналата година, благодарение на откриването на новия "Инженеринг Център" в София.
Bosch България дава предпазлива прогноза за настоящата бизнес година поради световната пандемия от коронавирус. "Въпреки че предвид настоящата ситуация очакваме предизвикателна година и в България, продължаваме да насочваме всичките си усилия към местния пазар и развитието на дългосрочния му потенциал", допълва Болдижар.
Глобален хъб за най-новите софтуерни решения за производителите на автомобили
Bosch откри свой "Инженеринг Център" в София през 2019 г. Инвестицията, надхвърляща 3,5 милиона евро, е част от динамичното развитие на софтуерния бизнес на Bosch в България. Центърът разполага с най-новите технологии и предоставя на служителите си вдъхновяващи условия за работа. В момента над 250 талантливи професионалисти разработват иновативни технологии за автомобилната индустрия в области като системи за асистиране на водача, автоматизирано шофиране и електромобилност за водещи световни производители на автомобили. Центърът работи в тясно сътрудничество с инженерните центрове на компанията в Германия, САЩ, Унгария и Румъния. През 2019 екипът участва в над 40 международни научно-изследователски проекта. Експанзията на "Бош Инженеринг Център София" ще продължи с привличането на висококвалифицирани софтуерни и хардуерни професионалисти и с проектния мениджмънт на глобални продукти. Компанията инициира програми за развитие на квалифицирани и опитни софтуерни инженери и подкрепя младите таланти в превръщането им в изключителни професионалисти.
Bosch.IO засилва позициите си в софтуерния бизнес
Bosch.IO, глобалното подразделение за софтуер и системи на Група Bosch, създадено чрез комбиниране на вече познатата Bosch Software Innovations GmbH с други екипи, специализирани в IoT и дигитализация в Bosch в началото на 2020 г., сега има отговорността и за други дейности на Bosch в Интернет на Нещата (IoT) домейна. Със своето глобално присъствие в 7 страни и около 900 служители, близо 200 от които работят в българския офис, Bosch.IO вече е една от движещите сили за IoT решения, обхващащи целия спектър от IoT проекти. Екипът на подразделението си сътрудничи с близо 30 хил. софтуерни разработчици и експерти по изкуствен интелект в цялата Група. Служителите на Bosch.IO имат богат опит в различни сектори като търговия, енергетика, строителни технологии, селско стопанство, производство, потребителски стоки и мобилност. "В разрастващата се глобална дигитализация на бизнеса и създаването на нови вериги на стойността виждаме силно търсене на нашите високо мащабни и гъвкави IoT решения", твърди Синиша Джукич, генерален мениджър на Bosch.IO ЕООД.
През първата половина на 2020 Bosch.IO разшири своя офис в София с над 800 кв. м., предоставяйки вдъхновяваща работна среда и продължава да инвестира в развитието на служителите.
Стабилни резултати на всички дивизии на Bosch, представени в България
Бизнес сектор "Автомобилни технологии", дивизия "Автомобилно оборудване", постигна планираните резултати за годината, като особено успешен бе бизнесът на "Сервизно оборудване". През 2019 г. бяха развити сервизните концепции на компанията на българския пазар. Общият брой на автосервизите, участващи в концепциите на Bosch, като Bosch Car Service, Bosch Injection Systems и Bosch Braking Systems, в края на 2019 г. надхвърли 225. През 2020 г. дивизия "Автомобилно оборудване" ще фокусира усилията си върху подкрепа на своите търговски и сервизни партньори с цел по-лесно справяне с предизвикателствата, свързани с пандемията. Сериозен приоритет остават и обученията за автосервизи и търговски партньори, където за първи път се имплементира изцяло електронна дистанционна форма с цел да се спести време и допълнителни разходи на клиентите.
Бизнес сектор "Потребителски стоки" също се представи добре в България през 2019 година. "Бош Електроинструменти" и през 2019 г. постигна ръст в продажбите и продължава да има лидерска позиция на българския пазар. Основата за този успех е насоченият към потребителя и иновативен подход. Компанията представи на българския пазар нови продукти като професионални акумулаторни 18-волтови инструменти от ново поколение, Biturbo, който изцяло използва потенциала на ProCore18V мощните батерии от 8.0 и 12.0 Ah. В допълнение, тази година "Бош Електроинструменти" представи на местния пазар X-Lock - революционна сменяща система за ъглошлайфи. Освен това, Bosch разшири 18-волтовата си система за "Направи си сам" ентуасиастите с четири нови инструмента. Всички те са част от системата "Power for All", която включва повече от 25 различни електроинструмента за дома и градината. През 2020 г. "Бош Електроинструменти" ще представи нови, иновативни продукти и в измервателната техника, като ще постави нови стандарти в това направление, както за любителите, така и за професионалистите.
"БСХ Домакински уреди България" ЕООД затвърди позицията си на една от водещите марки за електродомакински уреди в страната. Пазарно проучване от май 2019 година потвърди завидната репутация за качество и иновативност, посочвайки BOSCH като най-желаната марка (First Choice) за домакински уреди в България. Въз основа на този показател Бош логично затвърди и престижния си статус "Superbrand", печелейки за трети пореден път отличието в категория "Електродомакински уреди", като за втори път влиза и в ТОП 20 МАРКИ В БЪЛГАРИЯ. Бош бе отличен и с приза "Продукт на годината" в категория "Хладилници" за атрактивната комбинация хладилник-фризер VarioStyle на Бош. Като цяло компанията постигна най-високия оборот в историята си с 41 милиона лева (21,2 милиона евро) и ръст значително над средния за бранша.
Дивизия "Термотехника", част от бизнес сектор Енергийна и сградна техника, запази и през 2019 тенденцията си на двуцифрен ръст от предходните години. Фокусните продукти, реализирали най-голям ръст за периода, са кондензните газови котли и битовите климатични системи. През 2019 дивизията направи и най-голямата си инвестиция за България - Център за обучение София - на стойност около 200 000 лева (102 000 евро) в оборудване и съоръжения. Целта на Центъра е да ускори процеса на усъвършенстване на инсталаторите и сервизните партньори в сектора на термотехниката в България. Инвестирайки в обучението на своите партньори, компанията инвестира в бъдещето на бранша и подпомага бизнес сектора за едно по-добро ниво на услугите по сервиз и поддръжка на топлотехнологични уреди и системи. "Бош Термотехника" адаптира продуктовото си портфолио в унисон с екологичните цели на компанията и световните тенденции за намаляване на вредните емисии в природата. Дивизията "Бош Сградни технологии" също отчита ръст на продажбите през 2019 г. Bosch въведе широка гама от нови продукти и услуги и е водещ доставчик на решения, подходящи за нови проекти, реновиране на индустриални обекти, офисни и хотелски сгради, търговски обекти, транспортни инфраструктурни обекти, ритейл и др.
Корпоративна социална отговорност
През годините Bosch непрекъснато разширява активността си в областта на корпоративната социална отговорност в България, като подпомага фондации, социални институции и проекти в три основни области: инвестиции в образованието, подкрепа на деца, младежи и възрастни хора и грижа за околната среда. През 2019 г. компанията подкрепи над 15 проекта, а служителите на компанията участваха в различни благотворителни акции като посланици на бранда.
Прогноза за 2020 и дългосрочен стратегически курс
Поради пандемията от коронавирус през тази година Bosch очаква значителни предизвикателства пред световната икономика. Компанията ще положи изключителни усилия, за да постигне поне балансиран резултат, съобщи Управителният съвет на Група Bosch по време на състоялата се наскоро годишна пресконференция в Германия. Въпреки предизвикателствата на настоящата ситуация, Bosch поддържа дългосрочния си стратегически курс: доставчикът на технологии и услуги продължава упорито да се стреми към амбициозните си цели за опазване на климата и да развива дейностите за разширяване на устойчивата мобилност. "Макар че сега в светлината на прожекторите са съвсем други проблеми, не трябва да изпускаме от поглед бъдещето на нашата планета", заяви изпълнителният директор на Bosch Фолкмар Денер. Компанията ще реализира целите си за глобални действия в областта на климата до края на 2020, като постигне въглероден неутралитет във всичките си 400 локации по света. Освен това Bosch си поставя за цел да направи дейностите нагоре и надолу по веригата на стойността възможно най-неутрални по отношение на климата - до 2030 г. се очаква свързаните емисии (обхват 3) да спаднат с 15%. Нещо повече, компанията планира да обедини експертизата си от над 1000 собствени проекта за енергийна ефективност в нова консултантска компания, наречена "Bosch Climate Solutions". Тъй като действията за опазване на климата ускоряват структурните промени в редица сектори, водородът става все по-важен както за автомобилната индустрия, така и за строителните технологии. За тази цел компанията работи с партньори за усъвършенстването на мобилните и неподвижни горивни клетки. Що се отнася до мобилността, важно според Денер е широкото настъпление на технологиите, което определя пътя към устойчива мобилност не само чрез електрическите батерии, но взема предвид и ефективните двигатели с вътрешно горене и най-вече възобновяемите синтетични горива и горивните клетки.
Където е възможно, Bosch има желанието да даде своя принос в усилията за овладяване на пандемията, например чрез новоразработения бърз тест за Covid-19 и устройството за анализ Vivalytic. През 2020 г. компанията възнамерява да произведе над един милион бързи тестове, а през следващата година да увеличи броя им на три милиона. Освен това, компанията произвежда и маски за лице и дезинфектанти в някои региони.
Bosch - един от водещите доставчици на технологии и услуги в света, приключи финансовата 2019 година в България с общ обем на консолидираните продажби в размер на 297 млн. лв. (152 млн. евро), отбелязвайки ръст от над 46% в сравнение с предходната година.
"През 2019 постигнахме силен ръст поради увеличеното търсене на нашите продукти и услуги и бързия развой на активностите ни за разработка на софтуер. България продължава да бъде важен пазар за Бош, което се потвърждава от скоростното разрастване на новосъздадения ни Инженеринг Център в София, който се оформя като глобален хъб за автономно шофиране и изкуствен интелект", коментира Михай Болдижар, генерален директор на "Роберт Бош" ЕООД и представител на Група Бош в България.