Германските антитръстови власти започват разследване за отношенията на Amazon с търговците трети страни, продаващи своите продукти на платформата, пише Reuters.
"В момента разследваме дали и как Amazon влияе върху това как търговците определят ценните си на пазара", коментират от Германската служба за картели.
Германия е вторият по големина пазар на Amazon след САЩ.
През първите няколко месеца от пандемията около Covid-19, когато много магазини бяха затворени и потребителите се насочиха към онлайн покупките, от Германската служба заявиха, че има оплаквания, според които технологичният гигант блокира някои търговци заради твърде високи цени.
"Amazon не трябва да контролира цените", уточняват германските власти, допълвайки, че компанията е откликнала на тяхното искане за допълнителна информация.
От своя страна говорителят на Amazon заяви, че политиките на компанията са създадени, за да гарантират, че нейните партньори поставя конкурентни цени.
"Партньорите на Amazon определят цените на продуктите си в нашия магазин. Нашата система е създадена така, че да предприема действия срещу повишаване на цените", обясняват от компанията. От технологичния гигант допълват, че тези, които имат притеснения, трябва да се свържат с екипа по поддръжка за своите търговци.
До 2013 Amazon не позволяваше на търговците да предлагат своите продукти на други онлайн платформи на по-ниски от техните цени - политика, която германските власти успяха да премахнат.
Освен това миналата година Amazon постигна споразумение с германските власти да преразгледа условията си за обслужване на търговците трети страни, с което се сложи край на предишното 7-месечно разследване на компанията.
Германските антитръстови власти започват разследване за отношенията на Amazon с търговците трети страни, продаващи своите продукти на платформата, пише Reuters.
"В момента разследваме дали и как Amazon влияе върху това как търговците определят ценните си на пазара", коментират от Германската служба за картели.