Когато става дума за фирмени данни Европа сега е водещата световна суперсила, показва нов доклад на Digital Reality, пише ITProPortal.
Индексът на компанията Data Gravity Index DGx измерва създаването, събирането и частното обменяне на фирмени данни по 21 критерия. Той разкрива, че превъзходството на Европа в широк кръг от индустрии в икономиката на знанието допринася за генерирането на "голямо количество фирмени данни".
Така Старият континент се превръща в истинска суперсила, а количеството данни създавани, събирани и разменяни от европейските градове, надхвърлят дори тези в Северна Америка.
От Digital Reality изтъкват, че тенденцията едва ли ще се промени скоро, като експертите очакват Европа да продължи да увеличава своята преднина до 2024.
Лондон в момента е най-големият център в света за фирмени данни и изпреварва Ню Йорк и Токио. Този успех се дължи предимно на високо свързаната индустрия за финансови услуги.
Четири други европейски града в момента също попадат сред топ центровете за фирмени данни: Амстердам, Франкфурт, Дъблин и Париж.
Докладът също така показва, че създаването на данните е само едната страна на въпроса, потокът на данните между градовете също е значителен измерител.
Според Data Gravity Index DG Лондон и Амстердам са двата най-силно свързани града, последвани от Париж и Лондон, Франкфурт и Париж, Лондон и Франкфурт, както и Дъблин и Лондон.
Това дава на градовете определена тежест в една индустрия като сектора за финансови услуги на Лондон или производствения сектор на Франкфурт. Това се превръща в голямо предимство, след като градовете естествено събират повече от един и същи тип данни и услуги, а с тях и компании. По този начин става все по-трудно да се привличат възможности и организации на други локации, обясняват експертите.
Когато става дума за фирмени данни Европа сега е водещата световна суперсила, показва нов доклад на Digital Reality, пише ITProPortal.
Индексът на компанията Data Gravity Index DGx измерва създаването, събирането и частното обменяне на фирмени данни по 21 критерия. Той разкрива, че превъзходството на Европа в широк кръг от индустрии в икономиката на знанието допринася за генерирането на "голямо количество фирмени данни".