Канадският телеком оператор Telus International, известен у нас с огромния си аутосорсинг център, придоби още една компания преди предстоящото си излизане на борсата. Той обяви, че купува американския разработчик на решения с изкуствен интелект Lionbridge AI за $1.2 милиарда канадски долара (или около $935 млн.).
Сделката ще помогне на канадската фирма да ускори своята цифрова трансформация, добавяйки ключови ИИ възможности към своето портфолио. Lionbridge AI, която е базирана в Масачузетс и в момента е поделение на Lionbridge Technologies, предоставя платформени решения за обучителни данни и анотации, използвани за разработката на ИИ алгоритми за машинно обучение.
"С добавянето на Lionbridge AI, Telus International ще продължи да навлиза на бързоразвиващия се пазар на нови икономически услуги, което ще позволи на нашия екип да поддържа важни ИИ приложения, тъй като търсенето на висококачествени многоезични анотации на данни продължава да се увеличава, каза Дарън Ентуистъл, президент и главен изпълнителен директор на компанията майка Telus.
Казано по-просто, Telus International предоставя обслужване на клиенти и бизнес услуги на потребители по целия свят - т.е. на различни пазари в Америка, Европа и Азия - и се представя като доставчик на цифрови решения от следващо поколение за клиентско изживяване (CX). По този начин изкуственият интелект бързо се превръща в сериозна сделка.
Допълнителни доказателства за това, ако изобщо има нужда от такива, бяха получени от съобщението на Softbank. Японската телекомуникационна компания говори за "пристигането на ерата на ИИ" и сподели безброй случаи на употреба по въпроса. "Победителите в областта на ИИ са победители в бъдещето", според представянето на финансовите резултати на Softbank. И освен това, "бъдещето на човечеството е в ИИ", настоява операторът.
Настоящият фокус на Telus International вероятно е насочен повече към неговото непосредствено бъдеще, отколкото към "човечеството като цяло". Компанията натрупва активи преди IPO, което е в процес на подготовка през последната година. Telus притежава около две трети от Telus International и ще запази малко повече от половината след излизането на борсата, планирано за първото тримесечие на следващата година, според The Canadian Press.
Сделката за Lionbridge AI идва само няколко дни след като фирмата стартира ново звено за научноизследователска и развойна дейност, известно като Innovation Labs или iLabs, което да използва усъвършенствани технологии за създаване на нови решения за клиентско изживяване. Сред списъка с такива технологии са разширена интелигентност, автоматизация на роботизирани процеси (RPA), обработка на естествен език (NLP), големи данни и анализи, облачни изчисления, софтуерно дефинирани мрежи (SDN), IoT и блокчейн. По-рано тази година Telus International приключи придобиването за 915 милиона евро (1,3 милиарда канадски долара) на специалиста за решения за кол център в Берлин Competence Call Center. Когато обяви сделката в края на 2019 г., Telus заяви, че така ще добави значителен мащаб и разнообразие към Telus International, не на последно място поради клиентската база на CCC в 11 европейски държави и ще увеличи стойността на предприятието си до около 5 млрд. канадски долара.
Снимка на Gerd Altmann от Pixabay
Канадският телеком оператор Telus International, известен у нас с огромния си аутосорсинг център, придоби още една компания преди предстоящото си излизане на борсата. Той обяви, че купува американския разработчик на решения с изкуствен интелект Lionbridge AI за $1.2 милиарда канадски долара (или около $935 млн.).
Сделката ще помогне на канадската фирма да ускори своята цифрова трансформация, добавяйки ключови ИИ възможности към своето портфолио. Lionbridge AI, която е базирана в Масачузетс и в момента е поделение на Lionbridge Technologies, предоставя платформени решения за обучителни данни и анотации, използвани за разработката на ИИ алгоритми за машинно обучение.