Salesforce купува корпоративния комуникатор Slack за $28 млрд.

Salesforce купува корпоративния комуникатор Slack за $28 млрд.

Александър Главчев
172 прочитания

Salesforce обяви придобиването на Slack, корпоративен месинджър, пряк конкурент на Microsoft Teams. Сделката трябва да бъде завършена през второто тримесечие на фискалната 2022 г., а сумата ѝ възлиза на 27,7 млрд. долара. Размерът ѝ не е особена изненада. За сравнение, през 2014 г., Facebook е даде 19 млрд. за комуникатора WhatsApp.

За първи път информация за подобна сделка станаха известни в края на ноември с публикация в Wall Street Journal. Веднага след това акциите на корпоративния месинджър поскъпнаха 25%, а пазарната стойност на компанията подскочи от 17 млрд. до около 20 млрд. долара.

Придобиването е най-голямото в историята на Salesforce. Преди това компанията купи разработчика на платформа за визуализации и анализ на данни Tableau, плащайки за нея 15,7 млрд. долара, както MuleSoft, която разработва интеграционен софтуер, за 6,5 млрд. долара. Самата Salesforce съществува от 1999 г., а основният ѝ продукт е едноименната CRM система, която предоставя на клиентите по модела SaaS (Software as s Service).

След сделката акционерите в месинджъра ще получат общо 26,79 млрд. долара в брой и 0,0776 общи акции на Salesforce за всяка акция на Slack. Предвижда се Slack да се превърне в оперативно поделение на Salesforce. Основателят на компанията, Стюарт Бътърфийлд, който в момента е нейн главен изпълнителен директор, ще остане на поста си.

Самият той побърза да увери всички, че Slack messenger ще остане отворена и независима платформа. Той съобщи това в своя Twitter, като добави, че сделката с Salesforce е възможност за развитие на компанията. Платформата може да се интегрира с Google Drive, Trello, Dropbox, Box, Heroku, IBM Bluemix, Crashlytics, GitHub, Runscope и Zendesk. От март 2016 г. комуникаторът предлага възможности за провеждане на гласови и видео разговори.

Според резултатите от второто тримесечие на финансовата 2021 г., приключило на 31 юли 2020 г., приходите на Slack са нараснали с 49% на годишна база, достигайки 215,9 млн. долара. Това е довело на намаляване на оперативните загуби от 359,6 млн. долара за аналогичния период на миналата финансова година до 73 млн. долара. Компанията отчита и 30% увеличение на броя на плащащите клиенти на годишна база, които са достигнали 130 хил.

Salesforce обяви придобиването на Slack, корпоративен месинджър, пряк конкурент на Microsoft Teams. Сделката трябва да бъде завършена през второто тримесечие на фискалната 2022 г., а сумата ѝ възлиза на 27,7 млрд. долара. Размерът ѝ не е особена изненада. За сравнение, през 2014 г., Facebook е даде 19 млрд. за комуникатора WhatsApp.

За първи път информация за подобна сделка станаха известни в края на ноември с публикация в Wall Street Journal. Веднага след това акциите на корпоративния месинджър поскъпнаха 25%, а пазарната стойност на компанията подскочи от 17 млрд. до около 20 млрд. долара.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК