Поръчките към доставчиците на компоненти за смартфони подсказват, че Huawei ще направи много по-малко устройства през тази година.
Това прозрение е на Nikkei Asia, чийто репортери са разговаряли с хора от веригата за доставки. Те са заявли, че Huawei е направла поръчки за около 70-80 милиона смартфона през тази 2021 г., след като през 2020 г. е доставила 187.7 милиона, което означава над 62% спад на годишна база. За Huawei 2020 г. отбеляза 22% спад спрямо 2019 г., докато целият пазар се сви само с 10%.
Не е изненада ,че Huawei очаква още една трудна година за смартфон бизнеса си, като се има предвид ембаргото на САЩ, блокираща покупката на ключови компоненти, особено на чипове, като и достъпа до мобилната екосистема на Google. Доставката дори на 80 милиона смартфона при тези обстоятелства би било забележително постижение, макар че голяма част от тези устройства сигурно ще бъдат продадени в Китай. Трябва да се отбележи още, че тези бройки вече няма да включват моделите с марката Honor.
Докато американските санкции са в сила, спадът на смартфон бизнеса на Huawei изглежда, че ще продължи. Дори лоялните китайски потребители ще се въздържат да си купят телефон с нестандартни компоненти и орязана версия на Android. Huawei вероятно ще бъдат ударени най-вече при високия клас, така че голяма част от тези 70-80 милиона апарата ще бъдат в рамките на неколкостотин долара.
Не всичко обаче изглежда загубено. BBC писа, че Huawei е хвърлила око на свинефермите. Тя ще предоставя на фермерите всички видове умни IOT и AI технологии, за да направи техните операции по-ефективни. Дори се очаква въвеждане на технологии за лицево разпознаване в тази област.
Поръчките към доставчиците на компоненти за смартфони подсказват, че Huawei ще направи много по-малко устройства през тази година.
Това прозрение е на Nikkei Asia, чийто репортери са разговаряли с хора от веригата за доставки. Те са заявли, че Huawei е направла поръчки за около 70-80 милиона смартфона през тази 2021 г., след като през 2020 г. е доставила 187.7 милиона, което означава над 62% спад на годишна база. За Huawei 2020 г. отбеляза 22% спад спрямо 2019 г., докато целият пазар се сви само с 10%.