Глобалните приходи от потребителска електроника ще достигнат $1.06 трилиона през 2021

Владимир Владков
460 прочитания

Подобно на много други сектори, пазарът на потребителска електроника бе засегнат сериозно от кризата COVID-19. Нарастването на глобалното търсене на персонални компютри намали негативния ефект на пандемията върху изхарчените за потребителска електроника средства, които все пак спаднаха до 1,02 трилиона долара през 2020 г.

Според данните, представени от StockApps.com, глобалните приходи от потребителска електроника се очаква да нараснат с 3,6% на годишна база и да достигнат 1,06 трилиона долара през 2021 година. Продажбите на мобилни телефони генерират 50% от приходите в този сегмент.

Глобалният сектор на потребителската електроника постига стабилен растеж през последните години, като приходите са се покачили от $844,7 млрд. през 2012 г. до $1,03 трилиона през 2019 г., разкриват данни на Statista.

Въпреки това, след като супермаркетите и шоурумите на водещи марки бяха затворени по време на локдауна заради COVID-19 и потребителите по целия свят приоритизираха наново разходите си, продажбите на потребителска електроника спаднаха със $7 млрд. през 2020 г.

Данните на Statista показват, че изхарчените за потребителска електроника средства евентуално ще се увеличават с $36 млрд. и ще достигнат $1,06 трилиона през 2021 г. До 2025 г. прогнозите сочат пазарът да достигне $1,16 трилиона.

Глобалните продажби на телефони, включително фиксирани апарати, мобилни телефони и смартфони, ще скочат с 5.7% на годишна база и ще генерират $512.1 млрд., или почти 50% от общите приходи от сектора за 2021 г.

Независимо от рязкото увеличеното търсене на компютри заради работата от дома и дистанционните обучения, приходите от компютърния сегмент ще нараснат само с 1.8%, като през тази година ще достигнат $280 милиарда.

Приходите от телевизори, радиоапарати и мултимедия ще се увеличат още по-слабо - с 1.1% спрямо 2020 г. до $255.4 млрд. Периферните ТВ устройства обаче ще скочат с 8,8% годишно, надхвърляйки $9.4 милиарда. Статистиката показва, че пазарът на дронове ще отчете най-голям ръст през 2021 г., като приходите ще скочат с 18% годишно до $3.5 милиарда.

Милиони потребители преминаха от физическите магазини към онлайн платформите, така че електронната търговия се превърна в ключов фактор и за пазара на потребителска електроника. Изследването на Statista разкрива, че онлайн продажбите ще генерират 38% от глобалните приходи от потребителска електроника през 2021 г., в сравнение с 32% преди пандемията COVID-19.

Китайският пазар ще достигне $258 млрд. през 2021 г., повече от САЩ, Индия и Бразилия

Анализиран по географски признак, Китай представлява най-големият пазар на потребителска електроника в света, като според прогнозите ще генерира $258,8 млрд. приходи през 2021 г., повече от останалите 3 водещи пазара, взети заедно. Страната показва и най-високото ниво на онлайн пазаруване, като се очаква 63% от потребителите да правят покупки на електроника през уеб магазините тази година.

След спада до $130,2 млрд. през 2020 г., приходите на американския пазар, като вторият по големина пазар на потребителска електроника в световен мащаб, се очаква да нараснат до $133,5 млрд. тази година.

Статистиката показва, че в Индия ще бъде отчетен най-големият ръст сред първите пет пазара, като приходите ще нараснат с 5,1% на годишна база до $50,8 млрд. през 2021 г. Бразилия и Япония следват съответно с $49 млрд. и $42,8 млрд.

Снимка на Photo Mix от Pixabay

Подобно на много други сектори, пазарът на потребителска електроника бе засегнат сериозно от кризата COVID-19. Нарастването на глобалното търсене на персонални компютри намали негативния ефект на пандемията върху изхарчените за потребителска електроника средства, които все пак спаднаха до 1,02 трилиона долара през 2020 г.

Според данните, представени от StockApps.com, глобалните приходи от потребителска електроника се очаква да нараснат с 3,6% на годишна база и да достигнат 1,06 трилиона долара през 2021 година. Продажбите на мобилни телефони генерират 50% от приходите в този сегмент.

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото






Apple Reality идва през декември?

Apple Reality идва през декември?

  • 0
  • 151


5% от съкращенията в САЩ за заради изкуствен интелект

5% от съкращенията в САЩ за заради изкуствен интелект

  • 0
  • 171


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК