444,7 млн. бр са дoстигнали доставките на т.нар. носими устройства (wearables) през 2020 г., съобщи IDC. През четвъртото тримесечие пък доставените устройства са 153,5 млн. бр. - с 27,2% повече спрямо предишния аналогичен период на миналата година.
Според анализаторите търсенето през празничното до голяма степен до голма степен е било обусловено от нови устройства и по-ниски цени, но по-широката тенденция за 2020 г. е нарастване на потребителските разходи за електроника, тъй като много хора са пренасочили непохарчени средства за развлекателни дейности по време на пандемията.
Подчертава се, че растежът не е равен навсякъде, като някои компании и продукти са били засегнати от глобалния недостиг на полупроводници. Най-забележителното е, че продажбите на умни гривни са намалели със 17,8% през тримесечието и представляват едва 11,5% от всички доставени носими устройства. Продуктите за носене в ухото (hearables) са били с най-голям дял от 64,2%, следвани от умните часовници с 24,1% от общия пазар през 2020 г.
Топ 5 на доставчиците на носима електроника за 2020 г.
Компания | Доставки през 2020 (млн.бр.) | Пазарен дял през 2020 (%) | Доставки през 2019 (млн.бр.) | Пазарен дял през 2019 (%) | Ръст 2019/2020 (%) |
Apple | 151,4 | 34,1 | 111,5 | 32,2 | 35,9 |
Xiaomi | 50,7 | 11,4 | 41,7 | 12,0 | 27,7 |
Huawei | 43,5 | 9,8 | 28,9 | 8,3 | 50,7 |
Samsung | 40,0 | 9,0 | 31,4 | 9,1 | 27,3 |
Fitbit | 12,9 | 2,9 | 15,9 | 4,6 | -18,8 |
Други | 146,1 | 32,9 | 117,1 | 33,8 | 24,7 |
Общо | 444,7 | 100,0 | 346,4 | 100,0 | 28,4 |
444,7 млн. бр са дoстигнали доставките на т.нар. носими устройства (wearables) през 2020 г., съобщи IDC. През четвъртото тримесечие пък доставените устройства са 153,5 млн. бр. - с 27,2% повече спрямо предишния аналогичен период на миналата година.
Според анализаторите търсенето през празничното до голяма степен до голма степен е било обусловено от нови устройства и по-ниски цени, но по-широката тенденция за 2020 г. е нарастване на потребителските разходи за електроника, тъй като много хора са пренасочили непохарчени средства за развлекателни дейности по време на пандемията.