28% ръст на пазара на носими устройства през 2020 г.

28% ръст на пазара на носими устройства през 2020 г.

Александър Главчев
192 прочитания

444,7 млн. бр са дoстигнали доставките на т.нар. носими устройства (wearables) през 2020 г., съобщи IDC. През четвъртото тримесечие пък доставените устройства са 153,5 млн. бр. - с 27,2% повече спрямо предишния аналогичен период на миналата година.

Според анализаторите търсенето през празничното до голяма степен до голма степен е било обусловено от нови устройства и по-ниски цени, но по-широката тенденция за 2020 г. е нарастване на потребителските разходи за електроника, тъй като много хора са пренасочили непохарчени средства за развлекателни дейности по време на пандемията.

Подчертава се, че растежът не е равен навсякъде, като някои компании и продукти са били засегнати от глобалния недостиг на полупроводници. Най-забележителното е, че продажбите на умни гривни са намалели със 17,8% през тримесечието и представляват едва 11,5% от всички доставени носими устройства. Продуктите за носене в ухото (hearables) са били с най-голям дял от 64,2%, следвани от умните часовници с 24,1% от общия пазар през 2020 г.

Топ 5 на доставчиците на носима електроника за 2020 г.

Компания Доставки през 2020 (млн.бр.) Пазарен дял през 2020 (%) Доставки през 2019 (млн.бр.) Пазарен дял през 2019 (%) Ръст 2019/2020 (%)
Apple 151,4 34,1 111,5 32,2 35,9
Xiaomi 50,7 11,4 41,7 12,0 27,7
Huawei 43,5 9,8 28,9 8,3 50,7
Samsung 40,0 9,0 31,4 9,1 27,3
Fitbit 12,9 2,9 15,9 4,6 -18,8
Други 146,1 32,9 117,1 33,8 24,7
Общо 444,7 100,0 346,4 100,0 28,4
Източник: IDC, март 2021

444,7 млн. бр са дoстигнали доставките на т.нар. носими устройства (wearables) през 2020 г., съобщи IDC. През четвъртото тримесечие пък доставените устройства са 153,5 млн. бр. - с 27,2% повече спрямо предишния аналогичен период на миналата година.

Според анализаторите търсенето през празничното до голяма степен до голма степен е било обусловено от нови устройства и по-ниски цени, но по-широката тенденция за 2020 г. е нарастване на потребителските разходи за електроника, тъй като много хора са пренасочили непохарчени средства за развлекателни дейности по време на пандемията.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК