Huawei обяви забавяне на растежа, а санкциите на САЩ са губещи за всички

Huawei обяви забавяне на растежа, а санкциите на САЩ са губещи за всички

Владимир Владков
794 прочитания

Растежът на бизнеса на Huawei се е забавил през 2020 г., като продажбите в Китай са генерирали най-голям дял от приходите, а търговските ограничения са се оказали сериозна пречка пред бизнеса на компанията в другите страни.

На пресконференция за финансовите резултати на китайската компания Кен Ху, който е ротационен председател на Huawei, посочи, че приходите на доставчика все пак са по-високи през 2020 г. спрямо 2019 г., като това се дължало на предприетите мерки за разнообразяване на веригите за доставки, както и заради големите инвестиции в научно-изследователски дейности.

Той отбелязва, че разрушаването на глобалните вериги за доставки са засегнали и американските доставчици на компанията, откъдето доскоро Huawei e купувала компоненти за $10 до $20 милиарда годишно. "За цялата индустрия това е ситуация, от която всички губят. Това води до големи загуби и за нас, но нашите доставчици също страдат", добави Ху.

Чистата печалба на компанията за 2020 г. е с 3.2 на сто по-висока, достигайки 64.6 милиарда юана (около $9.86 млрд.), а приходите са се покачили с 3.8% до 891.4 млрд. юана ($136.7 млрд.). За сравнение през 2019 г. Huawei отчете 5.6 на сто ръст на печалбата и 19.1 на сто скок на приходите. Делът на приходите от Китай е скочил 59% през 2019 на 65 на сто през 2020 г. Приходите от Китай са нараснали с 15 на сто до 584.9 млрд. юана, но в останалите региони отчете спад, като в регион ЕМЕА спадът е 12.2 на сто до 180.8 милиарда юана; а в Северна и Южна Америка сривът е почти с една четвърт - минус 24.5% до 39.6 милиарда юана.

Слаби продажби на потребителски устройства

Кен Ху обясни, че бизнесът със смартфони не се е справил според очакванията, като е бил повлиян от недостига на компоненти, причинен от "нечестните" американски санкции. Той обаче отбеляза, че приходите на групата Consumer Business Group все пак са се покачили с 3.3 на сто до 482.9 млрд. юана, като слабостта при смартфоните са били компенсирани частично от другите устройства като таблети, носима електроника, умни екрани и компютри.

Той добави, че Huawei не успява да изясни бъдещето на своя бизнес със смартфони, затова е трудно да се направят прогнози. Все пак той увери журналистите, че следващите флагмански модели на компанията ще бъдат пуснати по график, включително второто поколение на сгъваемия смартфон.

"Като цяло не сме сменили посоката на нашата стратегия. Ще продължим да "натискаме" в областта на ИКТ инфраструктурата, тъй като виждаме неизбежната тенденция към цифрова трансформация. Ще се фокусираме и върху подобряване на изживяването на потребителите между различните платформи", добави той.

Въпреки голямото разгръщане на 5G мрежи в Китай през миналата година, операторският бизнес на Huawei остана на същото ниво заради загуба на пазарен дял в страни, които забраниха продукти на компанията в своите 5G мрежи. Приходите на групата за операторски технологии са останали на нивото от 2019 г., или около 302.6 млрд. юана, докато тези на групата за корпоративни продукти са скочили с 23 на сто до 100.3 млрд. юана.

Инвестиции в научно-изследователски разработки се задържат на сравнително високо ниво от около 16 на сто от общите приходи, или за 2020 г. те са в размер на $21.8 млрд, Общият брой на служителите на компанията по света се е увеличил с 3000, достигайки 197 хиляди.

Кен Ху коментира още, че ИКТ инфраструктурата е основа за бързо възстановяване на икономиките след пандемията. Според класацията GCI 2020 сред водещите страни (т.нар. Front Runners) са САЩ, Швейцария, Сингапур, Швеция, Дания, Япония, Великобритания, Финландия, Австралия, Норвегия, Германия, Южна Корея, Австрия и Белгия. Китай заедно с Испания, Италия, Португалия и ОАЕ е сред т.нар. Adopters. Според Ху, по време на пандемията водещите страни с по-голяма зрялост на ИКТ инфраструктурата са успели да облекчат нейния негативен ефект върху техния БВП/жител с 50% по-добре от държавите с другата категория.

Растежът на бизнеса на Huawei се е забавил през 2020 г., като продажбите в Китай са генерирали най-голям дял от приходите, а търговските ограничения са се оказали сериозна пречка пред бизнеса на компанията в другите страни.

На пресконференция за финансовите резултати на китайската компания Кен Ху, който е ротационен председател на Huawei, посочи, че приходите на доставчика все пак са по-високи през 2020 г. спрямо 2019 г., като това се дължало на предприетите мерки за разнообразяване на веригите за доставки, както и заради големите инвестиции в научно-изследователски дейности.

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК