Начало на нова кампания под надслов "GreenPlanet" даде поделението за Електроинструменти на немския доставчик на технологии и услуги Бош (Bosch). Тя има за цел да облагороди горския фонд на страната с поне 1000 нови дръвчета и е част от действията на компанията в посока реализирането на международната инициатива Живей устойчиво #LikeABosch. Като използва името на кампанията, от началото на 2021 г. Група Бош представя своята политиката за устойчиво развитие чрез поредица от видеоматериали.
В инициативата "GreenPlanet" своеобразно участие ще вземат и потребителите, тъй като от всеки закупен от тях хоби или градински електроинструмент до края на месец май Бош ще задели средства за осигуряването на около 1000 дръвчета, които екипът на компанията ще засади през октомври. Обогатяването на горския фонд на България има множество позитивни ефекти. Сред тях са повишаване на качеството на въздуха, поддържане и развиване на биоразнообразието и намаляване на риска от природни бедствия.
"За Група Бош, както и за дивизия Електроинструменти, "устойчивост" означава отговорност към природата и обществото, споделя Регина Симон, търговски директор на Бош Електроинструменти. Продуктите и услугите ни са създадени да вдъхновяват потребителя и да подобряват качеството на живот, като предлагат иновативни и ефективни решения, щадящи околната среда. Вярвам, че клиентите ни ще припознаят инициативите под надслов Живей устойчиво #LikeABosch и "GreenPlanet" и ще обединим усилията си в грижата за нашата планета."
Освен това, Бош Електроинструменти разработва, развива и предлага устойчиви продукти и услуги на своите клиенти. Един от последните примери за конкретните действия е новата шеста версия на акумулаторната отвертка IXO в опаковка, произведена от 95% рециклирана пластмаса. Бош Електроинструменти възнамерява да продължи използването на устойчиви материали при производството и опаковането на иновативните си продукти.
В допълнение, Бош Термотехника се ръководи от желанието да предложи устойчиви решения за отопление на битовите и индустриалните потребители. Дивизията развива иновативен проект заедно с EVN Топлофикация Пловдив. Технологията, комбинираща котел и горелка, осигурява изключително ниски нива на вредни емисии, щадящи околната среда при работа на природен газ - NOx под 80 mg/m3. Това е поредната стъпка на отдела в посока намаляването на нивата на вредни емисии в атмосферата.
При автомобилното оборудване пък компанията развива и програмата си Bosch eXchange за продажба на фабрично ремонтирани употребявани компоненти, като по този начин може да се намали с 90% използването на суровини и голяма част от вложената енергия, в случай че се произведат изцяло нови. През 2019 г. благодарение на инициативата бяха спестени близо 3100 тона различни метали на глобално ниво или около 8600 тона CO2, за абсорбирането на който ще са нужни близо 680 000 букови дървета.
Бош вярва, че мобилността трябва да е устойчива, безопасна и вълнуваща. В допълнение, компанията инвестира и прилага своите уникални знания и опит в областта на електрическата мобилност, която е бъдещето на транспорта и може да има важен принос за подобряване на качеството на въздуха в градовете в дългосрочен план.
Не на последно място, през 2020 г. Бош превърна всичките си 400 световни локации във въглеродно-неутрални. Компанията е и първата индустриална организация в световен мащаб, постигнала нетни нулеви въглеродни емисии от използваната енергия от собствени и от външни източници. В допълнение, през 2019 г. Бош успя и да спести 0,4 тераватчаса енергия, чрез подобрения на енергийната ефективност на локации ѝ, като целта е до 2030 г. тя да нарасне до 1,7 тераватчаса.
Следващата стъпка, която Бош си поставя, е да намали емисиите по цялата верига на стойността - от поръчките до използването на продуктите. Като част от този ангажимент компанията стана първия доставчик за автомобилната индустрия, който се присъединява към инициативата Science Based Targets с конкретната и амбициозна цел да намали с 15% емисиите на CO2 нагоре и надолу по веригата до 2030 г.
Начало на нова кампания под надслов "GreenPlanet" даде поделението за Електроинструменти на немския доставчик на технологии и услуги Бош (Bosch). Тя има за цел да облагороди горския фонд на страната с поне 1000 нови дръвчета и е част от действията на компанията в посока реализирането на международната инициатива Живей устойчиво #LikeABosch. Като използва името на кампанията, от началото на 2021 г. Група Бош представя своята политиката за устойчиво развитие чрез поредица от видеоматериали.
В инициативата "GreenPlanet" своеобразно участие ще вземат и потребителите, тъй като от всеки закупен от тях хоби или градински електроинструмент до края на месец май Бош ще задели средства за осигуряването на около 1000 дръвчета, които екипът на компанията ще засади през октомври. Обогатяването на горския фонд на България има множество позитивни ефекти. Сред тях са повишаване на качеството на въздуха, поддържане и развиване на биоразнообразието и намаляване на риска от природни бедствия.