Alibaba ще плати рекордна глоба от $2,8 млрд.

Alibaba ще плати рекордна глоба от $2,8 млрд.

Александър Главчев
282 прочитания

Китайската държавна агенция за контрол на пазара наложи санкция на Alibaba с в размер на 18,22 млрд. юана (2,78 млрд. долара) за нарушаване на антимонополното законодателство, съобщава уебсайтът на регулатора.

Глобата възлиза на 4% от продажбите на онлайн търговеца за 2019 г. в Китай, които са били на стойност 455,71 милиарда юана. Разследването на агенцията потвърди, че Alibaba е възприела политика на принуждаване на потребителите да използват техните услуги "без избор", заключва регулаторът. Това се е отразило негативно на конкурентната среда на китайския пазар за електронна търговия.

Досега най-голямата корпоративна глоба за китайския е в размер на 975 млн. долара, която бе наложена на американската компания Qualcomm през 2015 г. за нарушаване на местните антитръстови закони.

Антимонополното разследване срещу Alibaba започна през декември 2020 г . По-специално властите провериха изискването на Alibaba партньорите да не работят с конкурентите ѝ.

Според експерти от бранша китайските власти са решили да ограничат претенциите на бизнес империята на основателя на Alibaba Group Джак Ма като част от кампания за засилване на надзора върху все по-мощните технологични гиганти. През ноември Ant Group, дъщерно дружество на Alibaba, трябваше да излезе на борсите в Хонконг и Шанхай, планирайки да събере до 34,4 млрд. долара, но само два дни преди IPO-то, което можеше да стане най-голямото в историята, то беше спряно от регулаторите. По-късно под натиска на властите Ant Group представи план за превръщането си във финансов холдинг.

Китайската държавна агенция за контрол на пазара наложи санкция на Alibaba с в размер на 18,22 млрд. юана (2,78 млрд. долара) за нарушаване на антимонополното законодателство, съобщава уебсайтът на регулатора.

Глобата възлиза на 4% от продажбите на онлайн търговеца за 2019 г. в Китай, които са били на стойност 455,71 милиарда юана. Разследването на агенцията потвърди, че Alibaba е възприела политика на принуждаване на потребителите да използват техните услуги "без избор", заключва регулаторът. Това се е отразило негативно на конкурентната среда на китайския пазар за електронна търговия.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК