IDC: Продължава ръстът на търсенето на мобилни устройства

IDC: Продължава ръстът на търсенето на мобилни устройства

Александър Главчев
390 прочитания

Ускоряване на възстановяването на пазара на смартфони отчита IDC през първото тримесечие на 2021 г. Броят на продадените такива устройства се е увеличил с 25,5% на годишна база до близо 346 млн. бройки. Почти половината от продажбите са в Китай и Азиатско-Тихоокеанския регион.

Паралелно с това през същия период в световен мащаб са продадени 39,9 млн. таблета, което е с 55,2% повече в сравнение с аналогичния период на миналата година. Доставките на хромбуци пък са достигнали 13 млн. броя, след като преди година те бяха едва 2,8 млн.

Пазарът на смартфони

Възстановяването напредва по-бързо от очакваното, твърдят от IDC. Редно е да се отбележи обаче, че сега се прави сравнение с първото тримесечие на 2020 г. - един от най-лошите периоди в историята на пазара. В сравнение с първото тримесечие на 2019 г. продажбите са нараснали едва с 11%.

Разпределението на лидерите на пазара се е променило значително. За първи път от много години насам Huawei губи мястото си в челната петица, тъй като продажбите на компанията падат поради американските санкции. Други китайски компании - Xiaomi, OPPO и Vivo успяха да се възползват от това и значително да увеличат продажбите си, съответно с 64,8%, 64,5% и 40,7%.

Тези производители работят в ниския и средния ценови сегмент, докато в горния такъв доминират Samsung и Apple. Корейският гигант си възвърна първото място, отчитайки 21,8% дял от световния пазар на смартфони. Apple е на второ място с дял от 16%. LG прекратява производството на смартфони и макар отдавна да е извън числото на лидерите, все пак държеше около 9% в Северна Америка и 6% в Латинска Америка. Отстъплението на LG отваря място за други компании, считат анализаторите.

Таблети и хромбуци

Докато масивните ваксинационни кампании срещу COVID-19 и завръщането на служителите в офисите могат да намалят дела на домашната работа, все още предстои дълъг път за връщане към "нормалните" условия и следователно търсенето на таблети, особено тези с клавиатури, ще остане известно време, уверени са анализаторите. Също така, потребителите все по-често се насочват към алтернативи: тънки лаптопи за работа и игра и хромбуци (лаптопи под управлението на Chrome OS) за учене. По-рано училищата използваха предимно таблети, но сега в САЩ, Западна Европа и Япония този клас продукти постепенно ги заменя. Цените им, както и зависимостта от достъп до интернет и облачни услуги възпрепятства обаче разпространението им във всички региони.

Дялът на продадените таблети Apple през първото тримесечие е 31,7%, сочат данните на IDC, а на второ място е Samsung (20%). Челната петица се допълва още от Lenovo (9,4%), Amazon (8,7%) и Huawei (6,8%). Сред производителите на хромбуци първа е HP (33,5%), следвана от Lenovo(25,6%). Надолу в класацията следват Acer (14,5%), Dell (11,3%) и Samsung (8%).

Ускоряване на възстановяването на пазара на смартфони отчита IDC през първото тримесечие на 2021 г. Броят на продадените такива устройства се е увеличил с 25,5% на годишна база до близо 346 млн. бройки. Почти половината от продажбите са в Китай и Азиатско-Тихоокеанския регион.

Паралелно с това през същия период в световен мащаб са продадени 39,9 млн. таблета, което е с 55,2% повече в сравнение с аналогичния период на миналата година. Доставките на хромбуци пък са достигнали 13 млн. броя, след като преди година те бяха едва 2,8 млн.

Как да защитим работата на модерната фабрика
Съдържание от КОНТРАКС
Интелигентното видеонаблюдение влиза в умните фабрики
Съдържание от Коника Минолта Бизнес Солюшънс България
ERP системите в сърцето на умната фабрика
Съдържание от Тим ВИЖЪН България

Най-новото








ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

  • 1
  • 178


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК