IDC: Продължава ръстът на търсенето на мобилни устройства

Александър Главчев

Ускоряване на възстановяването на пазара на смартфони отчита IDC през първото тримесечие на 2021 г. Броят на продадените такива устройства се е увеличил с 25,5% на годишна база до близо 346 млн. бройки. Почти половината от продажбите са в Китай и Азиатско-Тихоокеанския регион.

Паралелно с това през същия период в световен мащаб са продадени 39,9 млн. таблета, което е с 55,2% повече в сравнение с аналогичния период на миналата година. Доставките на хромбуци пък са достигнали 13 млн. броя, след като преди година те бяха едва 2,8 млн.

Пазарът на смартфони

Възстановяването напредва по-бързо от очакваното, твърдят от IDC. Редно е да се отбележи обаче, че сега се прави сравнение с първото тримесечие на 2020 г. - един от най-лошите периоди в историята на пазара. В сравнение с първото тримесечие на 2019 г. продажбите са нараснали едва с 11%.

Разпределението на лидерите на пазара се е променило значително. За първи път от много години насам Huawei губи мястото си в челната петица, тъй като продажбите на компанията падат поради американските санкции. Други китайски компании - Xiaomi, OPPO и Vivo успяха да се възползват от това и значително да увеличат продажбите си, съответно с 64,8%, 64,5% и 40,7%.

Тези производители работят в ниския и средния ценови сегмент, докато в горния такъв доминират Samsung и Apple. Корейският гигант си възвърна първото място, отчитайки 21,8% дял от световния пазар на смартфони. Apple е на второ място с дял от 16%. LG прекратява производството на смартфони и макар отдавна да е извън числото на лидерите, все пак държеше около 9% в Северна Америка и 6% в Латинска Америка. Отстъплението на LG отваря място за други компании, считат анализаторите.

Таблети и хромбуци

Докато масивните ваксинационни кампании срещу COVID-19 и завръщането на служителите в офисите могат да намалят дела на домашната работа, все още предстои дълъг път за връщане към "нормалните" условия и следователно търсенето на таблети, особено тези с клавиатури, ще остане известно време, уверени са анализаторите. Също така, потребителите все по-често се насочват към алтернативи: тънки лаптопи за работа и игра и хромбуци (лаптопи под управлението на Chrome OS) за учене. По-рано училищата използваха предимно таблети, но сега в САЩ, Западна Европа и Япония този клас продукти постепенно ги заменя. Цените им, както и зависимостта от достъп до интернет и облачни услуги възпрепятства обаче разпространението им във всички региони.

Дялът на продадените таблети Apple през първото тримесечие е 31,7%, сочат данните на IDC, а на второ място е Samsung (20%). Челната петица се допълва още от Lenovo (9,4%), Amazon (8,7%) и Huawei (6,8%). Сред производителите на хромбуци първа е HP (33,5%), следвана от Lenovo(25,6%). Надолу в класацията следват Acer (14,5%), Dell (11,3%) и Samsung (8%).

Ускоряване на възстановяването на пазара на смартфони отчита IDC през първото тримесечие на 2021 г. Броят на продадените такива устройства се е увеличил с 25,5% на годишна база до близо 346 млн. бройки. Почти половината от продажбите са в Китай и Азиатско-Тихоокеанския регион.

Паралелно с това през същия период в световен мащаб са продадени 39,9 млн. таблета, което е с 55,2% повече в сравнение с аналогичния период на миналата година. Доставките на хромбуци пък са достигнали 13 млн. броя, след като преди година те бяха едва 2,8 млн.

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК