Технологичният гигант Apple Inc., който стана обект на критика заради поведението на своите доставчици, отбелязва, че е постигнал напредък сред своите партньори в производството през последната година. Това става ясно от публикувания доклад във връзка с отговорността по веригата на доставки, пише Bloomberg.
От базираната в Калифорния компания уточняват, че подобренията включват - намаляване на основните нарушения на нейния кодекс за поведение и никакви случаи на детски труд. Докладът от 113 страници покрива различни въпроси от отношението към служителите до енергийната употреба и политиките за справяне със заразни заболявания като Covid-19. В документа се споменават примери за доставчици, неизпълняващи своите задължения и несъответствие с политиката за работните часове на Apple.
Същевременно технологичният гигант не предоставя конкретни адреси на съоръженията на доставчиците си в последния списък от подизпълнители, с които работи - информация, която преди беше разкривана в миналото с цел прозрачност.
През последната предизвикателна година от Apple са извършили 1 121 оценки в 53 държави, интервюирали са 57 618 служители, които да потвърдят своето изживяване и са направили над 100 оценки, без да се уведоми предварително доставчикът.
След като през 2019 компанията установи случай на назначаване на непълнолетни лица, през 2020 не се наблюдават подобни проблеми. Въпреки това обаче са открити нарушения, при които доставчиците са фалшифицирали документите на студенти, за да работят повече часове и да карат нощни смени. Технологичният гигант е поставил доставчика на изпитателен срок и е преустановил възможността за стартирането на нови бизнес отношения с Apple, докато не бъдат въведени мерки, с които да се сложи край на подобни практики.
През 2020 компанията е отхвърлила 8% от потенциалните си доставчици заради възможни проблеми със съответствието. Технологичният гигант отчита, че 93% от партньорите спазват кодекса за работните часове, според който работната седмица не трябва да надхвърля 60 часа и извънредният труд при всички положения трябва да бъде доброволен.
Най-сериозните нарушения на правилата са девет на брой, което това представлява значително понижение спрямо 17 през 2019 и 48 през 2017.
Технологичният гигант Apple Inc., който стана обект на критика заради поведението на своите доставчици, отбелязва, че е постигнал напредък сред своите партньори в производството през последната година. Това става ясно от публикувания доклад във връзка с отговорността по веригата на доставки, пише Bloomberg.
От базираната в Калифорния компания уточняват, че подобренията включват - намаляване на основните нарушения на нейния кодекс за поведение и никакви случаи на детски труд. Докладът от 113 страници покрива различни въпроси от отношението към служителите до енергийната употреба и политиките за справяне със заразни заболявания като Covid-19. В документа се споменават примери за доставчици, неизпълняващи своите задължения и несъответствие с политиката за работните часове на Apple.