Западните пазари на потребителска електроника се възстановяват след пандемията

Западните пазари на потребителска електроника се възстановяват след пандемията

За разлика от тях, негативните тенденции остават валидни за Китай

Иван Гайдаров
221 прочитания

COVID-19 предизвика мащабна промяна в потребителските разходи, въздействайки пряко върху сектора на потребителската електроника и намалявайки глобалните приходи в него с 10,7 млрд. долара през 2020 г. Въпреки че продажбите на потребителска електроника се очаква да нараснат с 3,5% и да достигнат 1,01 трлн. през 2021 г., не всички региони ще усетят тази тенденция.

Според данни, представени от Stock Apps, европейският и американският сектор на потребителската електроника ще станат свидетели на възстановяване през тази година, като приходите ще нараснат съответно с 3% и 5% на годишна база. Въпреки че е най-големият пазар за потребителска електроника в света, спадът в Китай ще продължи и ще се задържи на нива от -19 млрд. долара спрямо нивата преди COVID-19.

Преди пандемията китайският сектор за потребителска електроника се разрастваше с постоянни темпове. Само за три години приходите скочиха с 23% и достигнаха 266,8 млрд. долара през 2019 г. COVID-19 обаче промени това. Със затварянето на супермаркетите и шоурумите на водещите марки по време на мерките срещу пандемията и променените потребителски приоритети, продажбите в страната намаляха с 11 млрд. долара през 2020 г. Отрицателната тенденция ще продължи и през 2021 г., като приходите ще паднат до 254,5 млрд. долара, а през 2022 г. - до 247,5 млрд. долара. Очаква се китайският пазар да се възстанови до 252,3 млрд. долара до 2025 г. - нива, които остават далеч от тези през 2019 г.

Данните на Statista разкриват също, че продажбите на телефони, включително стационарни, мобилни и смартфони, са най-силно засегнати на фона на кризата. През 2020 г. приходите от продажби на телефони в Китай са намалели с 16,5 млрд. долара. Отрицателната тенденция ще продължи през 2021 г., като приходите ще паднат с още 4.8 млрд. и ще достигнат 129.5 млрд. долара. До 2025 г. очакванията са тази цифра да се понижи до 115,8 млрд. долара - с 23% по-малко в сравнение с 2019 г.

От друга страна, ръстът на търсене на персонални компютри поради дистанционна работа и дистанционно обучение доведе до впечатляващ ръст на приходите в изчислителния сегмент. През 2021 г. приходите от него в Китай ще достигнат 56,9 млрд. долара, което е ръст от 3,8 млрд. долара за две години.

Американският пазар ще стане свидетел на най-значителния растеж

След удара на пандемията европейските потребители също приоритизираха разходите си, купувайки само хранителни стоки и стоки за бита и избягвайки несъществени покупки като LCD телевизори и нови смартфони.

Миналата година приходите европейския пазар спаднаха до 191 млрд. долара спрямо 195,2 млрд. долара през 2019 г. Тази цифра се очаква да нарасне с 3,1% и да достигне 197 млрд. долара през 2021 г. До 2025 г. европейският пазар трябва да достигне стойност от 208 млрд. долара.

Статистиката обаче показва, че пазарът на потребителска електроника в САЩ, като вторият по големина в света, ще бъде свидетел на още по-впечатляващ растеж през следващите години. След спада с 3,3 млрд. долара през 2020 г. продажбите на потребителска електроника в страната се очаква да нараснат с 5% на годишна база до 138,7 млрд. долара през тази година. През следващите четири години американският пазар ще нарасне с още 6% и ще достигне стойност от 147,3 млрд. долара.

COVID-19 предизвика мащабна промяна в потребителските разходи, въздействайки пряко върху сектора на потребителската електроника и намалявайки глобалните приходи в него с 10,7 млрд. долара през 2020 г. Въпреки че продажбите на потребителска електроника се очаква да нараснат с 3,5% и да достигнат 1,01 трлн. през 2021 г., не всички региони ще усетят тази тенденция.

Според данни, представени от Stock Apps, европейският и американският сектор на потребителската електроника ще станат свидетели на възстановяване през тази година, като приходите ще нараснат съответно с 3% и 5% на годишна база. Въпреки че е най-големият пазар за потребителска електроника в света, спадът в Китай ще продължи и ще се задържи на нива от -19 млрд. долара спрямо нивата преди COVID-19.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК