Западните пазари на потребителска електроника се възстановяват след пандемията

За разлика от тях, негативните тенденции остават валидни за Китай

Иван Гайдаров

COVID-19 предизвика мащабна промяна в потребителските разходи, въздействайки пряко върху сектора на потребителската електроника и намалявайки глобалните приходи в него с 10,7 млрд. долара през 2020 г. Въпреки че продажбите на потребителска електроника се очаква да нараснат с 3,5% и да достигнат 1,01 трлн. през 2021 г., не всички региони ще усетят тази тенденция.

Според данни, представени от Stock Apps, европейският и американският сектор на потребителската електроника ще станат свидетели на възстановяване през тази година, като приходите ще нараснат съответно с 3% и 5% на годишна база. Въпреки че е най-големият пазар за потребителска електроника в света, спадът в Китай ще продължи и ще се задържи на нива от -19 млрд. долара спрямо нивата преди COVID-19.

Преди пандемията китайският сектор за потребителска електроника се разрастваше с постоянни темпове. Само за три години приходите скочиха с 23% и достигнаха 266,8 млрд. долара през 2019 г. COVID-19 обаче промени това. Със затварянето на супермаркетите и шоурумите на водещите марки по време на мерките срещу пандемията и променените потребителски приоритети, продажбите в страната намаляха с 11 млрд. долара през 2020 г. Отрицателната тенденция ще продължи и през 2021 г., като приходите ще паднат до 254,5 млрд. долара, а през 2022 г. - до 247,5 млрд. долара. Очаква се китайският пазар да се възстанови до 252,3 млрд. долара до 2025 г. - нива, които остават далеч от тези през 2019 г.

Данните на Statista разкриват също, че продажбите на телефони, включително стационарни, мобилни и смартфони, са най-силно засегнати на фона на кризата. През 2020 г. приходите от продажби на телефони в Китай са намалели с 16,5 млрд. долара. Отрицателната тенденция ще продължи през 2021 г., като приходите ще паднат с още 4.8 млрд. и ще достигнат 129.5 млрд. долара. До 2025 г. очакванията са тази цифра да се понижи до 115,8 млрд. долара - с 23% по-малко в сравнение с 2019 г.

От друга страна, ръстът на търсене на персонални компютри поради дистанционна работа и дистанционно обучение доведе до впечатляващ ръст на приходите в изчислителния сегмент. През 2021 г. приходите от него в Китай ще достигнат 56,9 млрд. долара, което е ръст от 3,8 млрд. долара за две години.

Американският пазар ще стане свидетел на най-значителния растеж

След удара на пандемията европейските потребители също приоритизираха разходите си, купувайки само хранителни стоки и стоки за бита и избягвайки несъществени покупки като LCD телевизори и нови смартфони.

Миналата година приходите европейския пазар спаднаха до 191 млрд. долара спрямо 195,2 млрд. долара през 2019 г. Тази цифра се очаква да нарасне с 3,1% и да достигне 197 млрд. долара през 2021 г. До 2025 г. европейският пазар трябва да достигне стойност от 208 млрд. долара.

Статистиката обаче показва, че пазарът на потребителска електроника в САЩ, като вторият по големина в света, ще бъде свидетел на още по-впечатляващ растеж през следващите години. След спада с 3,3 млрд. долара през 2020 г. продажбите на потребителска електроника в страната се очаква да нараснат с 5% на годишна база до 138,7 млрд. долара през тази година. През следващите четири години американският пазар ще нарасне с още 6% и ще достигне стойност от 147,3 млрд. долара.

COVID-19 предизвика мащабна промяна в потребителските разходи, въздействайки пряко върху сектора на потребителската електроника и намалявайки глобалните приходи в него с 10,7 млрд. долара през 2020 г. Въпреки че продажбите на потребителска електроника се очаква да нараснат с 3,5% и да достигнат 1,01 трлн. през 2021 г., не всички региони ще усетят тази тенденция.

Според данни, представени от Stock Apps, европейският и американският сектор на потребителската електроника ще станат свидетели на възстановяване през тази година, като приходите ще нараснат съответно с 3% и 5% на годишна база. Въпреки че е най-големият пазар за потребителска електроника в света, спадът в Китай ще продължи и ще се задържи на нива от -19 млрд. долара спрямо нивата преди COVID-19.

Привличането и задържането на хора остава проблем за стартъпите
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК