Кои са най-скъпите брандове в света?

Кои са най-скъпите брандове в света?

Amazon и Apple остават с най-голяма пазарна стойност, китайските конкуренти скъсяват дистанцията, а европейските изостават

Иван Гайдаров
384 прочитания

Технoлогичните гиганти Amazon, Apple, Google и Microsoft водят тазгодишния списък Top 100 Most Valuable Global Brands, изготвян от Kantar BrandZ, но китайската компания за социални медии и видеоигри Tencent започва да се приближава до голямата четворка, заемайки петото място.

Kantar BrandZ използва собствена формула, за да изчисли стойността на определена компанията, описвана от компанията като "цялостен портрет на собствения капитал на марката, който включва това как пазарът оценява активите на марката и как гледат на нея обикновените хора".

Докато стойността на Amazon се е увеличила с 64% тази година, за да достигне 684 млрд. долара, тази на Tencent скача с 60% и достига 240 млрд. долара. Tesla също отбелязва сериозен скок - 275% - за да достигне 43 милиарда долара и да заеме 47-то място в списъка.

Повече от дузина други китайски брандове също влизат в списъка, включително няколко, които увеличават двойно стойността си през последната година. Производителят на алкохол Moutai е на 11-то място със 109 млрд. долара, интернет компанията Meituan на 34-то място с 52 милиарда долара, а платформата за продажба на селскостопански продукти Pinduoduo на 81-во място с 22 милиарда долара. Социалната мрежа TikTok, оценена на 44 милиарда долара, се класира на 45-о място,

"Китайските марки бавно, но непрекъснато напредват", коментира пред Reuters Греъм Стейпълхърст, директор на глобалната стратегия в Kantar BrandZ. "Te постигнаха значителен напредък, тъй като все повече използват собствените си технологични разработки и демонстрират способностите си да се приведат в съответствие с основните тенденции, оформящи китайския и световния пазар."

Повечето европейски марки обаче не следват същата тенденция на растеж. Те съставляват едва осем процента от първите 100 компании, в сравнение с 20% преди десетилетие. Френската марка Louis Vuitton е най-високо оценената европейска марка, заемайки 21-во място в списъка. Германската софтуерна компания SAP е на 26-то място, следвана от британската телекомуникационна компания Vodafone - на 60-то.

Американските марки съставляват по-голямата част от най-ценните компании - 74% от списъка, а всички 100 изброени бранда са оценени на обща стойност от 7.1 трилиона долара, което е увеличение спрямо миналата година - 5 трилиона.

Технoлогичните гиганти Amazon, Apple, Google и Microsoft водят тазгодишния списък Top 100 Most Valuable Global Brands, изготвян от Kantar BrandZ, но китайската компания за социални медии и видеоигри Tencent започва да се приближава до голямата четворка, заемайки петото място.

Kantar BrandZ използва собствена формула, за да изчисли стойността на определена компанията, описвана от компанията като "цялостен портрет на собствения капитал на марката, който включва това как пазарът оценява активите на марката и как гледат на нея обикновените хора".

Как да защитим работата на модерната фабрика
Съдържание от КОНТРАКС
Интелигентното видеонаблюдение влиза в умните фабрики
Съдържание от Коника Минолта Бизнес Солюшънс България
ERP системите в сърцето на умната фабрика
Съдържание от Тим ВИЖЪН България

Най-новото








ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

  • 1
  • 178


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК