Комисарят по конкуренцията на ЕС - Маргрете Вестагер - представи предложение за разширяване на обхвата на правилата, целящи ограничаване на пазарната сила на големите технологични компании, които могат да изправят пред по-строги регулации по-широк спектър от организации.
Правилата са изготвени като част от Закона за цифровите пазари (DMA) - мащабна европейска инициатива, насочена към осигуряване на лоялна конкуренция, гарантирайки, че технологичните компании не злоупотребяват с пазарните си позиции. Те идват на фона на редица разследвания за злоупотреба с пазарно положение по отношение на конкуренцията, насочени главно към петте технологични гиганта Google, Amazon, Apple, Facebook и Microsoft.
Първоначално рамката заляга в кампанията на евродепутата Андреас Шваб и обхваща компании с над 10 милиарда евро европейски приходи през последните три години или пазарна стойност в размер на поне 100 милиарда евро. Вестагер обаче смята, че прагът трябва да бъде по-нисък, като предложенията й са насочени към компании с европейски приходи над 6,5 милиарда евро или 65 милиарда евро пазарна стойност, както и да предоставят основна платформа в поне три държави-членки на Европейския съюз. Пред Reuters тя обяснява, че DMA е насочен към компании, "които имат огромна власт" и отговорността, която идва с това.
Ако това предложение бъде прието, би повлияло на около десет компании, а не само на големите пет, коментира Reuters, но Вестагер е категорична, че в случая не става дума за списъци с организации, а за оценка на пазарната сила. "Става въпрос за присъствието на пазара и мощта, която получавате от него", обобщава тя, добавяйки, че е готова да позволи на националните надзорни органи да получат специални правомощия за прилагане на законите съгласно DMA, след като това беше поискано от френското и германското правителство.
Комисарят по конкуренцията на ЕС - Маргрете Вестагер - представи предложение за разширяване на обхвата на правилата, целящи ограничаване на пазарната сила на големите технологични компании, които могат да изправят пред по-строги регулации по-широк спектър от организации.
Правилата са изготвени като част от Закона за цифровите пазари (DMA) - мащабна европейска инициатива, насочена към осигуряване на лоялна конкуренция, гарантирайки, че технологичните компании не злоупотребяват с пазарните си позиции. Те идват на фона на редица разследвания за злоупотреба с пазарно положение по отношение на конкуренцията, насочени главно към петте технологични гиганта Google, Amazon, Apple, Facebook и Microsoft.