Почти 20 на сто скок на приходите на А1 за второто тримесечие на 2021 г.

Компанията увеличава и печалбата EBITDA за периода с над 15 на сто годишно

Владимир Владков
703 прочитания

Сериозен ръст и на приходите, и на печалбата преди данъци и амортизации (EBITDA) отчете А1 България за второто тримесечие на 2021 г. Общият обем на приходите скача с 19,5% спрямо същия периода на 2020 г., достигайки до 145,1 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) за периода е 55,4 млн. евро, или с 15,2% повече спрямо същия период на 2020 г., показват данните от финансовия доклад на австрийската телеком група A1. Увеличението на приходите само от услуги - мобилни и фиксирани , е около 9,1 на сто, като техният обем е надхвърлил 108 милиона евро.

През второто тримесечие на 2021 г. А1 спечели търга за желаните от оператора честоти в РЧ спектър 3 600 MHz, подходящ за 5G услуги, и продължава да инвестира в 5G оборудване на европейски доставчик. Компанията изгражда "истинска 5G мрежа" с гигабитови скорости в над 75 града и курорта в страната. През периода април - юни 2021 г. телекомът пусна и изцяло потребителски ориентирани мобилни 5G планове, които позволяват на клиентите сами да избират какви дигитални услуги да използват.

Всичко това е допринесло за подобряване на резултати в мобилния сегмент на компанията, която отчита по-високо търсене на премиум мобилни планове и дигитални услуги. В резултат приходите от мобилни услуги се увеличават с 8,2% през второто тримесечие и достигат 71,9 млн. евро, а средният месечен приход от един абонат (ARPU) бележи ръст от 9,8% до 6,4 евро.

Сегментът на фиксирани услуги, в който са включени дигиталните ИКТ и IoT решения на компанията, регистрира приходи от 36,1 млн. евро за тримесечието, или ръст от 10,9% спрямо същия период на 2020 г. "Основните причини за това са услугите за високоскоростен интернет и ексклузивното спортно съдържание на каналите MAX Sport", обясняват от А1. Покупката на по-скъпи планове води и до увеличение на средния приход от фиксирана линия (ARPL) на годишна база - 8,0% повече до 14,5 евро, а броят на абонатите н фиксираните услуги се увеличава с 2,3% до почти 1,1 милиона (1 099 700 към 30 юни 2021 г.).

Компанията продължава да развива и своите ИКТ услуги за бизнеса. В този сегмент А1 отчита увеличение на броя на клиентите и засилващо се търсене на решения за киберсигурност, ERP системи и други дигитални решения.

Данните за първо полугодие на 2021

Ообщите приходи на А1 за първите 6 месеца на годината са се увеличили с 11,3%, надхвърляйки 277,3 млн. евро. Приходите от услуги са нараснали малко по-бавно - с 8,2% до 213,9 млн. евро благодарение на ръста на фиксираните и мобилните услуги. "Добрите резултати, които фиксираните услуги отчитат от началото на годината, са в резултат от ИКТ решенията за корпоративния сегмент, силното търсене на високоскоростен интернет и допълнителното ексклузивно спортно съдържание, което А1 предлага, обясняват от оператора. - За същия период мобилните услуги на компанията отчитат добри резултати и в двата сегмента - корпоративни и частни клиенти - следвайки положителна тенденция при средния приход от абонат, която се дължи на високото търсене за домашен интернет по мобилна мрежа, премиум мобилни планове и стартирането на 5G технологията."

Общият брой на мобилните клиенти на А1 към 30 юни 2021 г. е над 3,737 милиона, а от тях 442,2 милиона са абонати на широколентови мобилни услуги.

Показатели в млн. евро Q2 2021 Q2 2020 Q2 +/- % H1 2021 H1 2020 H1 +/- %
Приходи 145.1 121.5 19.5% 277.3 249.0 11.3%
Приходи от услуги 108.0 99.0 9.1% 213.9 197.7 8.2%
Приходи от мобилни услуги 71.9 66.5 8.2% 142.7 133.1 7.2%
Приходи от фиксирани услуги 36.1 32.6 10.9% 71.2 64.7 10.1%
Приходи от оборудване 36.0 21.0 71.7% 61.1 49.0 24.6%
Други приходи 1.1 1.4 -26.6% 2.3 2.2 0.9%
Печалба (EBITDA) 55.4 48.1 15.2% 111.0 94.0 18.1%
Среден приход от абонат (ARPU) 6.4 5.9 9.8% 6.4 5.8 9.2%
Среден приход от фиксирана линия (ARPL) 14.5 13.4 8.0% 14.4 13.4 7.3%
Клиенти на мобилни услуги (в хиляди) 3,737.1 3,758.5 -0.6% 3,737.1 3,758.5 -0.6%
Брой фиксирани услуги (в хиляди) 1,099.7 1,074.9 2.3% 1,099.7 1,074.9 2.3%

Сериозен ръст и на приходите, и на печалбата преди данъци и амортизации (EBITDA) отчете А1 България за второто тримесечие на 2021 г. Общият обем на приходите скача с 19,5% спрямо същия периода на 2020 г., достигайки до 145,1 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) за периода е 55,4 млн. евро, или с 15,2% повече спрямо същия период на 2020 г., показват данните от финансовия доклад на австрийската телеком група A1. Увеличението на приходите само от услуги - мобилни и фиксирани , е около 9,1 на сто, като техният обем е надхвърлил 108 милиона евро.

През второто тримесечие на 2021 г. А1 спечели търга за желаните от оператора честоти в РЧ спектър 3 600 MHz, подходящ за 5G услуги, и продължава да инвестира в 5G оборудване на европейски доставчик. Компанията изгражда "истинска 5G мрежа" с гигабитови скорости в над 75 града и курорта в страната. През периода април - юни 2021 г. телекомът пусна и изцяло потребителски ориентирани мобилни 5G планове, които позволяват на клиентите сами да избират какви дигитални услуги да използват.

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото








84% от компаниите - жертва на кибератаки

84% от компаниите - жертва на кибератаки

  • 0
  • 180


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК