Анализ в реално време: 7 съвета за успех

Анализ в реално време: 7 съвета за успех

Бързите и точни знания са изключително важни в съвременния свят, движен от данни, което прави анализа в реално време съществен фактор за много предприятия. Ето как да ги получите правилно

Мария Динкова
419 прочитания

Бързите и точни знания са изключително важни в съвременния свят, движен от данни, което прави анализа в реално време съществен фактор за много предприятия. Ето как да ги получите правилно

Джон Едуардс, CIO

Тъй като данни от всякакъв тип се изливат в предприятията с безпрецедентни скорости и обеми, възможността да се даде на хората, които взимат решения, достъп до незабавни знания става необходимост за бизнеса. Анализът в реално време позволява на организациите да посрещнат това предизвикателство чрез прилагане на логика и математика към суровите данни, преобразувайки числата в действено знание и отваряйки вратата към бързото вземане на правилни решения.

Както всеки мощен ИТ инструмент, анализът в реално време изисква висока степен на разбиране и професионализъм, преди да може да бъде изпълнен, за да отговори на важни бизнес нужди от реалния свят като подобряване на работните потоци, усилване на програми за маркетинг и продажби, както и разбиране на различните типове потребителско поведение.

Тук са описани седем начина, по които дадена организация, започваща с анализ в реално време, може да избегне често срещаните грешки и да постигне максималния потенциал на технологията.

1. Ограничете анализа в реално време до удачни случаи на употреба

Бизнес и ИТ ръководители често са влюбени в скоростта, с която настояват всяко знание от данните да се доставя в реално време. В някои ситуации предоставянето на анализ на момента не само е загуба на пари, но е и контрапродуктивно.

"Например поставянето на вашия отчет за финансови приходи в среда на анализ в реално време може да не е подходящо, особено ако поръчките често се отказват, преместват или са променяни", твърди Тереза Кушнер, старши директор по анализ на данни и автоматизация за доставчика на ИТ и бизнес услуги NTT Data Services. "Как би реагирал мениджърът по продажби, когато в един момент е постигнал целта си, а в следващия, в реално време, успехът му е спаднал до 88%?"

Чрез разбирането на това кой анализ наистина печели от поддръжка в реално време ИТ може да гарантира, че инициативите за анализ в реално време генерират значителна стойност за предприятието. "Като всяко аналитично усилие трябва да имате стратегия за това какво ще произлезе от анализите и какви решения ще бъдат взети на тяхна база", смята Кушнер.

2. Изградете силна и надеждна инфраструктура

Може да възникне разочарование, когато дадено предприятие, което очаква точни знания в реално време, не успява да постигне тези цели просто защото неговата инфраструктура не съответства на планираните нива на производителност.

За да се осигури дългосрочен успех с анализ в реално време, основната архитектура трябва да поддържа възможност за промяна и обработка на данни в реално време, казва Дан Симиън, вицепрезидент на поделението за изкуствен интелект и анализ във фирмата за бизнес консултации Capgemini за Северна Америка. "Освен това трябва да се създадат модели, които да поддържат обработката на данни в реално време, а източниците на данни трябва да са наистина на секундата, а не в почти реално време или дневно генерирани партиди", допълва той.

3. Използвайте приложими контролни табла

Преди да даде ход на инициатива за анализ в реално време, ръководителят на проекта трябва да се свърже с крайните потребители, за да идентифицира видовете контролни табла, от които те се нуждаят. "Въоръжен с тази информация, ИТ ръководителят може да поиска екипът му да прегледа изискванията за заснемане на данни от източниците и да се увери, че решението за анализ може да предостави информацията на крайните потребители точно в тези формати, в каквито те се нуждаят да видят данните", казва Рич Темпъл, вицепрезидент и CIO на Центъра по сърдечни и белодробни заболявания Deborah Heart and Lung Center.

Темпъл обяснява, че този подход позволява на ИТ да постави крайния потребител в центъра на аналитичната дискусия. "Вместо да натрапи аналитично решение, което може да наруши работния поток на потребителя, ако се свърши предварителната работа по идентифициране на нуждите и се предложат идеи за това какво е възможно, преди да се купи и разположи която и да било система, това ще доведе до анализ, който е уникално насочен към индивидуалните нужди на потребителя", казва той.

4. Комбинирайте данни в реално време с по-стари данни

Стойността на данните в реално време се увеличава експоненциално, когато се смесят с по-стари данни, давайки възможност на крайните потребители да комбинират и сравняват знанията "на момента", отбелязва Джеймс Коркоран, старши вицепрезидент по инженеринг в KX, разработчик и доставчик на софтуер за анализ на данни.

Да вземем например температурните данни, предавани от сензор, вграден в машина. "Разбирането на такива данни в реално време е полезно, за да се провери дали машината работи ефикасно или че не е достигнат температурен праг", обяснява Коркоран. Когато се разгледат по-стари данни по дни и седмици, мениджърите могат да получат по-добро разбиране за ефективността на конкретна машина. "Можете също така да изградите прогнозни модели, основани на профили на ефективността на други машини", допълва той.

Коркоран описва тази методология като "постоянно анализиране" - способността да се вземат по-умни решения, получени от знания, които са добити от анализа на данни било в реално време, от предходни етапи или и двата вида, във възможно най-кратка времева рамка.

5. Включете вътрешни и контекстни данни

ИТ ръководителите трябва да се уверят, че тяхната аналитична практика може да включи не само вътрешни данни, но и контекстни данни, свързани с конкуренция, пазари, клиентски сегменти и данни от преброявания, за да предоставят широкообхватен набор от факти и тенденции, предлага Сумит Ананд, CIO във веригата от супермаркети за жилищен декор At Home. "Освен това трябва да има директен вход в бизнес технологичната пътна карта на организацията и дългосрочния й финансов план", допълва той.

След седмици и месеци достъпът в реално време до вътрешни и контекстни данни, богати на смислени знания, може да промени процеса на вземане на решения в компанията, твърди Ананд. "Този подход е ефективен, тъй като се фокусира върху трансформиране на културата на дадена организация, която става по-свързана с данните, основана на фактите и наясно в голям мащаб за своя бизнес пейзаж."

6. Фокусирайте се върху предоставяне на съществена информация

Концепцията "съществена информация", заета от закона и счетоводството, е информацията, която кара получателят да промени мисленето си по определен въпрос или да промени преценката си в хода на действие. "Те ще направят нещо в отговор на получаването на съществена информация", казва Кенет Макгий, научен сътрудник във фирмата за научни изследвания и консултации Info-Tech Research Group.

Например уредът за измерване на маслото в автомобила може да се провери само веднъж, ако изобщо се провери, по време на пътуване. Това е статична информация. Но ако аларма известява със светлина или звук, водачът веднага ще потърси решение на първата отбивка от пътя", обяснява Макгий.

Ръководители и мениджъри са затрупани с информация, далеч повече, отколкото те могат да възприемат. "Но само... много малко количество съществена информация трябва да бъде анализирана в реално време, за да се осигури успех", отбелязва Макгий.

7. Създайте аналитичен екип, който разбира основните нужди на бизнеса

Аналитичният екип трябва да бъде истински партньор, а не просто да получава заповеди. "Когато аналитичният екип се смята за помощник на бизнеса, а не център на разходи, предприятието ще пожелае да инвестира повече в човешки ресурси и технологии, за да поддържа аналитичната функция", съветва Кати Руди, партньор и главен директор по данни и анализ във фирмата за научни изследвания и консултации Information Services Group.

Най-добрият начин да се осигури дълготраен успех на екипа е да се предостави знание за бизнеса, така че да може да извърши съответния анализ, казва Руди. "Колкото повече знаят те за бизнеса, толкова по-добри ще бъдат в предоставянето на анализ, който има смисъл."

С течение на времето добре поддържан аналитичен екип ще придобие способността да предоставя все по-подходящи данни, които ще дават възможност на вземащите решения да предприемат бързо добре информирано действие. "Това включва доставянето на пазарни данни чрез API връзки и събиране на данни от мрежата, за да се поддържа вътрешно генериран анализ, казва Руди. Да сте партньор чрез анализ в реално време и да казвате на ръководния екип неща, които те самите не знаят или дори не биха помислят да питат, ще ви направи рок звезда."

Превод и редакция Мариана Апостолова

Материалът е публикуван в бр. 5 на сп. CIO България, който може да откриете тук.

Бързите и точни знания са изключително важни в съвременния свят, движен от данни, което прави анализа в реално време съществен фактор за много предприятия. Ето как да ги получите правилно

Джон Едуардс, CIO

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК