Снимка на klimkin от Pixabay

Проучване разкри степента на "лобиране" в ЕС от технологичните гиганти

Проучването е осъществено от Corporate Europe Observatory и Lobbycontrol

Владимир Владков
1616 прочитания

© Снимка на klimkin от Pixabay


Според ново проучване технологичният сектор е най-големият лобист в Европейския съюз, като най-големите разходи за това лобиране са направени от щатските технологични гиганти.

Проучването е осъществено от Corporate Europe Observatory и Lobbycontrol и се основава на данни от Регистъра за прозрачност на ЕС, който публикува подробности за онези организации, които извършват дейности, за да повлияят върху политиките и процеса на вземане на решения в ЕС. Иначе известна като "лобиране", това е по същество е "легализирана корупция", чрез която организациите с най-дълбоки джобове се опитват да повлияят върху изготвянето на политики в тяхна полза.

Според изследването, озаглавено "Лобистката мрежа: уеб мрежата на влияние на Big Tech в ЕС", технологичният сектор харчи близо 100 милиона евро годишно за опити да накара ЕС да направи онова, което иска. Сред 612-те технологични компании, които лобират в ЕС, най-много пари харчат Google, Facebook и Microsoft, които отделят над 5 милиона евро годишно. Apple и Amazon също са там, като освен компании от САЩ, тук е Huawei, което може да обясни защо ЕС е толкова бавен, когато разработва обща политика спрямо китайския гигант.

"Икономическата и политическата мощ на дигиталните гиганти е огромна и те няма да останат пасивни пред евентуални нови правила, които засягат начина, по който правят бизнеса си, заяви Томазо Валети, бивш главен икономист в Дирекция" Конкуренция " на Европейска комисия . - Ето защо институциите на ЕС спешно трябва да променят начина, по който се справят с това лобиране и да ограничат силата на големите технологични фирми."

Въпреки спорадичната поява на подобни доклади, все още не е ясно къде свършва всичко.

Снимка на klimkin от Pixabay

Според ново проучване технологичният сектор е най-големият лобист в Европейския съюз, като най-големите разходи за това лобиране са направени от щатските технологични гиганти.

Проучването е осъществено от Corporate Europe Observatory и Lobbycontrol и се основава на данни от Регистъра за прозрачност на ЕС, който публикува подробности за онези организации, които извършват дейности, за да повлияят върху политиките и процеса на вземане на решения в ЕС. Иначе известна като "лобиране", това е по същество е "легализирана корупция", чрез която организациите с най-дълбоки джобове се опитват да повлияят върху изготвянето на политики в тяхна полза.

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК