Световният пазар на умни гривни е нараснал с 5.6% годишно през второто тримесечие на 2021 г., когато са доставени 40.9 милиона устройства. Спадът на продажбите на базовите модели, който започна през Q4 2020, се потвърждава и през второто тримесечие на т.г. Доставките на тези модели са намалели с 23.8% до 15.5 милиона броя. Сривът при базовите модели умни гривни е компенсиран от ръст при умните часовници. Техните продажби са достигнали 25.4 милиона, или с 37.9% повече на годишна база. Умните часовници вече държат 62% от глобалните доставки на електронни устройства за ръка.
Доставките на ръчни часовници изпреварват тези на базовите модели гривни за първи път през четвъртото тримесечие на 2020 г., като тази тенденция се запазва и досега. Ръчните часовници представляват над 60% от всички доставки на носима на ръката електроника за три поредни тримесечия. Canalys очаква ръчните часовници да бъдат ключовият фактор за растеж в категорията носима електроника през следващите години.
Xiaomi изпревари Apple и стана доставчикът с най-голям брой продадени гривни и часовници през второто тримесечие на 2021 г. Xiaomi се справи и благодарение на пускането на Mi Smart Band 6, въпреки Индия, една от крепостите на Xiaomi, не бе избрана сред страните за първоначално глобално стартиране. Huawei остана на трето място, разчитайки най-вече на Китай, за да остане на пазара. "Xiaomi направи мъдър ход, за да ускори пускането на Mi Band 6, което е по-завладяващо устройство от предшественика си, обяснява анализаторът на Canalys Research Синтия Чен. - Бързото преориентиране на Xiaomi към базовите модели часовници също помогна на компанията да увеличи доставките си до 1,3 милиона единици през това тримесечие."
Световни доставки на носими гривни и часовници за Q2 2021 | |||||
Доставчик | Доставки за Q2 2021 (в млн.) | Пазарен дял Q2 2021 | Доставки за Q2 2020 (в млн.) | Пазарен дял Q2 2020 | Годишен ръст |
Xiaomi | 8.0 | 19.6% | 7.8 | 20.1% | +2.6% |
Apple | 7.9 | 19.3% | 6.1 | 15.8% | +29.4% |
Huawei | 3.7 | 9.2% | 8.1 | 21.0% | -53.9% |
Fitbit | 3.0 | 7.3% | 2.5 | 6.4% | +20.6% |
Samsung | 2.5 | 6.1% | 1.2 | 3.0% | +114.1% |
Други | 15.8 | 38.6% | 13.1 | 33.7% | +20.7% |
Общо | 40.9 | 100.0% | 38.7 | 100.0% | +5.6% |
Apple продължава да е лидер на световния пазар на умни часовници, като пазарният дял е 31,1% за второто тримесечие на 2021 г. Последните ходове на доставчиците включват Samsung, който обедини усилията си с Google за разработване на Wear OS 3, пускането на серията Galaxy Watch4 на Samsung с нови биосензори и 5nm чипсет и нови играчи като Oppo, Huami (Zepp) и други, които разработват вътрешни компоненти и решения за своите часовници, отбелязвайки голяма крачка напред в развитието на интелигентните часовници.
Световни доставки и ръст на смарт часовниците Q2 2021 | |||||
Доставчик | Доставки за Q2 2021 (в млн.) | Пазарен дял Q2 2021 | Доставки за Q2 2020 (в млн.) | Пазарен дял Q2 2020 | Годишен ръст |
Apple | 7.9 | 31.1% | 6.1 | 33.1% | +29.4% |
Huawei | 2.3 | 9.0% | 3.5 | 18.9% | -33.9% |
Garmin | 1.9 | 7.6% | 1.8 | 9.8% | +7.3% |
Samsung | 1.8 | 7.0% | 1.0 | 5.2% | +84.7% |
Xiaomi | 1.5 | 5.7% | 0.4 | 2.1% | +272.6% |
Други | 10.0 | 39.5% | 5.7 | 30.9% | +76.7% |
Общо | 25.4 | 100.0% | 18.4 | 100.0% | +37.9% |
Източник: Анализ на Canalys на носимата на ръката електроника, август 2021
"Доставчиците се опитват да направят голям технологичен скок между поколенията интелигентни часовници. За да се откроят, те подобряват базовите модели, като потребителско изживяване и живот на батерията, създават свои собствени отделни потребителски интерфейси и използват екосистемите си, за да изготвят нови и уникални сценарии на използване, каза мениджърът от Canalys Research Джейсън Лоу. - Но проследяването на здравето е най-известният сценарий на употреба на интелигентни часовници. Способността да се предоставят авангардни функции за проследяване на здравето и да се предлагат на потребителите значими данни и практическа информация за здравето ще разграничи победителите и победените", добавя той.
От жизненоважно значение е доставчиците да инвестират в здравни сензори от следващо поколение и в разработване на вътрешни алгоритми и решения, които не само да проследяват жизненоважни биомаркери, но и да гарантират добра точност и надеждност. Доставчиците трябва да се съсредоточат върху това да дадат на потребителите представа за здравните тенденции, включващи данни, събрани за по-дълъг период от време, така че да могат да разберат как начинът им на живот влияе върху тяхното здравословно състояние.
Снимка на Önder Develi от Pixabay
Световният пазар на умни гривни е нараснал с 5.6% годишно през второто тримесечие на 2021 г., когато са доставени 40.9 милиона устройства. Спадът на продажбите на базовите модели, който започна през Q4 2020, се потвърждава и през второто тримесечие на т.г. Доставките на тези модели са намалели с 23.8% до 15.5 милиона броя. Сривът при базовите модели умни гривни е компенсиран от ръст при умните часовници. Техните продажби са достигнали 25.4 милиона, или с 37.9% повече на годишна база. Умните часовници вече държат 62% от глобалните доставки на електронни устройства за ръка.
Доставките на ръчни часовници изпреварват тези на базовите модели гривни за първи път през четвъртото тримесечие на 2020 г., като тази тенденция се запазва и досега. Ръчните часовници представляват над 60% от всички доставки на носима на ръката електроника за три поредни тримесечия. Canalys очаква ръчните часовници да бъдат ключовият фактор за растеж в категорията носима електроника през следващите години.