Онлайн брошурата за незрящи на BILLA със средно 6000 преглеждания на месец

Онлайн брошурата за незрящи на BILLA със средно 6000 преглеждания на месец

Използва се българоговорящ синтезатор, който трансформира визуалната информация в звук

Александър Главчев
1569 прочитания

През 2017 г. BILLA става първата търговска верига у нас, адаптирала съдържанието на брошурата и месечните каталози към нуждите на незрящите хора. За целта е създадена специална секция на сайта www.billa.bg. Тя улеснява достъпа до търсенето на информация за разнообразието от продукти в магазините от веригата и най-актуалните промоционални оферти. Посещавайки специално разработената секция на корпоративния сайт, хората със зрителни увреждания могат да се запознаят със съдържанието на брошурата посредством софтуер, който трансформира визуална информация в звук. Повече за проекта разказва Стоян Тачев, прокурист, ръководител на отдел "Управление на проекти и процеси" и координатор "Корпоративна отговорност" в "BILLA България".

"Важна част от стратегията ни са дългогодишните партньорства и работата с организации, ангажирани пряко с множество каузи, работещи за промяна на средата, в която живеем, и подкрепящи рискови групи или хора в нужда", подчертава той. "Най-ценните черти на програмите в сферата на корпоративната социална отговорност, които реализираме, са устойчивостта им във времето и реалните резултати, които оставят траен ефект върху обществото."

Началото

Описваната иновативна брошура е създадена в сътрудничество със Съюза на слепите в България, като взаимоотношенията между двете организации стартират през 2015 г. с разработването и въвеждането на корпоративна политика за асистирано пазаруване за хора с увредено зрение. Служители от филиалната мрежа на търговската верига преминават през специално обучение за запознаване с основните правила за оказване на съдействие и обслужване на незрящи.

"Задачата, която си поставихме като естествено продължение в утвърждаването на нуждата от социална интеграция на хора със зрителни увреждания, бе да подкрепим равното им участие в обществения живот, обяснява Тачев. То намира израз в достъпа до образование и трудова заетост, социални услуги, социално-икономическа защита и информация, а нашият фокус попадна върху подобряване на удобството и достъпността при пазаруване. Заедно с нашите партньори от Съюза на слепите в България установихме, че съществува недостиг, който затруднява незрящите в извършване на тези ключови дейности от ежедневието. Тъкмо затова идентифицирахме възможност да съдействаме, разчитайки на улеснението, което обезпечават технологиите."

От текстова информация в реч

Съществуването на "говорещата" брошура е възможно благодарение на българоговорящ синтезатор. Това е софтуер, достъпен от 2004 г. и позволяващ комуникация на човека със зрително увреждане през компютър или мобилно устройство. Съюзът на слепите в България съдейства на своите членове за достъп до такъв тип технологии. Синтезаторът трансформира съдържанието от специална текстова версия с подходящ размер шрифт на сайта на търговската верига в реч.

Към момента Съюзът на слепите, Институтът за информационни и комуникационни технологии към Българската академия на науките с финансова подкрепа от фонд "Социална закрила" към Министерството на труда и социалната политика работят по създаването на нов синтезатор. Очаква се той да надгради съществено настоящия на база модерни технологии, като гласовете вече ще бъдат два - мъжки и женски, и много по-близки като звучене до човешките. "Със сигурност добрите новини предстоят, а най-важното е, че устойчивите партньорства да съдействат за обезпечаването на по-добри условия за живот на хората с визуални дефицити."

Най-скорошните данни показват, че съдържанието на онлайн брошурата за незрящи на BILLA получава средно 6000 преглеждания на месец. Обратната връзка от потребителите включва висока оценка на възможността, която BILLA им предоставя - да получават бърз и удобен достъп до информация.

Други технологични решения в BILLA

По повод 20-ата си годишнина на българския пазар веригата от хипермаркети обяви старта на обновената дигитална програма за лоялност BILLA CARD и лансира мобилното приложение BILLA APP. Тази трансформация поставя основите на изграждането на по-близки и персонализирани отношения с потребителите, уверени са от компанията.

"Мобилното приложение бързо се доказа като успешен проект и бе определено за "Продукт на годината" в категория "Приложения и програми за лоялност" в авторитетен международен конкурс за иновации в потребителския сектор, посочва Стоян Тачев. Трансформирахме събирането на хартиени точки за промоционалните ни кампании в дигитална среда като част от личния потребителски профил в мобилното приложение BILLA APP. За удобството на клиентите тяхното натрупване може да бъде лесно проследено и на касовия бон за покупка. Така подкрепяме не само процесите си по дигитализация, но и отговорното отношение към природните ресурси."

Най-видимото нововъведение за клиентите на веригата са касите на самообслужване и електронните етикети. Нарастването на ежедневното използване на касите, въвеждането им във все повече обекти от търговската мрежа потвърждават необходимостта от такъв тип усилия в полза на удовлетвореността на клиентите, уверени са от компанията. Електронните етикети пък облекчават работата на служителите и по този начин им позволяват да бъдат фокусирани върху останалите приоритетни за тях задължения - добрата подредба в магазините, осигуряването на постоянно качество на артикулите, хигиената и не на последно място - активният контакт с клиентите в отговор на техните нужди.

През 2017 г. BILLA става първата търговска верига у нас, адаптирала съдържанието на брошурата и месечните каталози към нуждите на незрящите хора. За целта е създадена специална секция на сайта www.billa.bg. Тя улеснява достъпа до търсенето на информация за разнообразието от продукти в магазините от веригата и най-актуалните промоционални оферти. Посещавайки специално разработената секция на корпоративния сайт, хората със зрителни увреждания могат да се запознаят със съдържанието на брошурата посредством софтуер, който трансформира визуална информация в звук. Повече за проекта разказва Стоян Тачев, прокурист, ръководител на отдел "Управление на проекти и процеси" и координатор "Корпоративна отговорност" в "BILLA България".

"Важна част от стратегията ни са дългогодишните партньорства и работата с организации, ангажирани пряко с множество каузи, работещи за промяна на средата, в която живеем, и подкрепящи рискови групи или хора в нужда", подчертава той. "Най-ценните черти на програмите в сферата на корпоративната социална отговорност, които реализираме, са устойчивостта им във времето и реалните резултати, които оставят траен ефект върху обществото."

Началото

Описваната иновативна брошура е създадена в сътрудничество със Съюза на слепите в България, като взаимоотношенията между двете организации стартират през 2015 г. с разработването и въвеждането на корпоративна политика за асистирано пазаруване за хора с увредено зрение. Служители от филиалната мрежа на търговската верига преминават през специално обучение за запознаване с основните правила за оказване на съдействие и обслужване на незрящи.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК