Бум на VR и AR до 2026 година

Бум на VR и AR до 2026 година

Технологиите намират все по-широко приложение, САЩ остават пазарен лидер

Майя Бойчева-Манолчева
1849 прочитания

Пазарът на продукти с обогатена реалност (AR) се очаква да достигне годишен темп на растеж от 83,3% за периода от 2021 г. до 2026 г., показва последният доклад на Reportlinker.com "Augmented Reality & Mixed Reality Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)". През 2020 година пазарът беше оценен на 5,06 млрд. щатски долара и се очаква да достигне 225,77 млрд. щатски долара към 2026 г.

В същото време, през миналата година пазарът на смесена реалност (MR) възлизаше на 376,1 млн. щатски долара, а анализаторите очакват до 2026 година той да достигне от 3915,6 млн. щатски долара, т.е. да сме свидетели на годишен темп на растеж от 41,8%.

Светът е напълно погълнат от VR, AR и MR, а технологиите намират все по-широко приложение, но, както става ясно от доклада, темпът им на развитие е различен.

Обогатената реалност постигна бавно своята продуктова реализация главно поради сложното естество на технологията. Например проектът Microsoft Hololens, който стартира през 2010 г., беше разработван в продължение на шест години. Затова анализаторите считат, че на AR ще е необходимо повече от десетилетие, за да достигне пълен пазарен потенциал. За негов сериозен ускорител се смята космическият отрасъл.

Основният фокус според анализаторите в момента е върху създаването на съдържание и инструменти с по-голяма съвместимост със смартфоните. Тук ключово значение ще изиграе фотореалистичната ОР. В допълнение, много приложения на социалните медии, включително Facebook, Instagram и Snapchat, включват преживявания на обогатена реалност чрез различни забавни филтри.

Автомобилният отрасъл също върви към бизнеса с обогатена реалност (чрез дисплеи, монтирани на предното стъкло). Производители, сред които BMW, Mercedes-Bez, Chevrolet, Toyota, Volvo и други, вече използват технологията.

От своя страна смесената реалност намира все по-широко приложение при бизнес процесите, въпреки че първоначалните разходи за имплементация са доста високи. Това ги прави по-лесно достъпни за големи предприятия. Устройствата с MX могат да увеличат неимоверно много знанието на хората за света около тях чрез наслагване на информация в контекста на реалния свят. Те могат да допринесат и за подобряване на сътрудничеството, като дадат възможност на отдалечените екипи да следят в детайл работата в реално време и да предоставят по-добра обратна връзка.

Инвестициите в хардуерни устройства, платформи и софтуерни екосистеми сериозно подпомагат развитието на смесената реалност. Част от инвестициите са насочени предимно към смяна на клавиатури и плоски екрани с напълно нови решения за сътрудничество и комуникация.

Според анализаторите пандемията от COVID-19 се отрази положително върху търсенето на хардуер с AR/VR, а предприятия по целия свят търсят начини да дадат възможност на своите екипи от различни географски ширини да общуват и да работят съвместно. Очакванията са, че промяната в поведението, предизвикана от пандемията, ще продължи и след нейния край, а с помощта на технологиите и разширената реалност хората ще бъдат виртуално близо въпреки социалната дистанция.

Ключови пазарни тенденции

Според анализаторите геймърската индустрия ще продължи да държи мажоритарния дял от пазара на този тип технологии. Основни двигатели ще бъдат технологичните иновации, придобиванията и новите партньорства. През юни 2021 г. например гигантът в създаването на приложения за чат между геймъри Discord придоби стартъп компанията за продукти с обогатена реалност Ubiquity6.

Двете технологии AR и VR намират все по-широки приложения. Добър пример са продукти като Oculus Go, които ще позволят на потребители да теглят игри, приложения и др. директно от телефоните си и да синхронизират игрите със слушалките, което елиминира необходимостта от компютър с VR функционалност (едно от изискванията на Oculus Rift).

Трябва да се отбележи и все по-нарастващото използване на геймърски технологии, базирани на смесена реалност, в увеселителни паркове и военно обучение.

Лидерът

В световен мащаб се очаква Съединените щати да бъдат един от пазарите на силно иновационна AR. Повечето от компаниите, развиващи тази технология, се намират там. Фактор са и лесно достъпните смарт устройства и високото ниво на използване на такъв тип джаджи.

Държавите от региона са и сред тези, които харчат най-много за отбрана. САЩ, които изразходват около 14 млрд. щатски долара годишно за цифрово обучение на армията, с главен фокус върху военна иновация, си сътрудничат с Microsoft. През ноември 2018 г. софтуерният гигант спечели поръчка за 480 млн. щатски долара за доставката на 2500 слушалки HoloLens, които позволят на войската да открива врагове на бойното поле.

Не на последно място, инвеститорите в този регион активно търсят стартъп компании, работещи в областта на AR/VR/MR. Например GFR Fund инвестира в 17 северноамерикански стартъп компании, базирани върху тези технологии. Очаква се подобни инвестиции да продължат да подпомагат развитието на пазара и през прогнозния период.

Превод и редакция Мариана Апостолова

Снимка: Starkvisuals, Pixabay.

Пазарът на продукти с обогатена реалност (AR) се очаква да достигне годишен темп на растеж от 83,3% за периода от 2021 г. до 2026 г., показва последният доклад на Reportlinker.com "Augmented Reality & Mixed Reality Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)". През 2020 година пазарът беше оценен на 5,06 млрд. щатски долара и се очаква да достигне 225,77 млрд. щатски долара към 2026 г.

В същото време, през миналата година пазарът на смесена реалност (MR) възлизаше на 376,1 млн. щатски долара, а анализаторите очакват до 2026 година той да достигне от 3915,6 млн. щатски долара, т.е. да сме свидетели на годишен темп на растеж от 41,8%.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК