Fujitsu се фокусира върху устойчивото развитие с нов бранд

Fujitsu се фокусира върху устойчивото развитие с нов бранд

Fujitsu Uvance ще използва технологичните възможности на компанията в седем ключови области

Мария Динкова
1271 прочитания

Японската компания Fujitsu обяви новия си глобален бизнес бранд Fujitsu Uvance, който ще се фокусира върху използването на технологиите и иновациите, за да подпомогне създаването на едно устойчиво бъдеще. Това съобщи главният изпълнителен директор на компанията Такахито Токита по време на глобалното ежегодно събитие Fujitsu Activate Now 2021.

"Пандемията раздели света и драстично промени нашите ценности и начин на живот. Междувременно проблемите, пред които сме изправени, се задълбочават - например като климатичните промени, които водят до унищожаването на околната среда. За да разрешим глобалните трудности, е важно хората, компаниите, нациите и научните общности да споделят общи стремежи. ООН определи Цели за устойчиво развитие като пътна карта за по-добро бъдеще. Ако те бъдат постигнати, външните икономически ефекти се очаква да създадат нови пазарни възможности на стойност 12 трлн. долара годишно до 2030", споделя Токита.

В тази връзка компанията идентифицира всичките си способности и определя къде трябва да насочи своите усилия в бъдеще. Fujitsu Uvancе ще обхване четири области по вертикала: устойчиво производство, потребителско изживяване, здравословен живот и доверено общество. Те ще бъдат подкрепени от трите хоризонтала: дигитални промени, бизнес приложения и хибридни ИТ, които ще създадат платформа за събиране на данни, създаване на синергии между приложенията и извършване на анализи. Името на новия бранд Uvance въплъщава концепцията за задвижването на всички неща (Universal) напред (Advance) по един устойчив начин, обясняват от компанията.

По думите на Токита редица индустрии вече се движат в посоката на устойчивото развитие, особено в сферата на производството. С появата на умните градове и глобалните вериги на доставки отделните сектори стават все по-свързани извън традиционните граници. Същевременно ускоряването на дигиталната трансформация позволява да се комбинират множество технологии като приложенията, мрежите и решенията за сигурност, за да се постигне успех.

"Много производители поставят акцент върху притесненията за околната среда и доверието на потребителите, като прилагат практики за устойчиво производство и задвижвани от данните инициативи, за да гарантират прозрачност по веригата на доставки", разкрива Токита. Той дава пример с големия производител на бира Anheuser-Busch InBev, при който е приложена блокчейн технологията на Fujitsu, за да се свържат всички - от производителите до потребителите. "Във Франция компанията направи експеримент, в който върху 1 млн. бутилки бира бяха поставени QR кодове, за да могат по-лесно потребителите да получават информация за продукта: откъде е дошла напитката и къде е обработена."

Освен в тези седем области японската компания ще продължи да работи по последните иновации като изкуствен интелект, 5G и суперкомпютрите, придържайки се към идеята, че технологиите създават стойност единствено когато се прилагат на практика.

В тази връзка Такито даде още един интересен пример за проект на Fujitsu, реализиран в Обединеното кралство. Той е свързан с премахването на космическите отпадъци, обикалящи около Земята, с помощта на квантовата технология Digital Annealer. В момента стотици хиляди части от сателити и ракети се движат в Космоса и могат да доведат до сериозни повреди на останалото оборудване, включително да прекъснат комуникациите, разказва Такито. Новото предизвикателство е как ефективно да се съберат тези отпадъци. С Digital Annealer, който има способността да разрешава комбинативни оптимизационни проблеми, трудни за обикновените компютри, могат да се определят най-ефективните пътища за събиране на космическите отпадъци. В сравнение с конвенционалните планове използването на технологията е довело до 25% съкращаване на полетите на космическите кораби, 18% по-малко използване на гориво, както и намаляване на времето за планиране със 170 хил. пъти.

Дигитализацията на публичните услуги

Дигиталната трансформация, която може да помогне за създаването на едно устойчиво общество, обаче не е задача единствено за частния сектор. Още по-предизвикателна се оказва цифровизацията на публичните услуги във всички държави, но според бившия президент на Естония Тоомас Илвес (2006 - 2016) само тогава може да се изгради общество на бъдещето.

"Когато Естония стана независима отново, ние бяхме много бедни, но имахме визия какво да направим и аз бях човекът, който предложи да дигитализираме обществото. Започнахме с това да поставим всички училища онлайн и да ги свържем, а след това бавно започнахме да дигитализираме публичните услуги. Сравнително бързо разбрахме, че трябва да направим много повече от елементарната цифровизация, която виждаме навсякъде по света, защото осъзнахме, че има фундаментални въпроси, които трябва да се разрешат", изтъкна Илвес по време на Fujitsu Activate Now 2021.

Той посочи три основни проблема, които всяка държава трябва да преодолее по този път. Първото препятствие е свързано със силната дигитална идентификация, за която могат да се приложат различни решения. Първоначално в Естония използват чип базирана карта, а след това въвеждат и удостоверяване на самоличността с мобилен телефон. По думите на Илвес добрата дигитална идентификация е особено важна, защото дава тласък за разработването и на други цифрови услуги.

Вторият проблем, който трябва да бъде разрешен, е гарантирането на сигурна архитектура. В Естония разчитат на разпределен слой за обмяна на данни, като по този начин информацията е разположена в различни бази данни, разделени една от друга, така че в случай на пробив да не бъдат компрометирани всички едновременно. На трето място трябва да се разреши въпросът с интегритета на данните, т.е. никой да не може да ги променя. Именно справянето с тези три трудности гарантира прехода от хартиеното в дигиталното общество.

Според Илвес, ако през втората половина на ХХ век главната цел е била изграждането на пътната и транспортната инфраструктура, за да се подпомогне търговията, то дигитализацията на публичните услуги трябва да бъде основната цел на държавите през първата половина на XXI век, като това ще промени самия начин, по който функционира обществото.

"След като имате дигитално общество - на практика в Естония само три неща не могат да се направят дигитално: да се ожениш, разведеш и да купиш имот - следващата стъпка е как то да се разшири", смята Илвес. Той допълва, че правителствата трябва да създадат съвместими екосистеми и публичните услуги, които да работят безпроблемно между отделните страни. По думите му днес вече съществуват технологичните решения това да се постигне, но липсва политическа воля въпреки сериозните ползи като по-голямата бързина, ефективност и намаляване на корупцията, които дигитализацията носи.

Японската компания Fujitsu обяви новия си глобален бизнес бранд Fujitsu Uvance, който ще се фокусира върху използването на технологиите и иновациите, за да подпомогне създаването на едно устойчиво бъдеще. Това съобщи главният изпълнителен директор на компанията Такахито Токита по време на глобалното ежегодно събитие Fujitsu Activate Now 2021.

"Пандемията раздели света и драстично промени нашите ценности и начин на живот. Междувременно проблемите, пред които сме изправени, се задълбочават - например като климатичните промени, които водят до унищожаването на околната среда. За да разрешим глобалните трудности, е важно хората, компаниите, нациите и научните общности да споделят общи стремежи. ООН определи Цели за устойчиво развитие като пътна карта за по-добро бъдеще. Ако те бъдат постигнати, външните икономически ефекти се очаква да създадат нови пазарни възможности на стойност 12 трлн. долара годишно до 2030", споделя Токита.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК