Двуцифрен ръст на приходи и печалба за деветте месеца отчита "А1 България"

Двуцифрен ръст на приходи и печалба за деветте месеца отчита "А1 България"

Компанията работи по 495 ИКТ проекта, които са в различна фаза на реализация

Владимир Владков
984 прочитания

Сериозно подобрение на всички финансовите показатели обяви "А1 България" както за третото тримесечие на 2021 г., така и за целия 9-месечен период от януари до септември. Общите приходи за тримесечието скачат с 13,3 на сто годишно до почти 145 млн. евро, а за деветте месеца увеличението е с 12% до над 422 млн. евро. Същевременно компанията отчита и по-голяма печалба преди данъци и амортизации (EBITDA), съответно с 9,1% за третото тримесечие до 56,9 млн. евро и с 14,9% за деветмесечието до 167,9 млн. евро.

Позитивната тенденция за ръст на всички основни бизнес показатели, която започна от 2016 г., се запазва и досега, обясняват от А1. Ако тази тенденция се запази и през последното тримесечие, годишните приходи на компанията може да надхвърлят 570 млн. евро, показва анализът на данните от финансовия доклад на А1 Group. От него става ясно, че резултатите на българския оператор се подобряват много по-бързо от останалите оператори от групата.

Увеличени са приходите от услуги както във фиксирания, така и в мобилния сегмент, повече приходи има и от продажбата на устройства. Бърз растеж има от бизнеса с ИКТ услуги, като според компанията основен дял имат ИТ решенията и услугите в областта на киберсигурност. "През последното тримесечие "А1 България" стана официален партньор на IBM в България и разшири своето партньорство с Acronis, като вече е златен партньор на компанията. Специалистите на А1 работят по над 495 ICT проекта, които са в различна фаза на реализация", заявиха от оператора. Компанията обогатява портфолиото си от ИКТ услуги за корпоративни клиенти, като през третото тримесечие започна да предлага решения за мониторинг на уязвимости - Offensity, както и в помощ на онлайн търговията - А1 Video Assistant.

Основен принос за увеличените с 15,5% постъпления от фиксирани услуги се дължи на

ексклузивното спортно съдържание, предлагано от А1 чрез каналите Max Sport, но и заради по-големия обхват на фиксираната мрежа, предоставяща интернет с много високи скорости. В края на септември 2021 г. фиксираната мрежа на оператора покрива над 11 500 домакинства.

При мобилните услуги също се наблюдава подобрение, като А1 България засилва инвестициите си в 5G мрежата, работеща в специализирания радиочестотен обхват 3,6 GHz с много широка лента - 100 MHz. Именно това позволява постигането на високи скорости при обмен на мобилни данни от клиентите с 5G устройства, което е удостоверено от измерванията на Ookla. А1 ребрандира мрежата си с логото 5G ULTRA и започна да предлага премиум 5G мобилни планове, а освен това стартира услуга Net Box за домашен интернет през 5G мрежа. "Интересът към домашния интернет през мобилна мрежа доведе до ръст от над 130% на продажбите през третата четвърт на годината, твърдят от А1. Сред другите фактори за успешното тримесечие са постепенното възстановяване на роуминга и по-високото предлагане на предплатени услуги през летния сезон." В резултат приходите от мобилни услуги за периода юли до септември 2021 нарастват с 10,2% на годишна база до 76 млн. евро.

По-големите са приходите и от продажби на устройства, включително на мобилни WiFi рутери, които са генерирали над 29,6 млн. евро за тримесечието, или с над 18,3 на сто повече от същия период на 2020 г. За деветте месеца скокът от търговията с устройства е още по-голям - над 22 на сто, като приходите за периода са надхвърлили 90,8 млн. евро.

Показатели в млн. евро Q3 2021 Q3 2020 Промяна януари/септември
2021
януари/септември
2020
Промяна
Приходи 144,9 127,9 13,3% 422,1 376,9 12,0%
Приходи от услуги 113,9 101,8 11,9% 327,8 299,5 9,4%
Приходи от мобилни услуги 76,0 68,9 10,2% 218,7 202,0 8,2%
Приходи от фиксирани услуги 37,9 32,8 15,5% 109,1 97,5 11,9%
Приходи от оборудване 29,6 25,1 18,3% 90,8 74,1 22,5%
Други приходи 1,3 1,1 23,5% 3,6 3,3 8,2
Печалба преди данъци
и амортизации (EBITDA)
56,9 52,1 9,1% 167,9 146,1 14,9%

Сериозно подобрение на всички финансовите показатели обяви "А1 България" както за третото тримесечие на 2021 г., така и за целия 9-месечен период от януари до септември. Общите приходи за тримесечието скачат с 13,3 на сто годишно до почти 145 млн. евро, а за деветте месеца увеличението е с 12% до над 422 млн. евро. Същевременно компанията отчита и по-голяма печалба преди данъци и амортизации (EBITDA), съответно с 9,1% за третото тримесечие до 56,9 млн. евро и с 14,9% за деветмесечието до 167,9 млн. евро.

Позитивната тенденция за ръст на всички основни бизнес показатели, която започна от 2016 г., се запазва и досега, обясняват от А1. Ако тази тенденция се запази и през последното тримесечие, годишните приходи на компанията може да надхвърлят 570 млн. евро, показва анализът на данните от финансовия доклад на А1 Group. От него става ясно, че резултатите на българския оператор се подобряват много по-бързо от останалите оператори от групата.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК