PayPal може да купи Pinterest

PayPal може да купи Pinterest

Сделката се очертава като най-скъпото придобиване на социална мрежа

Мария Динкова
1176 прочитания

Тази седмица се появи информация, че PayPal е в последен етап от сделка за придобиване на Pinterest. Според данни на Reuters и Bloomberg за покупката на социалната мрежа са предложени 45 млрд. долара.

Ако продажбата бъде реализирана, тя ще се превърне в най-скъпата технологична сделка на годината, както и в най-голямото придобиване на социална мрежа, надскачайки покупката на LinkedIn от Microsoft Corp за 26,2 млрд. долара през 2016.

На пръв поглед интересът на PayPal към Pinterest може да изглежда неразбираем, но придобиването ще помогне на компанията да навлезе сериозно в разрастващата се сфера на социалната търговия. Това е област, в която Pinterest е активен играч от 2015. Освен това социалната мрежа е сигурен избор, тъй като сякаш успява да избегне проблемите с дезинформацията, които преследват други компании в сектора като Facebook и Twitter.

След като много от интернет потребителите купуват продукти, видени в социалните мрежи и препоръчани от инфлуенсъри, придобиването ще даде възможност на PayPal да се възползва от ръста на този пазар и да диверсифицира приходите си чрез реклама.

Също така трябва да се отбележи, че през последната година и половина PayPal значително разшири традиционната си дейност. Например компанията похарчи 2,7 млрд. долара, за да затвърди присъствието си в сферата на "купи сега, плати по-късно", а също така навлезе в търговията с криптовалути.

Не на последно място платформата за разплащания се нарежда сред големите победители от пандемията, след като много хора използват услугите й за онлайн пазаруване и плащане сметки, за да спазват ограничителните мерки.

Снимка: Pixabay

Тази седмица се появи информация, че PayPal е в последен етап от сделка за придобиване на Pinterest. Според данни на Reuters и Bloomberg за покупката на социалната мрежа са предложени 45 млрд. долара.

Ако продажбата бъде реализирана, тя ще се превърне в най-скъпата технологична сделка на годината, както и в най-голямото придобиване на социална мрежа, надскачайки покупката на LinkedIn от Microsoft Corp за 26,2 млрд. долара през 2016.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК