В публикация на своя уебсайт американският гигант в разплащанията PayPal опроверга "слуховете" и съобщи, че няма интерес в момента да придобива социалната мрежа Pinterest.
"В отговор на пазарните слухове по отношение на потенциалното придобиване на Pinterest от PayPal, PayPal отбелязва, че в момента не цели да купи Pinterest", се посочва в съобщението.
Новината за предполагаемата сделка първоначално се появи в Bloomberg и Reuters, като се коментираше, че ще бъде сключена за 45 млрд. долара.
Според експерти PayPal може би са обмисляли покупката на социалната мрежа заради натиск от конкуренцията в лицето на платформата за е-търговия Shopify, която сериозно инвестира в комбинирането на е-търговията и финтех услугите.
PayPal е сред печелившите от ръста на онлайн пазаруването след началото на пандемията. Потенциалното придобиване на Pinterest щеше да даде достъп на компанията в сферата на социалната търговия, която се разраства значително и в която вече другите технологични гиганти работят задълбочено.
Например Facebook миналото лято започна да тества опция "Пазарувай" в Instagram. Освен това компанията позволява на потребителите да купуват през редовните публикации в Instagram, Live, Stories и тества възможност за пазаруване при кратките видеа Reels.
През последната година и половина PayPal значително разшири традиционната си дейност. Компанията придоби японската услуга за "купи сега, плати по-късно" Paidy за 2,7 млрд. долара миналия месец. Сред другите големи сделки на компания са платформата за мобилни разплащания Venmo и сайта Honey.
Снимка: Pixabay
В публикация на своя уебсайт американският гигант в разплащанията PayPal опроверга "слуховете" и съобщи, че няма интерес в момента да придобива социалната мрежа Pinterest.
"В отговор на пазарните слухове по отношение на потенциалното придобиване на Pinterest от PayPal, PayPal отбелязва, че в момента не цели да купи Pinterest", се посочва в съобщението.