Facebook продължава да расте въпреки предизвикателствата

Facebook продължава да расте въпреки предизвикателствата

През Q3 приходите на компанията за социални медии се увеличават с 35% на годишна база и достигат до 29 милиарда долара.

Иван Гайдаров
1017 прочитания

Главният изпълнителен директор на Facebook използва представянето на приходите за третото тримесечие, за да очертае предизвикателствата, пред които е изправена компанията, отбелязвайки, че тя генерира растеж въпреки тях. Марк Зукърбърг посочи на първо място последните промени, направени от Apple в посока защита на поверителността на потребителите, които затрудняват значително Facebook и други услуги да предоставят таргетирана реклама.

"Както се очакваше, през това тримесечие имахме определени затруднения с приходите", коментира Зукърбърг.

Facebook предупреди инвеститорите за въздействието на тези промени от страна на Apple преди повече от година. Въпреки тях обаче приходите на компанията за социални медии се увеличават с 35% на годишна база и достигат до 29 милиарда долара. Нетната печалба от 9.2 милиарда долара бележи ръст 17%.

Ежедневните активни потребители са нараснали с 6% - 1.9 милиарда.

Главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг на свой ред обяснява, че 60% от приходите от видео са били от мобилни клипове - до 15 секунди, или такива, които са заснети вертикално.

Зукърбърг също така отговори на нарастващия брой гласове, които смятат, че Facebook продължава да не се справя достатъчно добре с речта на омразата в своите платформи. Според него най-голямата социална мрежа е жертва на "координирано усилие за селективно използване на изтекли документи, за да се нарисува фалшива картина за нашата компания".

Главният изпълнителен директор засегна тази тема само няколко часа след като бившата служителка на компанията Франсис Хауген свидетелства пред британски политици относно твърдения, че Facebook защитава печалбите си, вместо да ограничава провокативните публикации.

Снимка: Gerd Altmann от Pixabay

Главният изпълнителен директор на Facebook използва представянето на приходите за третото тримесечие, за да очертае предизвикателствата, пред които е изправена компанията, отбелязвайки, че тя генерира растеж въпреки тях. Марк Зукърбърг посочи на първо място последните промени, направени от Apple в посока защита на поверителността на потребителите, които затрудняват значително Facebook и други услуги да предоставят таргетирана реклама.

"Както се очакваше, през това тримесечие имахме определени затруднения с приходите", коментира Зукърбърг.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК