Отдалечената работа създава "криза на доверието"

Отдалечената работа създава "криза на доверието"

Липсата на видимост кара хората да бъдат подозрителни спрямо своите шефове и колеги

Мария Динкова
623 прочитания

Отдалечената и хибридна работа може и да се оказва полезна за продуктивността на служителите и за постигането на по-добър баланс в живота, но тя води също така до проблеми по отношение на доверието.

Нови данни разкриват, че липсата на видимост се отразява негативно върху увереността на служителите и поражда подозрение спрямо шефовете и колегите. Това показват проучване, проведено сред 2 хил. служители, от хъба за дигитална работа Qatalog.

Когато изпълняват служебните си задължения отдалечено, две трети от анкетираните отбелязват, че не знаят какво правят техните колеги и какво е мястото на тяхната работа в цялата картина. Следователно слепите точки са навсякъде, което подхранва недоверието и затруднява добрите взаимоотношения в колектива.

Макар 60% от служителите да споделят, че са по-продуктивни в дистанционна среда, само една трета вярват, че техните мениджъри също са по-производителни при този начина на работа. Съответно, когато служителите не вярват, че техните лидери дават най-доброто от себе си и не са държани отговорни за това, те губят доверие в екипа.

Докладът разкрива още, че служителите също така са склонни бързо да решават, че се случва някаква измама, когато не виждат своите колеги. Ако някой не отговори веднага на съобщение в услугите за сътрудничеството, една трета (34%) от хората се ядосват повече в сравнение със същата ситуация на живо. Освен това 10% подозират, че когато колегите им заявят работа от вкъщи, всъщност става дума за отсъствие по болест.

Всичко това кара служителите да смятат, че е по-трудно да напреднат в своята кариера, когато работят от дистанция. Много от анкетираните са убедени, че тяхната усилена работа остава незабелязана, и вследствие на това 47% отбелязват, че е по-лесно да ги повишат, ако прекарват повече време в офиса.

Снимка: Pixabay

Отдалечената и хибридна работа може и да се оказва полезна за продуктивността на служителите и за постигането на по-добър баланс в живота, но тя води също така до проблеми по отношение на доверието.

Нови данни разкриват, че липсата на видимост се отразява негативно върху увереността на служителите и поражда подозрение спрямо шефовете и колегите. Това показват проучване, проведено сред 2 хил. служители, от хъба за дигитална работа Qatalog.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК