Защо някои бизнес клиенти ще плащат повече за Microsoft Office?

Защо някои бизнес клиенти ще плащат повече за Microsoft Office?

Цените за месечните абонати ще се вдигнат с 20%

Мария Динкова
772 прочитания

През 2022 Microsoft пуска това, което компанията определя като "Ново търговско изживяване за Office", променяйки начина, по който потребителите купуват софтуера през бизнес партньори. Засега компанията не е обявила специфични ценови изменения, но информира партньорите, че организациите, плащащи на месец, ще трябва да приемат 20% ръст в цените или да преминат към годишни абонаменти.

За Microsoft възможността да подтикне потребителите да плащат в дългосрочен план означава, че компанията ще има по-добра видимост на приходите и по-малко притеснения за отлив - критичен елемент от абонаментния бизнес. Често доставчиците на софтуер предлагат отстъпки при годишните абонаменти спрямо месечните, като много големи организации предпочитат тази опция.

При по-малките компании обаче ситуацията е различна, тъй като те се опитват да запазят повече средства на разположение с оглед на предизвикателствата около пандемията. Освен това промяната се случва и след обявеното през август увеличение на цените за Microsoft 365, което ще стартира от март следващата година. Още през лятото от компанията изтъкнаха, че това е първото значително повишение след пускането на Office 365 преди десетилетие, а оттогава са въведени повече инструменти за сътрудничество, сигурност и автоматизация.

Макар Microsoft да не продава официално Office 365 на месечна база, потребителите на практика могат всеки месец да увеличават или намаляват броя на абонатите, когато се налага. Тази опция се оказа полезна за организациите, намалили броя на своите служители по време на пандемията заради по-ниското търсене.

Невъзможността да скалират обратно броя на абонаментите може обаче да се превърне в по-голям проблем за потребителите, отколкото високите цени, пише CNBC.

Microsoft планираше да приложи "Новото търговско изживяване" през октомври, но забави програмата до януари 2022. Новите договори ще трябва да бъдат съобразени с променените изисквания от март, а при подновяване актуализираните правила ще влязат в сила от юли, съобщават от компанията.

По-голямата част от приходите на технологичния гигант идват от бизнес потребителите и 95% от търговските приходи са изкарвани чрез партньори. Клиентите, които купуват през програмата на Microsoft: Cloud Solution Provider, са тези, които ще бъдат засегнати от плановете за промяна на абонаментите. Същевременно компанията не разкрива какъв процент от нейните клиенти купуват продукти по този начин.

Доминиращата позиция на гиганта му позволява да въведе подобна промяна, тъй като няма сериозен конкурент. Според експертите Workspace на Google е предпочитан от потребители, които са чувствителни към цената, или са много малки.

При неудовлетворение на клиентите обаче потенциален риск има те да се насочат към различен доставчик на облачни услуги, а на този пазар предимството е за Amazon Web Services, докато Google инвестира значително за привличането на нови клиенти.

Снимка: Pixabay

През 2022 Microsoft пуска това, което компанията определя като "Ново търговско изживяване за Office", променяйки начина, по който потребителите купуват софтуера през бизнес партньори. Засега компанията не е обявила специфични ценови изменения, но информира партньорите, че организациите, плащащи на месец, ще трябва да приемат 20% ръст в цените или да преминат към годишни абонаменти.

За Microsoft възможността да подтикне потребителите да плащат в дългосрочен план означава, че компанията ще има по-добра видимост на приходите и по-малко притеснения за отлив - критичен елемент от абонаментния бизнес. Често доставчиците на софтуер предлагат отстъпки при годишните абонаменти спрямо месечните, като много големи организации предпочитат тази опция.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК