Антимонополният регулатор на Италия глобява Amazon с 1,13 млрд. евро за "злоупотреба с доминираща позиция", което е втората глоба, налагана на компанията през последния месец.
Гигантът държи позиция на "абсолютна доминация" на италианския пазар на посреднически услуги, "което му позволява да промотира собствените си логистични услуги, наречени Fulfillment by Amazon (FBA), отбелязват властите.
Според италианския регулатор компаниите трябва да използват логистичните услуги на Amazon, ако искат достъп до ключови предимства като Prime етикета, който на свой ред им позволява да участват в продажбите на "Черен петък" и други важни събития. "По този начин Amazon пречи на продавачите трети страни да свързват Prime етикета с оферти, които не се управляват от FBA", посочват властите.
Те изтъкват, че този достъп е съществен за успеха на търговците. Освен това третите страни продавачи, използващи FBA, не са обект на същите строги изисквания за представяне, като тези извън групата. Като такива при тях има по-малка вероятност да бъдат изключени от платформата, ако не изпълнят определени цели. На последно място регулаторът посочва, че търговците, използващи логистичните услуги на гиганта, не са насърчавани да предлагат своите продукти на други онлайн платформи, поне не в същата степен като в Amazon.
В допълнение като причина за значителната глоба се посочва сериозността на действията на компанията, взимайки под внимание тяхната продължителност и последствията от тях. Освен това властите настояват продавачите трети страни, извън FBA, също да получат привилегии, като гигантът има година да определи и публикува новите стандарти.
От своя страна Amazon изразява несъгласие с твърденията и ще обжалва решението, пише Engadget. От компанията също така припомнят, че продавачите извън FBA могат да използват услугата Seller Fulfilled Prime (SFP), която дава достъп до предимствата от Prime, без да изисква използването на логистичните услуги на Amazon.
Миналия месец Amazon и Apple бяха глобени с 228 млн. долара в Италия за несправедливо лимитиране на Beats продажбите, ограничавайки ги до определени търговци. ЕС също така наложи на Amazon рекордната глоба от 888 млн. долара за нарушаване на GDPR правилата. Междувременно блокът също така стартира антитръстово разследване на правилата на Apple за App Store, особено свързаните с комисионите при покупките в приложенията.
Снимка: Pixabay
Антимонополният регулатор на Италия глобява Amazon с 1,13 млрд. евро за "злоупотреба с доминираща позиция", което е втората глоба, налагана на компанията през последния месец.
Гигантът държи позиция на "абсолютна доминация" на италианския пазар на посреднически услуги, "което му позволява да промотира собствените си логистични услуги, наречени Fulfillment by Amazon (FBA), отбелязват властите.