За 67% от бизнеса в EMEA дигитализацията на основните процеси е приоритет

За 67% от бизнеса в EMEA дигитализацията на основните процеси е приоритет

Показва докладът на Experian 2021, който обобщава водещите тенденции във финансовата сфера

Мария Динкова
562 прочитания

През последните две години пандемията затрудни разбирането на истинската картина за финансовото състояние на потребителите и едноличните търговци, но от друга страна ускори дигиталната трансформация и предложи нови начини за използване на финансови услуги. Бързото масово разпространение на онлайн пазаруването и цялостното дигитално взаимодействие проправиха път към нова тенденция в банковите услуги, а именно пълноценно мобилно банкиране.

Това са изводи от последния доклад на Experian от 2021 за бизнеса и потребителите в региона на EMEA (Европа, Близкия изток и Африка). Той разкрива, че 67% от бизнесите определят за приоритетни инвестициите в дигитализацията на основните им бизнес процеси. Същевременно 62% от компаниите смятат, че са им необходими повече данни за нуждите на анализа им, докато 65% използват различни видове набори от данни за подобряване точността на техните анализи, например използване на нетрадиционни източници на данни като отворено банкиране.

Докладът разкрива още, че 62% от компаниите са регистрирали увеличение или значително увеличение на кредитни заявления от нови клиенти през последните 12 месеца. Компании, които все още страдат от забавяния в този процес поради недостатъчно дигитализирани решения или поради проверки на клиенти, които сами по себе си забавят процеса, ще бъдат засегнати и ще загубят бизнес позиции.

Друга ключова тенденция, която променя финансовата сфера, е мобилното банкиране. То вече завзема сериозен пазарен дял от полето на традиционните банки, споделиха ключови мениджъри от сферата на финтех индустрията и мобилните банки по време на Experian Innovation Week, която се проведе в края на 2021 г. и потвърди ключовите изводи от направеното проучване. В рамките на събитието Experian покани и събра за първи път в обща дискусионна платформа най-иновативните компании на Балканите и Централна и Източна Европа: Пощенска банка, buddybank на Unicredit Group, Credefi, Kontomatik.

UniCredit Group например пусна на пазара buddybank - една чисто мобилна банка, достъпна единствено чрез смартфон и налична за iOS, Android и наскоро за платформи на Huawei. Според Масимо Бонданца, ръководител маркетинг и продукти в buddybank, мобилното банкиране "позволява малки формати поради използването му единствено чрез смартфони вместо чрез настолни компютри. Налагаше се също да премахнем всички излишни действия извън смартфона. Така всичко започва и свършва в мобилния телефон". Buddybank използва решения на Experian и това позволява бърз процес на внедряване, без да са необходими клонове, пълна липса на използване на хартия, а обслужването на клиентите се осъществява чрез чат. Buddybank е достъпна в момента само за италиански клиенти.

Мобилното банкиране е полезно за бизнеса и особено за малките и средните предприятия, тъй като позволява уреждане на заеми в рамките на 48 часа. Използването на алгоритми издигна мобилното банкиране до безпрецедентно ниво. Иво Григоров, изпълнителен директор на Credefi, изчислява броя на алтернативните онлайн транзакции извън традиционното банкиране в световен мащаб на 300 милиарда за миналата година с прогноза за удвояване на този брой до 2026 г. "Целият процес от кандидатстването за заем до изплащането на средствата се извършва на платформата и е изцяло дигитализиран", каза той.

Потребителите като цяло се доверяват на банките и данните им, но техните нужди и очаквания се промениха в резултат на пандемията и това ускори процеса на цифрова трансформация. Според Цвета Николова, началник-отдел "Методология на кредитния риск и контрол на капиталовата адекватност" на Пощенска банка, предизвикателства са налице не само в резултат на кризата, но и в резултат на разширяването на банковите продукти и системи по време на банковия процес. "Ето защо ние сме готови да разширим източниците на данни, да подобрим качеството на данните и да се възползваме максимално от тях, като използваме повече иновации", допълва тя.

Поръчаното от Experian проучване, проведено от Forrester Consulting през август 2021 г., обхваща над 598 лица, заемащи висши управленски позиции в компании в сферата на финансовите услуги и телекомуникационни фирми в региона на EMEA.

Снимка: Pixabay

През последните две години пандемията затрудни разбирането на истинската картина за финансовото състояние на потребителите и едноличните търговци, но от друга страна ускори дигиталната трансформация и предложи нови начини за използване на финансови услуги. Бързото масово разпространение на онлайн пазаруването и цялостното дигитално взаимодействие проправиха път към нова тенденция в банковите услуги, а именно пълноценно мобилно банкиране.

Това са изводи от последния доклад на Experian от 2021 за бизнеса и потребителите в региона на EMEA (Европа, Близкия изток и Африка). Той разкрива, че 67% от бизнесите определят за приоритетни инвестициите в дигитализацията на основните им бизнес процеси. Същевременно 62% от компаниите смятат, че са им необходими повече данни за нуждите на анализа им, докато 65% използват различни видове набори от данни за подобряване точността на техните анализи, например използване на нетрадиционни източници на данни като отворено банкиране.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК