Мобилните плащания у нас се използват от потребители от всички възрасти

Това показват данните на платформата Settle

Мария Динкова
771 прочитания

Мобилните плащания у нас се използват от потребители от всички възрасти, показва анализ на потребителската база на създадения в Норвегия дигитален портфейл Settle. Според данните близо една трета (32%) от регистрираните в България клиенти на платформата са на възраст над 40 години.

"Данните ни говорят, че "модерните" технологии за безкешово плащане като Settle не се използват само защото са "готини", което може да е основна причина за употребата им от младите хора. Settle се използва, защото е интуитивен и практичен метод за пазаруване и изпращане на пари и прави живота на потребителите по-лесен - каквито обикновено са мотивите на улегналите хора на възраст над 40 години да използват нова технологична услуга", коментира Детелина Момчева, икономически директор на Settle за България. По думите й хората на средна и над средна възраст нямат затруднение да боравят с дигиталния портфейл и да извършват плащания през приложението в смартфона си.

Момчева припомня, че на база проведена от компанията анкета все повече хора в България отказват да пазаруват в търговски обекти, в които не може да бъде платено безкешово. "Дори и малките квартални магазинчета вече търсят начин да отговорят на новите навици на потребителите, които бяха създадени по време на пандемията - да се плаща по-рядко с кеш и по-често чрез мобилни приложения", добави тя.

Преди време проучване показва, че една трета от българите не искат да пазаруват там, където са принудени да плащат единствено с кеш. Добавената функционалност на Settle освен това позволява извършването на предварително плащане от разстояние към търговеца, което е особено подходящо в някои случаи - като например поръчката на цветя. Вече не е необходимо клиентът да плаща на каса, а може да извърши това чрез QR код от всяко място.

Потребителите на Settle в България са сравнително поравно разпределени в различните възрастови групи. Анализът на потреблението показва още, че 33% от използващите Settle са на възраст между 20 и 29 години, а 29% - между 30 и 39 г. Около 40% от потребителите на Settle са посочили като място на пребиваване София, 17% - Пловдив, и 12% - Варна, а останалите около една трета от потребителите са в други населени места в страната.

Снимка: mohamed_hassan, Pixabay

Мобилните плащания у нас се използват от потребители от всички възрасти, показва анализ на потребителската база на създадения в Норвегия дигитален портфейл Settle. Според данните близо една трета (32%) от регистрираните в България клиенти на платформата са на възраст над 40 години.

"Данните ни говорят, че "модерните" технологии за безкешово плащане като Settle не се използват само защото са "готини", което може да е основна причина за употребата им от младите хора. Settle се използва, защото е интуитивен и практичен метод за пазаруване и изпращане на пари и прави живота на потребителите по-лесен - каквито обикновено са мотивите на улегналите хора на възраст над 40 години да използват нова технологична услуга", коментира Детелина Момчева, икономически директор на Settle за България. По думите й хората на средна и над средна възраст нямат затруднение да боравят с дигиталния портфейл и да извършват плащания през приложението в смартфона си.

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото








84% от компаниите - жертва на кибератаки

84% от компаниите - жертва на кибератаки

  • 0
  • 172


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК