ALSO подобри финансовите си показатели за 2021 г.

Густаво Мьолер-Хергт, главен изпълнителен директор на ALSO Holding AG: През последните години ALSO непрекъснато инвестира в цифрови платформи, мащабируеми бизнес модели и инструменти за цифрово управление

ALSO подобри финансовите си показатели за 2021 г.

Компанията увеличи с 19% нетната си печалба, повиши средносрочните си цели

Владимир Владков
589 прочитания

Густаво Мьолер-Хергт, главен изпълнителен директор на ALSO Holding AG: През последните години ALSO непрекъснато инвестира в цифрови платформи, мащабируеми бизнес модели и инструменти за цифрово управление


ALSO Holding е успяла да подобри значително финансовите си показатели за 2021 г., като печалбата преди данъци и амортизации (EBITDA) е нараснала с 13% до 257 милиона евро, а възвръщаемостта на използвания капитал (ROCE) e скочила до 26%. Швейцарската компания, която влезе и в България през 2019 г., е сред водещите доставчици в ИКТ индустрията, като в момента оперира в 28 държави в Европа и общо 94 държави в света като PaaS партньори.

Нетните продажби на ALSO за 2021 г. са се увеличили до 12.4 млрд евро при 11.9 милиарда евро за 2020 г., като това е постигнато почти изцяло чрез органичен растеж, обясняват от компанията. Същевременно значителен принос за добрите резултати има бизнеса с решения и услуги, особено през последното тримесечие на 2021 г.

"През последните години ALSO непрекъснато инвестира в цифрови платформи, мащабируеми бизнес модели и инструменти за цифрово управление. Това ни даде основание да използваме динамиката и скоростта на промяната за по-нататъшно развитие на устойчив печеливш растеж с нашата стратегия, ориентирана към изпълнението", коментира Густаво Мьолер-Хергт, главен изпълнителен директор на ALSO Holding AG.

Пазарът на информационни и телекомуникационни технологии (ИКТ) в регион EMEA (Европа, Близкия изток и Африка) е нараснал с 6.3% до $1.22 трилиона през 2021 г. въпреки периодичния недостиг на полупроводникови продукти и проблемите във веригата за доставки, пише във финансовия доклад на ALSO, анализирайки пазарната среда. "Нарастването на транспортните разходи и инфлацията допълнително оказаха отрицателно въздействие. Отдалечената работа, съвместната работа и засиленото потребление на онлайн медии вече са твърдо установени като част от ежедневието, а това означава, че свързаността става все по-важна както за частните клиенти, така и за компаниите. С това са свързани както развитието на хибридни, облачни ИТ среди, така и устойчиво силното търсене на преносими компютри и свързани периферни устройства", коментират от ALSO. По-специално продажбите на хардуер са скочили с 13.7% на годишна база спрямо 2020 г. "Компаниите, които вече са създали свои собствени облачни пазарни платформи в началото, се възползваха от тези тенденции, както и онези, които успяха да управляват и разпределят продуктовите потоци с по-голяма гъвкавост благодарение на международно свързаните ERP и логистични системи", добавят от ALSO, визирайки и собствената си облачна платформа ALSO Cloud Marketplace (ACMP).

Пазарът на ИКТ през 2021 г. се характеризираше с несигурност във веригите за доставки и недостиг на продукти. При тези общи условия ALSO успя да поддържа добра наличност като цяло с помощта на увеличаване на запасите и създаване на алтернативи на липсващи продукти, базирани на широката екосистема на ALSO. Следователно проблемите с наличността се появяват само в единични случаи и не оказват значително влияние върху бизнеса.

По-високи цели за 2022 г.

За 2022 г. ALSO си поставя завишени цели, като печалбата преди данъци и амортизации (EBITDA) за годината трябва да се увеличи до 275 и 295 милиона евро, а показателят ROCE да е над 20%. За целта компанията ще се стреми да ускори растежа, да предприеме придобивания в нови региони и да заложи на допълнителни технологии. Освен това ще потърси възможност за разширяване на бизнеса с решения и услуги. В средносрочен план печалбата EBITDA трябва да нарасне до стойности между 330 и 420 милиона евро.

Екосистемата на ALSO обхваща хардуер, софтуер и ИТ услуги от над 700 производители в повече от 1340 продуктови категории. Категорията "Решения" подпомага на клиентите в развитието на индивидуални ИТ решения. Абонаментните облачни предложения, както и платформите за киберсигурност, виртуализация и изкуствен интелект са във фокуса на категорията "Услуги".

От своя страна бизнес моделът с решенията е разделен на 5 области със сериозен растеж, включително работно място, инфраструктура в компаниите, геймърско място, инфраструктура за дома и Интернет на нещата (IoT).

От компанията цитират и прогнозите на Gartner за 2022 г., според които ИТ пазарът в регион ЕМЕА ще нарасне с 4.7%, или малко по-бавно от 2021 г. По-сериозно увеличение се очаква в софтуерната област, стимулирано от продължаващата тенденция за преход към облачни услуги. Компаниите ще инвестират все повече в инфраструктурата и в десктоп като услуга, а след рекордният двуцифрен ръст на устройствата през 2021 г. се очаква през 2022 г. значително по-слаби заявки с годишен ръст около 0.7 на сто.

ALSO Holding е успяла да подобри значително финансовите си показатели за 2021 г., като печалбата преди данъци и амортизации (EBITDA) е нараснала с 13% до 257 милиона евро, а възвръщаемостта на използвания капитал (ROCE) e скочила до 26%. Швейцарската компания, която влезе и в България през 2019 г., е сред водещите доставчици в ИКТ индустрията, като в момента оперира в 28 държави в Европа и общо 94 държави в света като PaaS партньори.

Нетните продажби на ALSO за 2021 г. са се увеличили до 12.4 млрд евро при 11.9 милиарда евро за 2020 г., като това е постигнато почти изцяло чрез органичен растеж, обясняват от компанията. Същевременно значителен принос за добрите резултати има бизнеса с решения и услуги, особено през последното тримесечие на 2021 г.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК