Според 77% от организациите инвестирането в системи за управление на данните днес ще им помогне да се справят успешно със следващата криза. Това показват резултатите от ново проучване на Experian - The Global Data Management Report. Изследването е проведено сред 905 специалисти по данните и бизнес лидери в САЩ, Великобритания, Австралия и Нова Зеландия, които са споделили как данните засягат техните компании.
Бизнесът научи този ключов урок след началото на пандемията, която доведе до ускоряване на дигиталната трансформация и до увеличаване важността на дигиталните канали. 72% от анкетираните споделят, че заради засилената цифровизация те са имали нужда от достъп до данни и до знание, базирано на тях. Отделно при 67% от запитаните COVID-19 се превръща в повод за стартирането на множество инициативи, свързани с данните.
Според 72% от участвалите в проучването по-добрите данни са можели да им помогнат по-успешно да се справят с пандемията и те разпознават ценността на данните сега повече, отколкото преди 2020. Освен това 74% от бизнес потребителите споделят, че поемат повече отговорност за качеството на данните в сравнение с преди пандемията.
Състоянието на данните
Макар че поставянето на данните в центъра на бизнеса носи множество ползи - от подобрено потребителско изживяване, през развитие на талантите до взимането по-ефективни решения - много компании все още се затрудняват да постигнат конкурентно предимство. Причината за това се крие в състоянието на данните и необходимостта от повече инвестиции в посока на инструменти и специалисти.
55% от анкетираните споделят, че не вярват в своите данни, което им пречи да задвижат бизнеса си. Нивото на неточност е високо и тази тенденция се наблюдава ясно през последните пет години. В допълнение само 50% от организациите смятат, че техните CRM/ERP данни са чисти и могат изцяло да бъдат използвани.
В този смисъл както подобреното качество на данните носи предимства, така и когато то е лошо, организациите се сблъскват с повече предизвикателства и негативни последствия. На практика почти всички организации (95%) в даден момент за били засегнати от подобни трудности. Основните проблеми са свързани с недостатъчна надеждност на анализите (36%), влошено потребителско изживяване (32%), отрицателно влияние върху репутацията и потребителското доверие (32%). В допълнение компаниите признават, че липсата на информационна грамотност и нужните умения също се отразява неблагоприятно върху стойността, която може да се получи от инвестициите в технологии.
Фирмите обаче остават оптимисти по отношение на качеството на своите данни, като 63% наблюдават подобрение за последните 12 месеца. 32% отбелязват, че качеството се е запазило, а само 5% смятат, че то наистина се е влошило.
Ключови приоритети
Последните две години ясно показаха, че когато бизнесът няма достъп до надеждни данни, трудно може да се адаптира бързо към пазарните промени. Тази липса на гъвкавост разкрива редица проблеми, свързани с остарели системи, ресурси и процеси. Неслучайно през следващите месеци 63% от анкетираните виждат инициативите за управление на данните като по-спешни и причината за това е устойчивостта. Девет от десет компании ще се фокусират върху подобряване на устойчивото управление на данните поне в някаква степен през следващата година.
В тази връзка в доклада се посочат три основни области, които ще изискват вниманието на бизнеса: задълбочено познаване на клиентите и тяхното поведение чрез прилагането на иновативни инструменти; засилено сътрудничество между отделните организации в обществото; както и инвестиране в таланти, умения и инструменти.
Над половината от компаниите планират да подобрят качеството на данните си, както и тяхното управление на фона на промените в регулациите и увеличеното използване на информацията от широк кръг участващи страни в бизнеса. Мнозинството организации освен това предвиждат да автоматизират процесите си и да въведат машинно обучение за по-висока точност и намаляване на ръчната работа. На последно място, макар не и по важност, повечето от компаниите правят планове да преместят своите данни в облака с цел постигане на по-висока скорост и повече възможности за мащабиране.
От Experian подчертават, че глобалният пазар се променя по много начини и как организациите се изправят пред това предизвикателство и използват своите данни ще определи успеха или провала им в бъдеще.
Снимка: tungnguyen0905, Pixabay
Според 77% от организациите инвестирането в системи за управление на данните днес ще им помогне да се справят успешно със следващата криза. Това показват резултатите от ново проучване на Experian - The Global Data Management Report. Изследването е проведено сред 905 специалисти по данните и бизнес лидери в САЩ, Великобритания, Австралия и Нова Зеландия, които са споделили как данните засягат техните компании.
Бизнесът научи този ключов урок след началото на пандемията, която доведе до ускоряване на дигиталната трансформация и до увеличаване важността на дигиталните канали. 72% от анкетираните споделят, че заради засилената цифровизация те са имали нужда от достъп до данни и до знание, базирано на тях. Отделно при 67% от запитаните COVID-19 се превръща в повод за стартирането на множество инициативи, свързани с данните.