Регулаторните органи в Европейския съюз и Великобритания стартират антимонополни разследвания на Google и Meta във връзка със споразумението между двете компании от 2018 за рекламите. Властите ще проучат дали т.нар. Jedi Blue споразумение е нарушило конкуренцията на пазарите за онлайн графични рекламни услуги, включващи реклами за уебсайтове, мобилни приложения и социални мрежи.
Предполага се, че сътрудничеството между двата гиганта е създало трудности пред техните конкуренти, които осигуряват важни онлайн графични рекламни услуги на издателите, пише CNBC. Според експерти сделката ще позволи на Google и Meta да провеждат търгове за онлайн реклами и незаконно да установяват цените, като в резултат от това страдат малките и стартиращи компании.
Много издатели разчитат на онлайн графичните реклами, за да финансират онлайн съдържанието за потребители, заяви в изявление Маргрете Вестегер, еврокомисарят по въпросите на конкуренцията.
"Чрез така нареченото Jedi Blue споразумение между Google и Meta, конкурентна технология на Open Bidding на Google може да бъде отслабена и изключена от пазара за графичните реклами на уебсайтовете и приложенията на издатели", допълва Вестегер.
Ако това бъде потвърдено, то би означавало ограничаване и нарушаване на конкуренцията във вече "концентрирания пазар на рекламни технологии" в ущърб на конкуриращи се рекламни технологии, издателите и в крайна сметка потребителите, допълва еврокомисарят.
От Meta отбелязват, че компанията има подобни споразумения и с други платформи за търговия. Гигантът обещава да сътрудничи на властите от ЕС и Великобритания във връзка с разследването.
Регулаторните органи в Европейския съюз и Великобритания стартират антимонополни разследвания на Google и Meta във връзка със споразумението между двете компании от 2018 за рекламите. Властите ще проучат дали т.нар. Jedi Blue споразумение е нарушило конкуренцията на пазарите за онлайн графични рекламни услуги, включващи реклами за уебсайтове, мобилни приложения и социални мрежи.
Предполага се, че сътрудничеството между двата гиганта е създало трудности пред техните конкуренти, които осигуряват важни онлайн графични рекламни услуги на издателите, пише CNBC. Според експерти сделката ще позволи на Google и Meta да провеждат търгове за онлайн реклами и незаконно да установяват цените, като в резултат от това страдат малките и стартиращи компании.