ЕС и Великобритания започват антимонополни разследвания на рекламната сделка между Google и Meta

Pixabay.com
pixel2013

ЕС и Великобритания започват антимонополни разследвания на рекламната сделка между Google и Meta

Властите ще проучат дали споразумението между двете компании нарушава конкуренцията на пазарите за онлайн рекламни услуги

Мария Динкова
744 прочитания

Pixabay.com

© pixel2013


Регулаторните органи в Европейския съюз и Великобритания стартират антимонополни разследвания на Google и Meta във връзка със споразумението между двете компании от 2018 за рекламите. Властите ще проучат дали т.нар. Jedi Blue споразумение е нарушило конкуренцията на пазарите за онлайн графични рекламни услуги, включващи реклами за уебсайтове, мобилни приложения и социални мрежи.

Предполага се, че сътрудничеството между двата гиганта е създало трудности пред техните конкуренти, които осигуряват важни онлайн графични рекламни услуги на издателите, пише CNBC. Според експерти сделката ще позволи на Google и Meta да провеждат търгове за онлайн реклами и незаконно да установяват цените, като в резултат от това страдат малките и стартиращи компании.

Много издатели разчитат на онлайн графичните реклами, за да финансират онлайн съдържанието за потребители, заяви в изявление Маргрете Вестегер, еврокомисарят по въпросите на конкуренцията.

"Чрез така нареченото Jedi Blue споразумение между Google и Meta, конкурентна технология на Open Bidding на Google може да бъде отслабена и изключена от пазара за графичните реклами на уебсайтовете и приложенията на издатели", допълва Вестегер.

Ако това бъде потвърдено, то би означавало ограничаване и нарушаване на конкуренцията във вече "концентрирания пазар на рекламни технологии" в ущърб на конкуриращи се рекламни технологии, издателите и в крайна сметка потребителите, допълва еврокомисарят.

От Meta отбелязват, че компанията има подобни споразумения и с други платформи за търговия. Гигантът обещава да сътрудничи на властите от ЕС и Великобритания във връзка с разследването.

Регулаторните органи в Европейския съюз и Великобритания стартират антимонополни разследвания на Google и Meta във връзка със споразумението между двете компании от 2018 за рекламите. Властите ще проучат дали т.нар. Jedi Blue споразумение е нарушило конкуренцията на пазарите за онлайн графични рекламни услуги, включващи реклами за уебсайтове, мобилни приложения и социални мрежи.

Предполага се, че сътрудничеството между двата гиганта е създало трудности пред техните конкуренти, които осигуряват важни онлайн графични рекламни услуги на издателите, пише CNBC. Според експерти сделката ще позволи на Google и Meta да провеждат търгове за онлайн реклами и незаконно да установяват цените, като в резултат от това страдат малките и стартиращи компании.

Най-новото




"Алтерко" ще разработва персонализиран Shelly чип

"Алтерко" ще разработва персонализиран Shelly чип

  • 0
  • 79






Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК