Александър Николов, Kyndryl: Много компании не са подготвени за дигиталните нужди на бъдещето

Александър Николов, изпълнителен директор на Kyndryl-България

Александър Николов, Kyndryl: Много компании не са подготвени за дигиталните нужди на бъдещето

Мария Динкова
1097 прочитания

Александър Николов, изпълнителен директор на Kyndryl-България


Александър Николов е изпълнителен директор на Kyndryl - България, където се фокусира върху доставянето на първокласни услуги на клиентите, за да им помогне да въвеждат иновации и да растат.


Той има над 20 години бизнес и технически опит в ИТ сектора у нас. През 2017 беше назначен за директор на IBM Global Technology Services в България, където допринесе за разширяването на бизнеса в страната.


Александър Николов притежава магистърска степен от Софийския университет "Св. Климент Охридски" и бакалаварска степен от Техническия университет в София. Също така има лидерска и професионална сертификация от London Business School, PWC и IBM training Academy.

Г-н Николов, бихте ли представили накратко Kyndryl в България - дали е по-скоро нова компания като стартъп, или разчита повече на наследството на IBM?

Kyndryl е най-големият доставчик на услуги в областта на ИТ инфраструктурата. 90 хил. талантливи професионалисти работят в нашата компания. Ние обслужваме и работим в тясно сътрудничество с предприятия и сектори, които буквално движат света напред. С над 4 хил. глобални клиенти и 75 от 100-те компании в класацията на Fortune 100, Kyndryl подпомага дигиталния напредък на ключови световни индустрии. Наши клиенти управляват над две трети (61%) от активите на 50-те най-големи банки, произвеждат почти половината от леките автомобили в света, управляват 49% от мобилните връзки и са в основата на функционирането на глобалната търговия, като реализират половината от общите продажби в световните хипермаркети.

Kyndryl в България е нова компания, нов бранд и представлява нова култура. Ние растем, инвестираме и наемаме служители - включително и в България. Някои ни смятат за стартъп, но поради богатото наследството от IBM, ние сме стартъп, който се разгръща с увереността на лидер. И това е важно за нашите клиенти. Конкурентното ни предимство се дължи на нашите служители, на интелектуалния ни капитал, както и на широкия спектър от стратегически и местни партньорства, на които разчитаме.

Пандемичните времена бяха и са изцяло свързани с ръст в ИТ услугите и облачните инфраструктури. Как Kyndryl България отговаря на търсенето на клиентите, които трансформират и цифровизират своите процеси?

Така е, пандемията допълнително стимулира ИТ инвестициите. Въпреки това наше скорошно проучване показа, че около една четвърт (25 %) от средните и големите компании в световен мащаб все още не са предприели сериозни инициативи за модернизация и/или цифровизация. Макар да сме наясно, че различните организации се намират на различни етапи от своята модернизация, тази статистика показва, че много компании - включително и в България - не са подготвени за дигиталните нужди на бъдещето. Фирмите, обработващи огромни масиви от данни и с по-стари и комплексни приложения например, се сблъскват със сериозни предизвикателства, когато трябва да се модернизират или да надградят ИТ инфраструктурата си.

Тук Kyndryl може да помогне много. Екипът ни в България е с богат опит в предоставянето на ключови ИТ услуги за някои от най-важните частни и държавни компании у нас. Ние проектираме, изграждаме и модернизираме ИТ системите на нашите клиенти, за да могат те да бъдат трайно конкурентоспособни във все по-дигиталната глобална икономика.

Предлагаме широк набор от услуги, които обхващат цялостното управление на физически и виртуални инфраструктури - както в локални, така и във външни технологични среди. Помагаме на клиентите си - и особено на работещите в силно регулирани отрасли - да се възползват максимално от предимствата на хибридните облачни инфраструктури.

Също така основен фокус на екипа в България е изгражането на дигитални и автоматични решения за бизнес процеси, които дават възможност за оптимизация и автоматизация на всички вътрешни процеси, както и за бързо развитие на продуктовото портфолио.

Например наскоро Fibank разказа как ни възложиха проектирането и внедряването на тяхното най-ново решение - модерна автоматизирана и изцяло онлайн система за обработка на потребителски кредити. Заедно с екипа на банката дигитализирахме работните процеси и елиминирахме ръчните операции, свързани с хартиени документи. Така съкратихме значително етапите за кандидатстване и получаване на потребителски заем и успяхме да оптимизираме услугата от гледна точка на удобството на потребителя.

В тази връзка какви са приоритетите на Kyndril по отношение на новите технологии в България? Как помагате на страната ни да се възползва от предимствата на новата бизнес екосистема и цифровата икономика?

Според мен технологиите на бъдещето са свързани с облачните услуги, данните, сигурността и интелигентната автоматизация. В разговорите ми с клиенти тези области наистина са приоритет и присъстват в техните планове за трансформация и развитие.

За да отговорим на това търсене, Kyndryl изгради шест глобални практики, които интегрират услуги и технологии в зависимост от нуждите на клиентите: Cloud, Core Enterprise & zCloud, Digital Workplace, Application, Data & AI, Network & Edge, Security & Resiliency. Нашите експерти в България покриват всички тези сегменти.

Да разгледаме сега облачните услуги: преди отделянето от IBM предлагахме ИТ инфраструктурни услуги, свързани основно с публичния облак на IBM и екосистемата на IBM. Сега, като независима компания, инвестираме в растеж, като същевременно разширяваме екосистемата от стратегически партньорства, подобрявайки достъпа на клиентите ни до по-широк спектър от технологични решения. Към днешна дата разчитаме на ключови партньорства с Microsoft, Amazon Web Services, Google Cloud, VMware, Lenovo, NetApp, SAP, Red Hat, Pure Storage и др. Така че пазарът не се е променил, но се променя това, което ние сме в състояние да предложим на клиентите си.

Нашите партньорски политики са от основно значение за начина, по който правим бизнес и излизаме на пазара - в България и по света. Ние постоянно търсим и намираме подходящи партньори, с които заедно агрегираме, интегрираме, изграждаме и поддържаме скалируем цифров бизнес на клиентите. И ще продължим да инвестираме в дигиталната трансформация, облачни технологии, сигурност, блокчейн и изкуствен интелект, с приоритет върху ИТ инфраструктурата и технологиите.

Какви таланти ще търси и наема Kyndryl в България в близко бъдеще? Според вас какво е предимството на българските специалисти в ИТ сектора в сравнение с други държави?

Както казах, Kyndryl в България е нова компания, нов бранд и представлява нова култура. Ние растем, инвестираме и наемаме служители - включително и в България. Търсим софтуерни архитекти, програмисти, системни интегратори, продуктови и проектни мениджъри, специалисти в областта на финансите и обществените поръчки, роли в областта на продажбите, анализатори.

В България разполагаме със силен екип от технически експерти, както и с опитен ръководен екип. Много сме горди и поради факта, че специалистите ни от Центъра за иновации за клиенти в България работят не само за българските, но и за глобалните клиенти на Kyndryl. Чувствам се поласкан, че работя с такива изключителни таланти.

Александър Николов е изпълнителен директор на Kyndryl - България, където се фокусира върху доставянето на първокласни услуги на клиентите, за да им помогне да въвеждат иновации и да растат.


Той има над 20 години бизнес и технически опит в ИТ сектора у нас. През 2017 беше назначен за директор на IBM Global Technology Services в България, където допринесе за разширяването на бизнеса в страната.


Александър Николов притежава магистърска степен от Софийския университет "Св. Климент Охридски" и бакалаварска степен от Техническия университет в София. Също така има лидерска и професионална сертификация от London Business School, PWC и IBM training Academy.

Г-н Николов, бихте ли представили накратко Kyndryl в България - дали е по-скоро нова компания като стартъп, или разчита повече на наследството на IBM?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК