Johnson & Johnson осигурява добавена стойност чрез цифрови технологии

Медицинският център на Johnson & Johnson в китайския град Суджоу
Johnson&Johnson

Johnson & Johnson осигурява добавена стойност чрез цифрови технологии

Компанията вече е получила 7 признания от Глобалната мрежа Lighthouse на Световния икономически форум и McKinsey

Владимир Владков
544 прочитания

Медицинският център на Johnson & Johnson в китайския град Суджоу

© Johnson&Johnson


Глобалната бизнес среда преминава през огромни турбуленции и несигурност през последните две години. Пандемията подейства като катализатор за усилията на компаниите да ускорят своите инициативи за цифрова трансформация и да се адаптират гъвкаво към постоянно променящите се изисквания. "Очевидно е, че само компании, които реализираха инициативи за дигитална трансформация, успяват не само да оцелеят, но и да развиват своя бизнес", коментират от ARC Advisory Group. Нейните анализатори подготвиха и публикуваха своя доклад за водещите 25 индустриални компании, преминаващи през цифровата трансформация (Industrial Digital Transformation Top 25).

Според анализаторите днес цифровата трансформация е фокусна точка на всички свързани с бизнеса разговори и ускорява възможността за преодоляване на физическите и организационните ограничения, за да се ангажира работна сила в реално време, да се свържат екипите и да се стимулира сътрудничеството помежду им.

Дигитализацията на Johnson & Johnson

Цифровата стратегия на компанията включва крос-функционални партньорства и нова култура, свързана с дигиталните инструменти за цялата компания. Очертавайки се като лидер в 3D принтирането, IoT сферата и автоматизираното изпълнение на поръчки, компанията използва изкуствен интелект като част от разработването на своите продукти. Интернет на нещата служи за проследяване на продукти в цялата верига на доставки - от производство до дистрибутори и медицински заведения, както и внедряване на цифрови технологии в болници. Получаването на достъп до информация в реално време помогна за управлението на складовите наличности, предвиждането на търсенето на продукти и вземането на решения за производство с висока добавена стойност. Освен това знанието къде се намира даден продукт и дали се поддържа по подходящ начин (като контрол на температурата за ваксините например) осигурява по-високо ниво на гарантиране на качеството, обясняват от ARC Advisory Group.

J&J инвестира сериозно в науката за данни, започвайки със своя Съвет за науката за данни. Целта на този съвет е да използва данни за валидиране на процеса на вземане на решения, така че те да имат максимално положително въздействие. Съветът се състои от членове от веригата за доставки, научно-развойния специалисти, както и отдел "Финанси" и "Човешки ресурси". Инициативите за изкуствен интелект позволяват на компанията непрекъснато да създава уникални лекарства, както и модерни хирургически решения.

Признание и от Световния икономически форум

Същевременно още през 2018 г. Световният икономически форум създаде Глобалната мрежа Lighthouse в сътрудничество с консултантската компания McKinsey, за да ускори цялостното внедряване в производството на иновативните технологии от т.нар. Четвърта индустриална революция. До днес над 90 производители от различни индустриални сектори са получи официално признание за използването на тези технологии за подобряване на ефективността и продуктивността.

Наскоро Johnson & Johnson получи нови две признания от мрежата Lighthouse - за нейния подход при свързване на потребителите от край до край в нейния ортопедичен бизнес, а другата е за нейните операции в Лондон за изпълнение на заявки Vision Care. По този начин компанията вече има общо 7 номинации Lighthouse във всички сектори, в които работи - фармацевтика, медицински устройства и пациентско здравеопазване.

Според Кати Уенгел, изпълнителен вицепрезидент на Johnson & Johnson и главен директор глобална верига за доставки, модерните производствени технологии допринасят за по-голямата ефективност и свързаност в компанията. "Те подкрепят нашите обещания за качество, устойчиви ползи за планетата и подобряване на видимостта за нашите пациенти и потребители", допълва тя. Тя посочва три примера на дигитализация, които са оценени от Глобалната мрежа Lighthouse.

  • Управление на ортопедични случаи в Бриджуотър, Ню Джърси

Получено признание Lighthouse е за внедряване на изцяло цифрова платформа, която гарантира, че ортопедичните хирурзи получават правилната комбинация от приложими устройства и инструменти за всеки пациент, минимизиране на отпадъците и ускоряване на времето за настройка в операционната зала.

"Подготовката за хирургическите операции е сложна, а неефективните процеси водят до по-високи разходи за здравеопазване, обясняват от Johnson & Johnson. - С началото на пандемията от COVID-19 нещата станаха още по-трудни: недостиг на персонал, прекъсване на веригата за доставки и ограничен достъп - всичко това повлия върху ефективната координация на случаите." В бизнеса на компанията това е създало "перфектната буря" от събития, което е затруднявало показването на точния продукт в точното време за точния пациент.

Именно затова екип на Johnson & Johnson е разработил платформата Advance Case Management (ACM), която използва комбинация от алгоритми, базирани на изображения, и изкуствен интелект, за да предвиди най-вероятните продукти, които ще искат хирурзите при операции за смяна на стави с импланти. "Можем да предвидим необходимите размери на имплантите с ниво на точност над 90%, плюс или минус един размер за операции на коляното, коментира Жан Никз, ръководител на екипа. - Познаването на най-вероятните размери доведе до по-ефективна операционна зала за хирурзите и облекчи редица проблемни точки."

  • Изпълнение на заявките за лещи и други продукти Vision Care в Лондон

Признанието Lighthouse е получено за преобразуване на потребителското изживяване чрез създаване на покупка от "едно място" (one-stop shop).

По време на пандемията хората започнаха да пазаруват всичко онлайн - от дрехи до контактни лещи, но същевременно очакват персонализирано отношение и бърз отговор на своите въпроси. Днес J&J доставя над 25% от продуктите си директно на клиентите, като тази тенденция се засилва.

Тази промяна на нагласите е стимулирала създаването на динамичен виртуален контактен център, който разчита на модерни технологии като интелигентно пренасочване на обажданията и автоматизирани отговори дори на по-сложни въпроси.

В резултат потребителското изживяване е подобрено, което се доказва от резултатите от анкетата на Johnson & Johnson за удовлетвореността на клиентите, която е скочила с 6.4 процентни пункта - от 85.5% през 2017 г. на 91.9% през 2020 г.

  • Фабриката DePuy Synthes на Johnson & Johnson в китайския град Суджоу

През 2006 г. е открита фабриката DePuy Synthes в медицинския център на Johnson & Johnson в китайския град Суджоу, която произвежда хирургически продукти за ортопедията, включително импланти за реконструкция на стави. Десетилетие по-късно е идентифицира необходимостта за производство и разпространение на продуктите по-ефективно и по-добро обслужване на хирурзи и пациенти по целия свят.

В резултат през 2020 г. Johnson & Johnson получава първото си признание Lighthouse за успешно внедряване на модерни технологии в DePuy Synthes Суджоу, като същевременно опазва околната среда.

За да задействат интерактивни и точни производствени процеси в реално време, служителите на J& J са подобрили отделни технологии чрез използване на дигитални анализи, за да оптимизират производителността, да подобрят прогнозирането на търсенето на клиентите и да направят веригата за доставки по-гъвкава. В резултат производителността на фабриката е скочила с 15%.

Нов разпределителен складов център е открит в кампуса на DePuy Synthes в Суджоу през 2021 г., което е ускорило темпото за доставка на авангардни 3D отпечатани хирургически продукти на китайския пазар. Намаляването на времето за доставка на поръчки изминава доста дълъг път за удовлетворяване очакванията на клиентите, особено в Азия, където поръчките действително могат да бъдат доставени в деня на подаване на поръчката. Елиминирането на времето, необходимо за транспортиране на продукти от производственото предприятие до отделно съоръжение за дистрибуция, означава, че фабриката DePuy Synthes може да обслужва по-бързо както хирурзите, така и те, от своя страна, своите пациенти.

Глобалната бизнес среда преминава през огромни турбуленции и несигурност през последните две години. Пандемията подейства като катализатор за усилията на компаниите да ускорят своите инициативи за цифрова трансформация и да се адаптират гъвкаво към постоянно променящите се изисквания. "Очевидно е, че само компании, които реализираха инициативи за дигитална трансформация, успяват не само да оцелеят, но и да развиват своя бизнес", коментират от ARC Advisory Group. Нейните анализатори подготвиха и публикуваха своя доклад за водещите 25 индустриални компании, преминаващи през цифровата трансформация (Industrial Digital Transformation Top 25).

Според анализаторите днес цифровата трансформация е фокусна точка на всички свързани с бизнеса разговори и ускорява възможността за преодоляване на физическите и организационните ограничения, за да се ангажира работна сила в реално време, да се свържат екипите и да се стимулира сътрудничеството помежду им.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК