Доволни ли сте от напредъка, който обществото ни постига в сферата на устойчивостта? Ако не, то определено не сте сами, това мнение споделят 94% от хората, показват данните на новото изследване No Planet B на Oracle и Памела Ръкър, CIO съветник и преподаватл за Harvard Professional Development.
Проучването, проведено сред 11 хил. потребители и бизнес лидери в 15 държави, разкрива още, че хората са изморени от липсата на прогрес и искат бизнесът да превърне думите си в действия. Според анкетираните основните причини за неуспех включват заетост и други приоритети (42%), а също така по-голям фокус върху краткосрочните печалби спрямо дългосрочните ползи (39%).
Участниците в изследването обаче смятат, че технологиите могат да помогнат на бизнеса да се справи с предизвикателствата. 84% от запитаните са убедени, че компаниите ще постигнат повече напредък с помощта на изкуствения интелект, а 61% вярват, че ботовете ще успеят там, където хората се провалят.
Бизнесът трябва да действа
Събитията от последните две години поставиха фокуса върху устойчивостта и социалните усилия, като хората по света се чувстват разочаровани от липсата на напредък и призовават за ясни действия.
Ето какво разкриват резултатите от изследването за нагласите на бизнес лидерите:
- 95% от тях вярват, че програмите за устойчивост и екологичните, социални и управленски инициативи (ESG) са критични за успеха на техните организации. Според мениджърите трите основни ползи включват увеличена производителност (47%), засилване позициите на бранда (45%) и привличане на нови потребители (40%).
- Почти всички бизнес лидери (97%) се сблъскват със сериозни предизвикателства, когато става дума за прилагане на инициативи за устойчивост. Най-големите трудности са времеотнемащия ръчен процес за докладване (44%), липсата на данни (43%), както и придобиване на ESG показатели от партньори и трети страни (39%).
- 98% от мениджърите споделят, че човешката предубеденост и емоции често разсейват от крайната цел, а 92% вярва, че организациите, които използват технологии, за да подпомагат устойчивите бизнес практики, ще са тези, които ще успеят в дългосрочен план.
- 97% от бизнес лидерите също така биха се доверили на бот пред човек да вземе решение, свързано с устойчивото и социално развитие. Те смятат, че машините са по-добри в предвиждането на бъдещите резултати на база на метрики/ минали данни (52%), събиране на различни типове данни без грешка (51%) и взимане на рационални и непредубедени решения (49%).
"Събитията от последните две години поставят устойчивите и социални инициативи под микроскопа и хората настояват за съществени промени. Макар да има предизвикателства пред разрешаването на тези проблеми, компаниите имат огромна възможност да променят света за добро. Резултатите показват, че хората са по-склонни да правят бизнес и работят за организации, които действат отговорно спрямо нашето общество и околна среда", отбелязва Памела Ръкър. Според експерта през последните години не се е развило само мисленето ни, но и технологиите, а те могат да играят ключова роля за справянето с трудностите.
Важни са резултатите
В този смисъл компаниите трябва да приоритизират въпросите, свързани с екологията и опазването на околната среда. В противен случай могат да загубят подкрепата си сред клиентите, служителите и партньорите. Докладът разкрива, че хората са готови да прекъснат връзки с организации, които не предприемат нужните действия.
94% от анкетирани искат да видят напредък по отношение на факторите за устойчивост, за да се създадат по-здравословни начини на живот (50%); да се запази планетата за следващите поколения (49%) и да се създаде равенство по света (46%). В същото време над две трети (70%) от хората по света са готови да преустановят отношения с марка, ако тя не полага нужните усилия, а 69% ще напуснат сегашната си компания, за да работят за бранд, който се фокусира повече върху тези усилия.
Ако компаниите могат ясно да покажат прогреса си, хората биха могли да плащат повече за техните продукти и услуги (87%), да работят за тях (83%) и да инвестират в техните компании (83%). Затова според Юрген Линднър, вицепрезидент в Oracle, никога не е било толкова важно за бизнеса да инвестира в програми за устойчивост.
"Бизнес лидерите разбират важността, но все още грешно заключват, че трябва да приоритизират или печалбите, или устойчивостта. Истината е, че това не е игра с нулев резултат. Технологиите, която могат да елиминирта всички препятствия пред ESG усилията сега са достъпни и организациите, които се справят добре могат не само да подкрепят своите общности и околна среда, но също да постигнат значителни приходи, спестяване на разходите и други ползи", допълва експертът.
Доволни ли сте от напредъка, който обществото ни постига в сферата на устойчивостта? Ако не, то определено не сте сами, това мнение споделят 94% от хората, показват данните на новото изследване No Planet B на Oracle и Памела Ръкър, CIO съветник и преподаватл за Harvard Professional Development.
Проучването, проведено сред 11 хил. потребители и бизнес лидери в 15 държави, разкрива още, че хората са изморени от липсата на прогрес и искат бизнесът да превърне думите си в действия. Според анкетираните основните причини за неуспех включват заетост и други приоритети (42%), а също така по-голям фокус върху краткосрочните печалби спрямо дългосрочните ползи (39%).