Спадът в приходите на YouTube показва проблеми на пазара за дигитални реклами

Pixabay.com
irfanahmad

Спадът в приходите на YouTube показва проблеми на пазара за дигитални реклами

Очакваше се платформата да постигне двойно по-голям ръст през последното тримесечие

Мария Динкова
164 прочитания

Pixabay.com

© irfanahmad


Последното тримесечие носи по-слаби печалби и приходи за Google, като спадът се дължи основно на резултатите на YouTube.

По време на пандемията платформата беше един от основните двигатели за растежа на компанията майка Alphabet, но изглежда бързото разрастване от миналата година вече е към края си. Макар търсачката и облачните услуги да се справят успешно, това не важи за видеоуслугата.

Очакваше се, че последното тримесечие YouTube ще постигне увеличение на приходите от 25%, но реалните стойности се оказаха наполовина - 14%. Тези числа ясно показват, че пазарът за реклами в дигиталните медии пострада силно от инфлацията и от растящите опасения за влошаващите се макроикономически условия, пише CNBC.

Разбира се, трябва да се отчетат и други фактори. От една страна, един от основните конкуренти на платформата TikTok продължава да разширява своя пазарен дял, а от друга страна, все повече големи и малки компании пускат видео и стрийминг услуги, които също се борят за вниманието на потребителите.

YouTube заложи част от своя бъдещ ръст върху кратките видеа, наречени Shorts - отговорът на компанията на TikTok, Snap и Reels на Instagram. През май 2021 от YouTube отбелязаха, че ще платят 100 млрд. долара на хората, които правят популярни видеа. Сега обаче става ясно, че Shorts може да се похвали с 30 млрд. ежедневни гледания, но услугата е все още в ранен етап на монетизация.

В допълнение пазарът за дигитални реклами е засегнат и от промените в правилата за неприкосновеност на iPhone, затрудненията във веригата на доставки, недостига на работна ръка, инфлацията и увеличаващите се лихвени проценти. От Alphabet също така допълват, че руската инвазия в Украйна и изтеглянето на Google от региона също са повлияли негативно на приходите на YouTube.

Преди около година през второто тримесечие на 2021 - приходите на платфромата за видеа надскочиха 7 млрд. долара, което е с 83% повече спрямо предходната година. Със само 14% ръст до 6,9 млрд. долара сега YouTube не е единствената услуга в сектора, на която да се отразява спадът в онлайн рекламирането. Миналата седмица изпълнителният директор на Snap отбеляза, че първото тримесечие е било "предизвикателно" и компанията очаква слаби продажби през следващите три месеца.

Последното тримесечие носи по-слаби печалби и приходи за Google, като спадът се дължи основно на резултатите на YouTube.

По време на пандемията платформата беше един от основните двигатели за растежа на компанията майка Alphabet, но изглежда бързото разрастване от миналата година вече е към края си. Макар търсачката и облачните услуги да се справят успешно, това не важи за видеоуслугата.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК